Έχουν την ελευθερία να το εκφράζουν,

20/5/24

 Έγινε ολόκληρη ιστορία γιατί Ρώσοι μοναχοί ρώτησαν τον Λάκη(Γαβαλά)αν είναι άντρας ή γυναίκα 

 Λοιπόν αυτοί ήταν ξένοι και ακόμα έχουν το προνόμιο της έκπληξης και της παρρησιας . Δεν έχουν εθιστεί στην ασχήμια και ούτε έχουν ψευδοηθικές αναστολές του συρμού. Χρόνια ολόκληρα ασκητεύουν στα Καρούλια του Αγίου Όρους. Δεν γνωρίζουν τι συμβαίνει στον έξω κόσμο. Για προσκύνημα πήγαιναν στην Κέρκυρα !!

 Δεν ξέρω αν είναι καλοί μοναχοί ή καλοί χριστιανοί, αλλά δεν μπορείτε να έχετε την απαίτηση κάποιος να κυκλοφορεί με ταγιερακι, σκουλαρίκια, γόβες ,κραγιόν και να περνά απαρατήρητος. Εμείς που έχουμε εθιστεί στην βλακεια και οσοι κηδεμονεύεστε από το Σύστημα δεν μπορείτε να το καταλάβετε. 

Άλλοι αισθάνονται διαφορετικά, έχουν άλλες παραστάσεις και ακόμα έχουν την ελευθερία να το εκφράζουν.

Την ευχή σου Γέροντα Αθανάσιε, σας γνωρίζουμε  χρόνια ολόκληρα και ξέρουμε το μεγάλο πνευματικό έργο που κάνετε στα Ευλογημένα Καρούλια του Αγίου Όρους στην σκήτη του Αγίου Σάββα του Σέρβου. Βγήκατε από τον παράδεισο και είδατε την ασχήμια και την διαστροφή του κόσμου. Πλέον σε κανέναν δεν κάνει εντύπωση να βλέπει άντρες με βαμμένα νύχια και κραγιόν. Εσείς όμως δεν έχετε επαφή με τον έξω κόσμο και πέσατε από τα σύννεφα. 

Όταν όλοι σιωπούσαν με την αμαρτία μόνο ένας φώναζε με όλην την δύναμη της ψυχής του. Το αποτέλεσμα να τον αποκεφαλίσουν γιατί δεν τους ήταν αρεστός.


Μιχάλης Αντωνιάδης



read more ►
0 σχόλια

«Κριστὸς βοσκρές!» / Χριστός Ανέστη!

19/5/24



Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

«Κριστὸς βοσκρές!». ΧΡΙΣΤΌς Ανέστη, (ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ),


ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

ΜΕΤΑ ΕΓΙΝΕ ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ, Ο ΘΩΜΑΣ, 

ΚΑΙ ΑΓΙΟΣ ΜΕΤΑ_ΝΟΗΣΕ, ΟΜΩΣ,


Ἔξω ἀπὸ τὸν ναὸ περιμένει ἡ ἀστυνομία. Ὁ Θωμᾶς, ἥμερος σὰν ἀρνάκι, βγαίνει ἀπὸ τὸν ναὸ καὶ τοὺς προτείνει τὰ χέρια του, γιὰ νὰ τοῦ περάσουν τὶς χειροπέδες λέγοντας σὲ ὅλους: «Κριστὸς βοσκρές!»

Στὸ ἀστυνομικὸ τμῆμα, σ’ ὅ,τι κι ἂν τὸν ρωτοῦν ἀπαντᾶ μὲ τὰ ἴδια λόγια ποὺ βγαίνουν μέσα ἀπὸ τὴ μετανιωμένη καρδιά του: «Κριστὸς βοσκρές!». Ὁμολογεῖ ὅλα τὰ ἐγκλήματα ποὺ ἔχει διαπράξει, ἀλλὰ ἐπιμένει πὼς γιὰ τὸ πρῶτο, γιὰ τὸ ὁποῖο εἶχε ἀρχικὰ καταδικαστεῖ καὶ φυλακιστεῖ, ἦταν ἀθῶος. Καταδικάζεται σὲ κάθειρξη πολλῶν χρόνων. Δέχεται τὴν ποινὴ ἀδιαμαρτύρητα, ἀτάραχα, χαρούμενα. Ὁδηγεῖται στὶς φυλακὲς καὶ δὲν σταματᾶ μαζὶ μὲ τὴν ἀναπνοή του νὰ λέει: «Κριστὸς βοσκρές». Δὲν ὑπάρχει, δὲν ὑπῆρξε ποτὲ πιὸ ὑποδειγματικὸς κρατούμενος. Οἱ φύλακες ποὺ θυμοῦνται τὸν παλιό, τὸν φοβερὸ Λυκοθωμά, στὴν ἀρχή του φέρονται ἀπάνθρωπα, τὸν χτυποῦν μέχρι νὰ λιποθυμήσει, τὸν ἀφήνουν νηστικὸ καὶ διψασμένο, θέλουν νὰ τὸν ἐκδικηθοῦν γιὰ ὅσα εἶχε κάμει σὲ κείνη τὴν πρώτη φρικτὴ κάθειρξή του. Μὰ τώρα ὁ Θωμᾶς εἶναι κάτι ἄλλο. Δὲν ἀγανακτεῖ, δὲν ἀντιστέκεται. Στὶς βρισιὲς καὶ τὰ βρομόλογα ἀπαντᾶ μόνο μὲ τὸ «Κριστὸς βοσκρὲς» καὶ εὐλογεῖ τοὺς βασανιστές του. Θεωρεῖται παράδοξη αὐτὴ ἡ ἀλλαγὴ καὶ καλοῦνται ψυχίατροι νὰ τὸν ἐξετάσουν καὶ νὰ ἀποφανθοῦν ἂν ὄντως ἔχει ἀλλάξει ἢ ἂν ὑποκρίνεται. Τὸν ἐπισκέπτεται καὶ ὁ ἀρχιεπίσκοπος Κιέβου καὶ Γαλικίας Πιτιρίμ. Εἶναι ἅγιος ἄνθρωπος. Μένει στὸ κελὶ τοῦ Θωμᾶ πολλὲς ὧρες καὶ ἀκούει ἀπὸ τὰ χείλη του τὴν ἀπίστευτη ἱστορία του. Ὁ Θωμᾶς ἐξομολογεῖται στὸν Πιτιρίμ. Ζητᾶ τὴν ἄφεση τῶν ἁμαρτιῶν του καὶ τίποτ’ ἄλλο. «Δὲν μ’ ἐνδιαφέρει ἂν θὰ σαπίσω στὴ φυλακή. Τὸ ἀξίζω πιὸ πολὺ ἀπὸ κάθε κρατούμενο. Μόνο νὰ μὲ ἐλεήσει ὁ Χριστός», λέει.

Περνᾶ λίγος καιρός. Γεννιέται ὁ διάδοχος τοῦ θρόνου κι ὁ πατέρας του, ὁ τσάρος Νικόλαος ὁ Α΄, περιχαρὴς κηρύσσει γενικὴ ἀμνηστία. Οἱ φυλακὲς ὅλης τῆς χώρας ἀδειάζουν. Κι ὁ Θωμᾶς, χωρὶς νὰ τὸ περιμένει, εἶναι ἐλεύθερος, ἀφοῦ ἐγγυᾶται γι’ αὐτὸν ὁ ἀρχιεπίσκοπος Πιτιρίμ.

Στὴ νέα του ζωὴ ὁ Θωμᾶς μπαίνει στὴν ὑπηρεσία ὅλων. Ἀναλαμβάνει τὶς πιὸ βρόμικες καὶ περιφρονημένες ἐργασίες. Περιποιεῖται ἡλικιωμένους μοναχικοὺς κι ἀνήμπορους. Ἂν πεθάνει κάποιος φτωχός, αὐτὸς τρέχει νὰ βοηθήσει στὴν ταφή του. Δὲ ζητᾶ ποτὲ χρήματα. Ἂν τοῦ δώσουν ἕνα πιάτο φαγητό, εἶναι βαθύτατα εὐγνώμων. Ἂν κάποιος τοῦ φερθεῖ μὲ περιφρόνηση, τὸν εὐχαριστεῖ εἰλικρινά. Γιὰ ὅλους εἶναι ἕνας ἄγγελος. Κι ὅλοι πιὰ τὸν ἀποκαλοῦν «Καλοθωμᾶ».

Μιὰ φοβερὴ ἐπιδημία ἐνσκήπτει στὸ Τοβόλσκι. Δὲν ὑπάρχει σπίτι ποὺ νὰ μὴ θρηνεῖ ἕναν καὶ περισσότερους νεκρούς. Κι ὅλοι εἶναι ἀβοήθητοι, γιατί κανεὶς δὲν τολμᾶ νὰ βοηθήσει γείτονα ἢ συγγενῆ, ἀπὸ φόβο μὴν κολλήσει. Μόνον ὁ Θωμᾶς μπαίνει σ’ ὅλα τὰ σπίτια χωρὶς δισταγμό. Δὲν φοβᾶται. Περιποιεῖται τοὺς ἀρρώστους. Νύχτα καὶ μέρα δίνεται μὲ ὑπέροχη ἀγάπη στὸν καθένα. Κι ὁ Θεός του χαρίζει ἕνα ἐξαιρετικὸ δῶρο: τὸν κάνει πάροχο ἰάσεως. Ὅποιον ἀσθενῆ περιποιεῖται ὁ Θωμᾶς, συνέρχεται, θεραπεύεται. Κι ἡ φοβερὴ λοιμικὴ ἀσθένεια σιγά-σιγά ὑποχωρεῖ καὶ ἐξαφανίζεται. 

Ὁ δήμαρχος κι ὅλοι οἱ συνδημότες τοῦ θέλουν νὰ τὸν τιμήσουν, μὰ ἐκεῖνος ἀρνεῖται κάθε τιμητικὴ διάκριση. Μόνον παρακαλεῖ νὰ τοῦ ἐξασφαλίσουν τὰ εἰσιτήρια, γιὰ νὰ ἐπισκεφθεῖ τὴ Μονὴ τῆς Πρέσναγια Μαρίας (τῆς Παναγίας). Ὅταν ἀναχωρεῖ ἀπὸ τὸν σταθμὸ ἔχει μαζευτεῖ ὅλη ἡ πόλη, γιὰ νὰ τὸν ἀποχαιρετίσει καὶ νὰ τὸν φορτώσει μὲ τάματα γιὰ τὴν Παναγία. Κι ἐκεῖνος τοὺς ἀποχαιρετᾶ μὲ τὸν ἀγαπημένο λόγο: «Κριστὸς βοσκρές! Κριστὸς βοσκρές!».

Στὸ Μοναστήρι τῆς Παναγίας, μετὰ τὰ πρῶτα «Εὐλογεῖτε!», ὁ Θωμᾶς γλιστρᾶ στὸ Καθολικό, ὅπου τελοῦνταν ὁ Ἑσπερινός. Μέσα στὴ γαλήνη καὶ τὴν κατάνυξη τοῦ σκοτεινοῦ ναοῦ γονατίζει στὴ θαυματουργὴ εἰκόνα τῆς Παναγίας, τῆς ἀκουμπᾶ τὰ τάματα τῶν συμπολιτῶν του κι ἀναλύεται σὲ λυγμούς. Ζητᾶ κι ἀπὸ τὴν Παναγία ἔλεος γιὰ ὅλα τὰ ἐγκλήματά του. Ὅταν γίνεται ἡ ἀπόλυση, ὁ ἡγούμενος ἔρχεται κοντά του, τὸν ἀνασηκώνει καὶ τοῦ λέει: «Ἔλα, παιδί μου, νὰ μοῦ μιλήσεις». «Κριστὸς βοσκρές!», ἀπαντᾶ βουρκωμένος ὁ Θωμᾶς.

Τὸ ἑπόμενο πρωί, στὴ Θεία Λειτουργία, ὁ Θωμᾶς μετὰ ἀπὸ μιὰ συγκλονιστικὴ ἐξομολόγηση ἀξιώνεται νὰ κοινωνήσει τὸ Σῶμα καὶ τὸ Αἷμα τοῦ Χριστοῦ. Ὕστερα ἀπὸ τόσα χρόνια σκληρότητας καὶ πνευματικῆς πείνας δέχεται μέσα Τοῦ Αὐτὸν ποὺ μὲ τὴν Ἀνάστασή Του τὸν ἀναγέννησε, τὸν ἀνακαίνισε.

Θωμᾶς ἔμεινε λίγα χρόνια στὴ μονή, ὅπου ἔμαθε λίγα γράμματα, γιὰ νὰ μπορεῖ νὰ μελετᾶ τὰ ἐκκλησιαστικὰ βιβλία. Ἀλλὰ κάποια μέρα, ἀφοῦ ἀποχαιρέτισε ὅλους τοὺς μοναχοὺς ἔφυγε, ἄγνωστο γιὰ ποῦ. Ὁ ἡγούμενος στὴν πόρτα τῆς Μονῆς τὸν ἀποχαιρέτισε λέγοντας μὲ δάκρυα στοὺς ἄλλους μοναχούς: «Ἕνας μεγάλος μετανιωμένος! Ἕνας ἅγιος μᾶς ἀποχαιρετᾶ! Τιμὴ γιὰ τὸ μοναστήρι μας ποὺ πέρασε ἀπὸ ἐδῶ μιὰ τέτοια εὐλογημένη ψυχή!».

Πέρασαν τριάντα ὁλόκληρα χρόνια! Ἡ ἱστορία του Λυκοθωμὰ ποὺ ἔγινε Καλοθωμᾶς ἔχει σχεδὸν ξεχαστεῖ. Μόνον κάποιοι γέροντες τὸν ἀναφέρουν σὰν παραμύθι στὰ ἐγγόνια τους.

Εἶναι Φλεβάρης. Οἱ εὐγενεῖς καὶ οἱ πρίγκιπες ἔχουν ἔρθει ἀπὸ τὴν Πετρούπολη στὰ Οὐράλια, γιὰ νὰ κυνηγήσουν ἀγριογούρουνα. Ἀνάμεσά τους καὶ ὁ ἐξηνταπεντάρης πιὰ Μετσλὰβ Κανιέφ, στρατιωτικός, ποὺ κάποτε ὡς στρατηγὸς εἶχε ζήσει στὸ Τοβόλσκι. Κάποια συννεφιασμένη μέρα, καθὼς κυνηγοῦν, ὁ Κανιὲφ ἀπομακρύνεται ἀπὸ τοὺς ἄλλους συντρόφους καὶ βρίσκεται σ’ ἕνα ξέφωτο τοῦ δάσους, ὅπου βλέπει μιὰ φτωχικὴ καλυβούλα. Δίπλα στὴν καλυβούλα ἕνας ἀσκητὴς λευκασμένος, γονατιστός, μὲ τὰ χέρια σηκωμένα στὸν οὐρανό, προσεύχεται. Ὁ Κανιὲφ πλησιάζει ἀθόρυβα, τόσο ποὺ ἀκούει τὴν προσευχὴ τοῦ γέροντα: «Κριστὸς βοσκρές!» «Κριστὸς βοσκρές!» «Παῦσον, Κύριε, τῆς ὀργῆς τοῦ θυμοῦ σου καὶ ἴλεως γενοῦ ἐπὶ τὴν κακίαν τοῦ λαοῦ σου!». Ὁ γέροντας λυγίζει. Φαίνεται πὼς ξεψυχάει. Ὁ Κανιὲφ τρέχει κοντά του καὶ τὸν ἀγκαλιάζει κι ἀναγνωρίζει στὸ πρόσωπό του ἕναν παλιὸ γνώριμο, ποὺ στὸ Τοβόλσκι τὸν εἶχε ταλαιπωρήσει, ἀλλὰ καὶ εὐχάριστα ἐκπλήξει: τὸν Θωμᾶ Ριζκόφ!

«Θωμᾶ! Ἐσὺ ἐδῶ;». «Μὲ ἀναγνωρίσατε, Ὑψηλότατε! Ἐμένα τὸν ἀχρεῖο δοῦλο τοῦ Θεοῦ! Πόσο ἔχω κλάψει, ἀπὸ τότε ποὺ ἕνα παιδάκι μ’ ἕνα κόκκινο πασχαλινὸ αὐγό μου ἔδειξε τὸν δρόμο τῆς Ἀνάστασης! Ω, ἐκείνη ἡ στιγμὴ τοῦ Πάσχα πόσο ἄλλαξε ἐμένα καὶ τὴ ζωή μου. Τώρα πιά... φεύγω... ἄραγε... ὁ Χριστὸς θὰ μὲ δεχτεῖ;...», καὶ καταβάλλοντας μιὰ ὕστατη προσπάθεια κάνει τὸ σημεῖο τοῦ σταυροῦ μὲ χέρι τρεμάμενο κι ὕστερα γέρνει τὸ κεφάλι του στὸν ὦμο τοῦ Κανιέφ.

Τὴν ὥρα ἐκείνη ὁ μολυβένιος οὐρανὸς ἀνοίγει ξαφνικά. Τὰ σύννεφα διαλύονται κι ἕνα χρυσὸ φῶς λάμπει μέσα στὸ δάσος. Ὁ πρίγκιπας ἔκθαμβος, κρατῶντας στὴν ἀγκαλιά του τὸν πολύτιμο νεκρό, αἰσθάνεται μιὰ ἐξαίσια εὐωδία, σὰν ν’ ἀνεβαίνει ἀπὸ τὴ γῆ στὸν οὐρανὸ λιβάνι ἀπὸ πολλὰ θυμιατήρια, ἐνῷ πλῆθος ἀγγέλων ἑτοιμάζονται νὰ κάνουν «νεκρικὸ ξόδι» καὶ περιτριγυρίζουν μὲ εὐλάβεια τὸ σκήνωμα. Ὁ πρίγκιπας τραβιέται μερικὰ βήματα, γιὰ νὰ μὴν ἐνοχλεῖ.

«Μακάριος ὃν ἐξελέξω καὶ προσελάβου, Κύριε!» «Τίμιος ἐναντίον Κυρίου ὁ θάνατος τοῦ ὁσίου αὐτοῦ!», ψάλλουν οἱ ἄγγελοι.

Ἀποσβολωμένο βρῆκαν τὸν Κανιὲφ οἱ ἄλλοι κυνηγοί. «Μὰ τί πάθατε Ὑψηλότατε; Τί σᾶς συνέβη;», τὸν ρωτοῦν. «Γονατίστε, καλοί μου φίλοι. Γονατίστε μπροστὰ σ’ ἕναν σύγχρονο ἅγιο. 

Ἕναν ἄνθρωπο ποὺ τὸν ἀναγέννησε ΜΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ, ἕνα χεράκι παιδικὸ ποὺ κρατοῦσε ἕνα αὐγὸ πασχαλινὸ κι ἔδωσε μιὰν εὐχή: «Κριστὸς βοσκρές!».

Μιχάλης Αντωνιάδης



read more ►
0 σχόλια

Η ουσία της ζωής είναι να αποκτήσεις την Αιωνιότητα!

18/5/24

 - Ποιά είναι η ουσία της ζωής;

- Η ουσία της ζωής είναι να αποκτήσεις την Αιωνιότητα!

Στάρετς Ilie Nozdrin (Старец Илий Ноздрин) της Όπτινα.


ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!! Μιχάλης Αντωνιάδης

ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!! Μαρία Χρυσάνθη Μιχαηλίδου



read more ►
0 σχόλια

Γιὰ σένα ἀναστήθηκε καὶ μαζὶ τοῦ ἀνέστησε κι ἐσένα. Ἂς σοῦ χαρίσει τὴν ἴαση τῆς ψυχῆς σου».

 ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

Μιὰ στιγμὴ τοῦ Πάσχα...

Βρισκόμαστε στὰ μέσα τοῦ 19ου αἰῶνα στὴν πόλη Τοβόλσκι της Σιβηρίας, κοντὰ στὰ Οὐράλια ὄρη. Ἐδῶ βρίσκονται τὰ φοβερὰ κάτεργα, ὅπου ἐκτίουν τὴν ποινὴ τοὺς βαρυποινῖτες φυλακισμένοι.

Ἀνάμεσά τους ξεχωρίζει γιὰ τὴν ἀγριότητά του ὁ Θωμᾶς Ριζκόφ. Εἶναι ἕνας γιγαντόσωμος ὀλόξανθος νέος. Τὰ ἀτσαλένια μπράτσα του μαρτυροῦν μιὰ φοβερὴ δύναμη. Ἐκεῖνο ποὺ τὸν κάνει ὡστόσο ἀκόμη πιὸ φοβερὸ εἶναι τὸ γεμᾶτο μῖσος βλέμμα του. Τὰ μάτια του φανερώνουν τὴν ὀργὴ καὶ τὴν ἀπέραντη κακία τῆς καρδιᾶς του. Εἶναι καταδικασμένος σὲ ἰσόβια δεσμά, γιὰ ἕναν φόνο ποὺ μὲ κανέναν τρόπο δὲν παραδέχεται ὅτι διέπραξε. Μάλιστα ὅλοι οἱ συγχωριανοὶ ἀλλὰ καὶ οἱ συγκρατούμενοί του πιστεύουν πὼς ἔχει γίνει κάποια δικαστικὴ πλάνη ἤ, τὸ χειρότερο, μιὰ ἐσκεμμένη ἀδικία σὲ βάρος του.

Ὁ Θωμᾶς, τρία χρόνια τώρα μετὰ τὴν καταδίκη του δὲ σταματᾶ νὰ ὠρύεται διαμαρτυρόμενος πὼς εἶναι ἀθῶος. Σὰν μανιασμένο θηρίο χτυπᾶ μὲ λύσσα τὸ κεφάλι του στὸν τοῖχο του κελιοῦ του, ὥσπου νὰ πέσει αἱμόφυρτος στὸ βρόμικο πάτωμα. Ὅλοι τὸν φοβοῦνται καὶ τὸν ὀνομάζουν «Λυκοθωμά». Ἀκόμη καὶ οἱ σκληροὶ φύλακές του, ποὺ πρέπει νὰ τὸν «σωφρονίσουν» μὲ ραβδισμούς, τρέμουν νὰ τὸν πλησιάσουν.

Ἀπόψε εἶναι μιὰ ἄγρια, παγερὴ βραδιά. Τὸ φθινόπωρο ἔχει μπεῖ γιὰ τὰ καλά. Ξεσπάει καταρρακτώδης βροχὴ μὲ τρομακτικὰ ἀστραπόβροντα καὶ τὰ κάτεργα πλημμυρίζουν. Οἱ σειρῆνες σφυρίζουν δαιμονισμένα, καλῶντας τους κρατούμενους νὰ βοηθήσουν στὴν ἀπομάκρυνση τῶν νερῶν ἀπὸ τὴν ἄθλια φυλακή τους. Ὅλοι βρίσκονται σὲ ἀναστάτωση. Μέσα σ’ αὐτὴν τὴν κοσμοχαλασιὰ ὁ Λυκοθωμὰς βρίσκει τὴν εὐκαιρία ποὺ χρόνια περιμένει. Κατορθώνει νὰ δραπετεύσει, ἀφοῦ ἀδίστακτα ἔχει σκοτώσει δυὸ δεσμοφύλακες, ποὺ προσπάθησαν νὰ τὸν συγκρατήσουν, ἀνοίγοντάς τους τὰ κεφάλια.

Ἐξαπολύεται πρωτοφανὲς ἀνθρωποκυνηγητὸ σ’ ὅλη τὴν περιοχή, γιὰ νὰ συλληφθεῖ. Μάταιος κόπος. Ὁ Θωμᾶς ἔχει γίνει ἄφαντος. Τὸν ἐπικηρύσσουν μὲ τὸ ὑπέρογκο ποσὸ τῶν χιλίων ρουβλίων, ἀλλὰ χωρὶς ἀποτέλεσμα! Λὲς κι ἄνοιξε ἡ γῆ καὶ τὸν κατάπιε...

Περνοῦν δυὸ χρόνια, χρόνια τρόμου γιὰ τὴν περιοχὴ τοῦ Τοβόλσκι. Κάθε λίγο κάποιοι βρίσκονται δολοφονημένοι μὲ φρικιαστικὸ τρόπο, ὅπως ὁ Κάσιμιρ Πετρόφ, ὁ σκληρὸς ἐπόπτης τῶν φυλακῶν, ποὺ βρέθηκε σκοτωμένος στὸ κρεβάτι τοῦ μὲ τὸ κεφάλι σχισμένο στὰ δύο κι ἕνα σημείωμα κακογραμμένο πάνω στὰ ματωμένα ροῦχα του: «Παλιόσκυλο, ἔπαθες ὅ,τι σοῦ ἄξιζε γιὰ ὅσα μοῦ ἔκανες!». Ὅλοι ἀνατριχιάζουν, γιατί καταλαβαίνουν ποιός εἶναι ὁ ὀργισμένος δολοφόνος. Οἱ κάτοικοι τῆς περιοχῆς κλείνονται ἀπὸ νωρὶς στὰ σπίτια τους καὶ κλειδαμπαρώνονται. Τρομοκρατημένοι κοιμοῦνται μ’ ἕνα ὅπλο στὸ προσκέφαλό τους. Ὡστόσο, οἱ φόνοι συνεχίζονται, μαζὶ μὲ ληστεῖες καὶ πυρπολήσεις κατοικιῶν. Κανεὶς δὲν ἀμφιβάλλει ὅτι πίσω ἀπ’ ὅλα τὰ ἐγκλήματα κρύβεται ὁ Θωμᾶς Ριζκόφ, τὸ ἀγρίμι τῶν φυλακῶν.

Ἐπί τέλους, μετὰ ἀπὸ ἕναν βαρὺ κι ἀτέλειωτο χειμῶνα ἔρχεται ἐλπιδοφόρα ἡ ἄνοιξη. Ἡ ἀναγεννημένη πλάση, ὁ καιρὸς ποὺ ξαστερώνει, τὸ Πάσχα ποὺ πλησιάζει σκορπίζουν λίγο ἀπὸ τὸν φόβο τῶν ἀνθρώπων του Τοβόλσκι. Ἀρχίζουν σιγά-σιγά νὰ ξεμυτίζουν ἀπὸ τὰ σπίτια τους, νὰ χαίρονται ξανὰ τὴ ζωή. Μῆνες τώρα ἔχει ν’ ἀκουστεῖ κάτι δυσάρεστο. Ἔχουν ξεχάσει τὸν Θωμᾶ, ἔχουν κάπως ξενοιάσει. Τὸ βράδυ τῆς Ἀνάστασης, ὅταν ὁλόγλυκα καὶ χαρμόσυνα χτυποῦν οἱ καμπάνες τῶν ἐκκλησιῶν, ὅταν τὸ σύμπαν ὁλόκληρο διαλαλεῖ τὸ «Κριστὸς βοσκρὲς» (Χριστὸς Ἀνέστη), ὅλοι μαζεύονται στοὺς ναοὺς φορῶντας τὰ καλά τους καὶ κρατῶντας τὶς πασχαλιάτικες λαμπάδες τους.

Στὸν ναὸ τοῦ Ἁγίου Νικολάου ἦρθαν καὶ ὁ Ἀλεξέϊ Σαϊλόφσκι μὲ τὴ γυναῖκα του, τὴν Τατιάνα. Στὸ σπίτι τους εἶχε μείνει τὸ μικρὸ ἀγόρι τους, ὁ Μιχαήλ, μὲ τοὺς ὑπηρέτες τους. Ὅταν μετὰ τὴ Θεία Λειτουργία ἐπέστρεψαν στὸ πλούσιο ἀρχοντικό τους ξαφνιάστηκαν πολὺ ποὺ βρῆκαν ἀνοιχτὴ τὴ βαριὰ αὐλόπορτα. Ἀνήσυχοι προχώρησαν πρὸς τὸ σπίτι τους, ὅπου τοὺς περίμενε μιὰ φριχτὴ ἔκπληξη. Βρῆκαν ἄγρια σκοτωμένους τοὺς ὑπηρέτες τους καὶ τὴν ἀγαπημένη τους καλοκάγαθη Δόμνα, τὴ γυναῖκα ποὺ φρόντιζε τὸν Μιχαήλ. Ἔντρομοι ἔτρεξαν στὸ δωμάτιο τοῦ γιοῦ τους. Δὲν τόλμησαν νὰ ξεστομίσουν λέξη γι’ αὐτὸ ποὺ φοβόντουσαν ὅτι θὰ ἀντικρίσουν. Κι οἱ δυὸ τοὺς ἤξεραν πολὺ καλὰ ποιός ἦταν πίσω ἀπ’ ὅλη αὐτὴ τὴ φρίκη... ὁ Λυκοθωμάς...

«Μανούλα, μανούλα, δὲς τὶ μοῦ ἔδωσε ὁ κύριος ποὺ ἦρθε!». Ὁ Μιχαήλ, ἕνα ἀγγελικὸ πλάσμα, ἔπαιζε στὸ κρεβατάκι τοῦ – ὁλοζώντανος καὶ ἄθικτος, δόξα τῷ Θέῷ – μ’ ἕνα ρώσικο ὅπλο, τὸ κιστέν, μιὰ βαριὰ σιδερένια σφαῖρα δεμένη σ’ ἕναν γερὸ ἱμάντα. Μ’ αὐτὸ τὸ ὅπλο εἶχαν σκοτωθεῖ οἱ ὑπηρέτες τοῦ σπιτιοῦ. Μισολιπόθυμοι ἡ Τατιάνα κι ὁ Ἀλεξέϊ ἀγκαλιάζουν τὸ παιδί τους καὶ δοξάζουν τὸν Θεό. «Ἦρθε ἕνας πολὺ ψηλὸς ἄντρας μὲ γένια κι ἄγρια μαλλιά. Τὸ πρόσωπό του ἦταν πολὺ φοβιστικό», συνέχισε ὁ Μιχαήλ. «Μόλις τὸν εἶδα τοῦ χαμογέλασα καὶ τοῦ εἶπα: «Κριστὸς βοσκρές!», ὅπως, μανούλα, μοῦ ἔμαθες νὰ λέω. Κι αὐτὸς ἀπόμεινε ἀκίνητος νὰ μὲ κοιτάει. Τοῦ ἔδωσα καὶ τὸ πασχαλινὸ αὐγό μου. Τὸ πῆρε στὰ χέρια του. Τὸ κράτησε λίγη ὥρα. Κι ὕστερα ἄλλαξε τὸ πρόσωπό του καὶ μοῦ χαμογέλασε καὶ εἶπε «Βοΐστινο βοσκρές!» (Ἀληθῶς ἀνέστη!). Κι ὕστερα, μανούλα, ἄρχισε νὰ κλαίει, νὰ κλαίει ... κι ἔτσι κλαμένος ἔφυγε. Δὲν μὲ πείραξε, μανούλα».

Οἱ πιστοὶ μαζεύονται στὸν ναὸ τοῦ Ἁγίου Νικολάου γιὰ τὸν Ἑσπερινὸ τῆς Ἀγάπης ἀφάνταστα ἀναστατωμένοι. Ἔχουν μαθευτεῖ τὰ νέα τῶν Σαϊλόφσκι. Ὁ τρόμος ξαναγύρισε στὶς καρδιὲς ὅλων. Ἀλλὰ πόση εἶναι ἡ κατάπληξή τους ὅταν, μπαίνοντας στὸν ναό, ἀντικρίζουν μπροστὰ στὴν εἰκόνα τοῦ ἀναστημένου Χριστοῦ τὸν γιγαντόσωμο Θωμᾶ! Ἀκουμπᾶ σὲ μιὰ κολόνα καὶ κοιτᾶ στὰ μάτια τὸν Ἰησοῦ. Τὰ δικά του μάτια τρέχουν σὰν βρῦσες, ἀσταμάτητα, καὶ τὰ χείλη του ἀδιάκοπα ψελλίζουν «Κριστὸς βοσκρές! Κριστὸς βοσκρές!». Στὴν ἀρχὴ δὲν τολμοῦν νὰ πλησιάσουν. Γρήγορα ὅμως ἀντιλαμβάνονται ὅτι ὁ Θωμᾶς εἶναι ἐντελῶς ἀκίνδυνος. Τίποτα στὸ πρόσωπό του δὲν εἶναι ἄγριο καὶ φοβερό. Τίποτα δὲν προδίδει ἕναν κακοῦργο. Εἶναι ὁλοφάνερα ἐξαντλημένος καὶ ὁλοφάνερα εὐτυχισμένος. Δὲν ἀντιδρᾶ καθόλου, ὅταν μαζεύονται γύρω του διάφοροι φωνάζοντας: «Νὰ φωνάξουμε τὴν ἀστυνομία! Νὰ τὸν συλλάβει! Κλεῖστε τὶς πόρτες, μὴ μᾶς φύγει!». Ὁ Θωμᾶς δὲν σαλεύει. Εἶναι δοσμένος ὁλοκληρωτικὰ σὲ μιὰ βουβή, θερμὴ ἱκεσία πρὸς τὸν ἀναστημένο Ἰησοῦ, ποὺ τὸν μεταμορφώνει. Ὁ ἱερέας ἀρνεῖται νὰ καλέσει τὴν ἀστυνομία μέσα στὸν ναὸ καὶ τελεῖ τὴν ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ. Ὕστερα βγαίνει στὸ ἱερὸ κρατῶντας τὴν εἰκόνα τῆς Ἀνάστασης. Ὅλοι οἱ πιστοὶ περνοῦν νὰ τὴν ἀσπαστοῦν. Κι ὅταν ἔχουν περάσει ὅλοι, ὁ ἱερέας μ’ ἕνα συγκλονιστικὸ μεγαλεῖο προχωρεῖ πρὸς τὸν Θωμᾶ. Γιὰ ποιόν ἦρθε ὁ Χριστὸς στὴ γῆ μας; Γιὰ ποιόν σταυρώθηκε; Δὲν ἦρθε γιὰ τὰ πιὸ πονεμένα τοῦ παιδιά; Γιὰ τὰ πιὸ ἀπελπισμένα; Γιὰ τὰ πιὸ ἁμαρτωλά; Κρατᾶ τὴν εἰκόνα μπροστὰ στὸν Θωμᾶ καὶ τὸν καλεῖ νὰ τὴν προσκυνήσει. Κι ἐκεῖνος σύγκορμος κλαίει κι ἐλεεινολογεῖ τὸν ἑαυτό του. «Τόμα, Κριστὸς βοσκρές!», τοῦ λέει. «Πάπα, βοΐστινο βοσκρές!», κατορθώνει ν’ ἀπαντήσει ὁ Θωμᾶς μέσα σὲ ἀναφιλητά. «Ἔλα, παιδί μου, νὰ προσκυνήσεις τὴν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου μας. Γιὰ σένα ἔχυσε τὸ αἷμα του στὸν Σταυρό. Γιὰ σένα μπῆκε στὸ μνῆμα. Γιὰ σένα ἀναστήθηκε καὶ μαζὶ τοῦ ἀνέστησε κι ἐσένα. Ἂς σοῦ χαρίσει τὴν ἴαση τῆς ψυχῆς σου». Καὶ μ’ αὐτὰ τὰ λόγια ἀκουμπᾶ τὴν εἰκόνα τῆς Ἀνάστασης στὸ κεφάλι τοῦ Θωμᾶ.

Ἔξω ἀπὸ τὸν ναὸ περιμένει ἡ ἀστυνομία.


Μιχάλης Αντωνιάδης



read more ►
0 σχόλια

Καλλιεργούμε την ειρήνη εντός μας ,

 


Ας αρχίσουμε από τον εαυτό μας

να καλλιεργήσουμε την ειρήνη εντός μας ,

να σκάψουμε το χωραφάκι της δικιάς μας ψυχής ,

να ξεριζώσουμε ότι μας αναστατώνει ,

ότι μας ταλαιπωρεί , ότι μας κρατά δέσμιους των παθών μας ,

και στην συνέχεια θα μπορέσουμε

να γίνουμε Φως για κάποιες άλλες ψυχούλες ...

αφού πρώτα ανάψουμε το καντυλάκι της δικής μας ψυχής ...

αφού πρώτα ανθίσει το λουλούδι της ειρήνης στον δικό μας κήπο ! ...


ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!

Μιχάλης Αντωνιάδης



read more ►
0 σχόλια

Οι άνθρωποι δε φεύγουν ποτέ ουσιαστικά.

 Οι άνθρωποι δεν φεύγουν ποτέ ουσιαστικά. Μένουν πάντα σκιές μέσα στο σπίτι, με τη μορφή τους να βρίσκεται πάντοτε δίπλα σου. Δε φεύγουν ποτέ, υπάρχει το αποτύπωμά τους μέσα στο σπίτι, επάνω σε αντικείμενα, δίπλα σε εσένα που θεωρείς πως είσαι μόνος. Ποτέ δεν έφυγαν ουσιαστικά, βρίσκονται δίπλα σου σε κάθε σου δύσκολη στιγμή και προσπαθούν να σε ενθαρρύνουν, θυμίζοντάς σου πως δεν πρέπει να γίνεις ένας αδύναμος και φοβισμένος άνθρωπος γιατί εκείνοι δε σε γνώρισαν έτσι.

Ακόμα κι αν δεν μπορείς να πιάσεις το χέρι τους, μη θλίβεσαι. Εκείνοι είναι δίπλα σου και περιμένουν να τους δεις με τα μάτια σου. Όχι με τα υλικά μάτια, αλλά με αυτά της ψυχής. Ακόμα και αν δεν μπορείς να τους αγκαλιάσεις, μη νομίζεις πως δεν μπορείς δίπλα σου να τους έχεις. Πάντοτε μέσα σου βρίσκονται αν τους κουβαλάς μέσα στην ψυχή σου, αν θυμάσαι τα λόγια τους, αν πιστεύεις πως μόνος σου στη δύσκολη στιγμή ποτέ δε θα βρεθείς.

Οι άνθρωποι δε φεύγουν ποτέ ουσιαστικά. Το σώμα δεν αρκεί για να απομακρυνθεί κάποιος εντελώς από δίπλα σου.Αν έχεις μία ευχάριστη ανάμνηση να θυμάσαι, και αυτό ακόμα ζωή είναι. Αν θυμάσαι εκείνον που έφυγες και γελάς, επειδή σου έδωσε όμορφα πράγματα να θυμάσαι, ακόμα και αυτό ζωή είναι.

Οι άνθρωποι δεν φεύγουν ποτέ ουσιαστικά. Μένουν μέσα στην καρδιά, ζουν μέσα στις αναμνήσεις, υπάρχουν δίπλα σου σαν μία αόρατη σκιά που σε ακολουθεί. Ζούνε μέσα από τη δική σου αγάπη, τη δική σου γλυκιά σκέψη, τα δικά σου λόγια όταν εξιστορείς μία όμορφη ανάμνηση που έζησες. Δεν τους βλέπεις, αλλά μη θλίβεσαι, είναι κοντά σου απλώς με έναν διαφορετικό τρόπο.

Οι άνθρωποι δε φεύγουν ποτέ ουσιαστικά. Γι’ αυτό μην κλαις και μη λυπάσαι, όπως σε βλέπω τώρα απέναντί μου, είναι και πάλι δίπλα σου αλλά με έναν άυλο τρόπο που δεν μπορείς να αισθανθείς σωματικά, αλλά υπάρχει αν 

μπορείς να τον αισθανθείς με την ψυχή σου.


Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

Φαντασία, ρίζα της αμαρτίας,

 Παιδί μου, πρόσεχε την φαντασίαν, από την φαντασίαν ξεκινούν όλα τα αμαρτήματα, είναι η ρίζα της αμαρτίας, δια τούτο πρόσεχε. Μόλις έλθη η φαντασία προσώπου ή πράξεως, κάτι που είδες ή άκουσες, αμέσως δίωκε αυτήν από τον νουν σου με οργήν και με την ευχήν, σύντομα την ευχήν και έντονα, και αμέσως νοερώς με πόνον να παρακαλής την Παναγίαν μας να σε βοηθήση και ελπίζω εις τον Θεόν να τύχης της νίκης. 

Υπερηφανεύθης και δια τούτο σου εσήκωσε πόλεμον ο διάβολος. Τώρα ταπεινώσου, εξευτέλιζε τον εαυτόν σου, μέσα σου ύβριζέ τον και ο Θεός βλέποντας την ταπείνωσίν σου θα σε βοηθήση.

Γέροντας Εφραίμ Αριζόνας☦️


ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!


Μιχάλης Αντωνιάδης

read more ►
0 σχόλια

ΜΙΣΟΣ και ΑΓΑΠΗ,

15/5/24

 Το ΜΙΣΟΣ έχει πέντε γράμματα

Έτσι και η ΑΓΑΠΗ

Η ΕΧΘΡΑ έχει πέντε γράμματα

Έτσι και η ΦΙΛΙΑ

Τα ΨΕΜΑΤΑ έχουν επτά γράμματα

Έτσι και η ΑΛΗΘΕΙΑ

Η ΑΠΟΤΥΧΙΑ έχει οκτώ γράμματα

Το ίδιο και η ΕΠΙΤΥΧΊΑ

Η ΛΥΠΗ έχει τέσσερα γράμματα

Το ίδιο και η ΧΑΡΑ

Ο ΦΟΒΟΣ έχει πέντε γράμματα

Το ίδιο και η ΠΙΣΤΗ

Έχεις πάντα επιλογή....Διάλεξε το καλύτερο....

Από ''Ιεραποστολή στην Επισκοπή Τολιάρας και Νοτίου Μαδαγασκάρης''


ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!

read more ►
0 σχόλια

Είναι ο Εθνικός μας Ύμνος μέσα στην Εκκλησία,

 Τί σημαίνει η ευχή Χριστός Ανέστη

Γιατί τι λέμε 40 μέρες μετά το Πάσχα ;

Είναι ένας χαιρετισμός που λέμε καθημερινά για 40 μέρες πρωί και βράδυ μετά την Ανάσταση μέχρι την παραμονή της Αναλήψεως, δηλαδή τότε που γιορτάζουμε την Απόδοση του Πάσχα

Ο χαιρετισμός αυτός αντικαθιστά κάθε άλλο χαιρετισμό (καλημέρα, καλησπέρα, καληνύχτα…).

Είναι ένας διάλογος επικοινωνίας και αναγνωρίσεως μεταξύ χριστιανών.

Ο Χριστιανός ΟΜΟΛΟΓΕΙ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΤΟΥ  στην Ανάσταση του Χριστού λέγοντας «Χριστός Ανέστη (πᾶς ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν  τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς) »

Κάθε φορά που προφέρουμε το «Χριστός Ανέστη», καταθέτουμε την ύψιστη και ανυπέρβλητη ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΜΑΣ στα ιερά κείμενα της Εκκλησίας μας»

Είναι μια ομολογία του χριστιανού που βγαίνει αβίαστα μέσα από την καρδιά του, από το βίωμά του και την βεβαιότητά του ότι αναστήθηκε ο Χριστός και αυτό το πιστεύει και το ομολογεί και το ανακοινώνει προς κάθε κατεύθυνση..

Είναι ένα ΜΑΡΤΥΡΙΟ  το «Χριστός Ανέστη», διότι «η πίστη του Χριστιανού δοκιμάζεται με την Ανάσταση του Χριστού σαν το χρυσάφι στο χωνευτήρι.

Συγχρόνως είναι κι ένα άλλο μαρτύριο μέσα στον κόσμο που δυστυχώς πολύ λίγο πιστεύει στην Ανάσταση και προσπαθεί να πνίξει κάθε φωνή που την ομολογεί.

Είναι μια προσευχή – στην πλήρη του μορφή το «Χριστός Ανέστη»

Είναι μια μαρτυρία στον σύγχρονο κόσμο, τον βαπτισμένο και τον αβάπτιστο.

Είναι μια πολεμική ιαχή, ένα σάλπισμα πνευματικής επίθεσης, για το στράτευμα της Εκκλησίας που δίνει μάχες θεολογικές και πνευματικές κατά της αθεϊας, της πλάνης, των σκοτεινών δυνάμεων, της αιρέσεως και του σχίσματος,                         της αμαρτίας και του υποκόσμου.

Οι δύο αυτές λέξεις με τις πέντε συλλαβές κράτησαν όρθια την ψυχή «των αγίων των καθ΄ εκάστην γενεάν ευαρεστησάντων τω Κυρίω» μέσα στις ανελέητες εποχές των κατακομβών, των καταναγκαστικών έργων και των στρατοπέδων της Σιβηρίας, «της πείνας, των στερήσεων, των κακουχιών και των πάσης φύσεως δοκιμασιών»

Είναι ο Εθνικός μας Ύμνος μέσα στην Εκκλησία

Είναι η ήρεμη δύναμη των αγίων μαρτύρων και των οσίων της Εκκλησίας μας διά μέσου των αιώνων

«Τα σώματά μας προορίζονται για την κοινή Ανάσταση των νεκρών στη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου.

Τόσα πολλά είναι και σημαίνει το «Χριστός Ανέστη»!!


Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια