Παγκόσμιος Κινηματογράφος,

22/5/16

Η άγνωστη Γκρέις
ΕΧΕΙ ΜΟΛΙΣ ΚΕΡΔΙΣΕΙ το Οσκαρ α΄ ερμηνείας για τη «Χωριατοπούλα» του Τζορτζ Σίτον και μετράει τον τρίτο ρόλο της σε ταινία του Χίτσκοκ («Το κυνήγι του κλέφτη»). Η Γκρέις Κέλι του 1955 είναι ήδη φτασμένη ηθοποιός, σύμβολο της αψεγάδιαστης θηλυκότητας και style icon. Η φωτογραφία αυτή, απο προσωπικές διακοπές της στην Τζαμάικα, εκτίθεται για πρώτη φορά, μαζί με δεκάδες άλλες, στο Μουσείο Κurpfaelzisches της Χαϊδελβέργης μέχρι τις 27 Ιουνίου. Προέρχονται από το αρχείο των αμερικανών φωτογράφων Χάουελ Κόναντ (φωτογράφος και του Τζον Φιτζέραλντ Κεννεντυ, ανάμεσα σε άλλες προσωπικότητες), Μίλτον Γκριν και Φίλιπ Χάλσμαν, οι οποίοι παρακολούθησαν τη διαχρονική εξέλιξη της αμερικανίδας σταρ- από μούσα του Χίτσκοκ σε πριγκίπισσα του Μονακό. Η έκθεση αυτή έρχεται να προστεθεί στην πιο «φωτογενή» του Victoria & Αlbert Μuseum στο Λονδίνο- με τίτλο «Grace Κelly: Style Ιcon»-, που παρουσιάζει επίσης ορισμένες από τις πιο χαρακτηριστικές εικόνες της Γκρέις Κέλι.
Da Vinci Code
«Στην Ιταλία υπό τη σκληρή κυριαρχία των Βοργίων βγήκε ένας Μικελάντζελο, ένας Ντα Βίντσι, ενώ στην Ελβετία με πεντακόσια χρόνια ειρήνης το μόνο που πέτυχαν είναι το ρολόι-κούκος». Είναι η απρόσμενη φράση περί ηθικής, την οποία πετάει χλευαστικά ο «λύκος» Χάρι Λάιμ στον φίλο του Χόλι Μάρτινς από τον «Τρίτο άνθρωπο». Το Βρετανικό Μουσείο υπενθυμίζει εκείνη τη σκοτεινή περίοδο, με 100 σχέδια των σημαντικότερων φλωρεντινών και βενετσιάνων καλλιτεχνών: Μποτιτσέλι, Τζεντίλε, Μπελίνι, Λίπι, Μαντένια, Μιχαήλ Αγγελος, Τισιανός, Φρα Αντζέλικο και Λεονάρντο ντα Βίντσι. Τα έργα δημιουργήθηκαν μεταξύ 1400 και 1510.
Το κριάρι και η ζέβρα


Ο ΝΤΕΜΙΑΝ ΧΙΡΣΤ βρήκε το 1991 στο πρόσωπο του Μάικλ Τζου έναν καλό συνάδελφο και φίλο. Οι δυο τους εδώ και δύο δεκαετίες ανταλλάσσουν απόψεις για τη νέα δημοκρατία της τέχνης, στην οποία τα όρια καταρρίπτονται για να αναδυθούν έργα από την τέφρα τους. Το κριάρι με τα χρυσά κέρατα του Χιρστ από τη μια, η ροζ μπρούντζινη ζέβρα του Τζου από την άλλη. Γλυπτά, εγκαταστάσεις και πίνακες ζωγραφικής φιλοξενούνται πλέον στην πρώτη κοινή έκθεσή τους στο βερολινέζικο Ηaunch of Venison. Ο τίτλος της; Μία ακόμη απόδειξη για το ερμητικό Σύμπαν των δύο τρομερών παιδιών: «Ηave you ever really looked at the sun?».
Αρχαία σκουριά
Η βία αναβλύζει από το έδαφος της Πενσιλβάνια, «τα κογιότ και τα ελάφια είναι τα μόνα είδη που ευημερούν», οι εργάτες του χάλυβα χάνουν τις δουλειές τους και το αμερικανικό όνειρο σαπίζει σαν πτώμα σε αποσύνθεση. Η «Αμερικανική σκουριά», το συγγραφικό βάπτισμα πυρός του Φίλιπ Μάγιερ, απέσπασε διθυραμβικές κριτικές από την Guardian μέχρι το Εsquire και βασίζεται στην καλή μαγιά του Μαρκ Τουέιν και του Κόρμακ Μακάρθι.
Η ατάκα
«Ημουν ενήλικος- και πολύ περίεργος- όταν πρωτοπήγα σε τσοντάδικο, αλλά τελικά δεν με ενθουσίασε καθόλου. Ο Γκίντερ Γκρας είχε δίκιο, όταν έλεγε "έχω πολλές φαντασιώσεις, αλλά αποφεύγω τα πορνοσινεμά"». Ο Μαρσέλ Ράιχ Ρανίτσκι, ο μεγαλύτερος Γερμανός κριτικός λογοτεχνίας , που πρόσφατα γιόρτασε τα 90ά του γενέθλια.
Οι ζωές των άλλων
ΕΠΕΙΔΗ ΑΚΟΜΗ και ο διασημότερος ιστορικός του 20ού αιώνα δικαιούται ένα ψευδώνυμο, ο Ερικ Χομπσμπάουμ ήταν κάποτε ο... Φράνσις Νιούτον, δισκοκριτικός της τζαζ. Το αποκαλύπτει ο ίδιος στο «London Review of books»: «Τι σήμαινε για μένα το ότι ήμουν ο Φράνσις Νιούτον; Οχι τόσο την ευκαιρία να γράφω κριτικές για παραστάσεις και δίσκους της τζαζ. Ούτε καν την προσπάθεια να εντάξω αυτή τη μαγευτική μουσική στην κοινωνία του 20ού αιώνα. Ηταν μάλλον μια ευκαιρία να καταλάβω τους μουσικούς και τον κόσμο τους.
Αυτό που εν συντομία λέμε "η τζαζ σκηνή". Ζούσα τότε στο τέρμα του West Εnd και δίδασκα στο Βirkbeck. Επειδή λοιπόν είχα πολύ ελεύθερο χρόνο, μπορούσα να συνδυάζω το επάγγελμα με τις νυχτερινές εξόδους της τζαζ».
ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΚΑΚΟ που βρήκε τον Τόλη, το δικό της είναι... πταίσμα. Εστω κι έτσι, η Μπαρ Ραφαέλι αντιμετωπίζει εδώ και μέρες το μένος της ισραηλινής εφορίας. Το διάσημο τοπ μόντελ του Ισραήλ αγόρασε πρόσφατα ένα ολοκαίνουργιο iΡad από τις ΗΠΑ, χωρίς να το δηλώσει στο τελωνείο του αεροδρομίου «Μπεν Γκουριόν» όπως ορίζει ο νόμος. Οι αρχές προέβησαν σε κατάσχεσή του υποχρεώνοντας τη Ραφαέλι να πληρώσει 137 ευρώ φέσι, πέρα από τα 640 της αρχικής τιμής.
Αναδημοσιευση απο τα Νεα