Εδώ θα ερ­γα­στείς!''.

26/6/25

 Εμείς προ­σπα­θού­με με τον δικό μας τρό­πο να ευ­χα­ρι­στή­σου­με τον Θεό. Αλλά έτσι δεν ευ­χα­ρι­στιέ­ται ο Θεός... 


Βρέ­θη­κε μία κυ­ρία που είχε το σύ­ζυ­γό της άρ­ρω­στο και με είπε: ''Αχ Πα­να­γό­που­λε, έχα­σα τις επι­σκέ­ψεις στις φυ­λα­κές, τις επι­σκέ­ψεις στα νο­σο­κο­μεία, τα έχα­σα όλα!''. 

Αυτή πή­γαι­νε στα ιδρύ­μα­τα, πα­ρη­γο­ρού­σε, βο­η­θού­σε, δια­κο­νού­σε τους αν­θρώ­πους εκεί. 

Και της λέω: ''Κα­λά εσύ τώρα, το νο­σο­κο­μείο και τη φυ­λα­κή το έχεις στο σπί­τι σου και για­τί πα­ρα­πο­νιέ­σαι; 

Πρέ­πει να γί­νει καλά ο άν­δρας σου, για να πας στους άλ­λους; 

Ο άν­δρας σου δεν εί­ναι άν­θρω­πος του Θεού και δεν πρέ­πει να τον δια­κο­νή­σεις;''. 

Δυ­στυ­χώς δεν στέ­κον­ται στα καλά τους οι άν­θρω­ποι... 

Θέ­λουν σονι και καλά με τον δικό τους τρό­πο να υπη­ρε­τή­σουν και να ευ­χα­ρι­στή­σουν το Θεό. 

Λέει ο Χρι­στός: ''Βρε εδώ που σε βάζω, είτε σε αρέ­σει, είτε δεν σε αρέ­σει, εδώ θα ερ­γα­στείς!''. 

Και οι άν­θρω­ποι το χαβά τους. Αυτό που αρέ­σει εμέ­να... 

Θέ­λουν με τον δικό τους τρό­πο να αγιά­σουν. 

Όχι αγα­πη­τοί! 

Δεν θα αγω­νι­στού­με εκεί που θέ­λου­με εμείς, αλλά εκεί που θέ­λει Αυ­τός.

Δημήτριος Παναγόπουλος ο Ιεροκήρυκας. +


ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΗΜΕΡΑ!!


Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

Υπέροχο πλάσμα, η Μαρίζα Κωχ,

 

Η φωτογραφία είναι από τη  προσωπική  σελίδα της Μαρίζας -που παρεπιπτόντως κάνει υπέροχο ελληνικό καφέ!


Σας έχω ξαναπεί για το υπέροχο πλάσμα, η Μαρίζα  Κωχ.

Aκολουθει μια ιστορία βιωματική του φίλου Αντώνης Μπόσκο(ιτης) και τον ευχαριστώ,που την πιστοποιεί.

Το 2009 η μάνα μου νοσηλευόταν στον Ευαγγελισμό με θυρεοειδίτιδα.

Στο πλευρό της ήταν επί πολλές ώρες η Μαρίζα Κωχ, αφού εγώ έτρεχα με δουλειές. Ένα απόγευμα που ήμουν κι εγώ εκεί, φέρανε στον ίδιο θάλαμο μια πολύ ηλικιωμένη γυναίκα. 

"Είναι 87 ετών" μας είπε ο άντρας της, "και έχει προχωρημένο όγκο στο παχύ έντερο. Μέρες μετράει". 

Ταβλιασμένη η γιαγιά, δεν σάλευε καθόλου. Σε μια φάση πάει κοντά της η Κωχ. 

Σκύβει στο αυτί της κι αρχίζει να της τραγουδάει 

"Σ'τό'πα και σ'το ξαναλέω". 

Τότε συνέβη κάτι απίστευτο: 

Η γιαγιά άνοιξε τα μάτια της, κοίταξε κατάματα την Κωχ, ανασηκώθηκε στην κλίνη της κι άρχισε να τη σιγοντάρει: "Στο γιαλό μην κατεβείς". 

Τη μάνα μου και μένα μας πιάσανε τα κλάματα. 

Βγαίνω έξω να πάρω λίγο αέρα από το παράθυρο του νοσοκομείου, αλλά με προλαβαίνει ο σύζυγος της ετοιμοθάνατης γυναίκας και μου λέει κλαίγοντας κι αυτός: "Είμαστε μαζί 65 ολόκληρα χρόνια.

Ένα όνειρο είχε στη ζωή της: 

Να γινόταν τραγουδίστρια. 

Ποτέ δεν το έκανε και τώρα λίγο πριν ξεψυχήσει έγινε πραγματική τραγουδίστρια για λίγα λεπτά. 

Αν ξέρετε τι δώρο μας κάνατε"! 

Όταν ξαναμπήκα στο θάλαμο, η Κωχ ήταν στην ίδια θέση.

Κρατούσε το χέρι της γιαγιάς και της χάιδευε το κεφάλι.

Λίγες μέρες μετά που βγήκαμε από το νοσοκομείο, με πληροφόρησε η μάνα μου: "Την καημένη τη γυναίκα που ήμασταν μαζί, την πήραν άρον - άρον και την έβαλαν στην Εντατική. Πέθανε δύο μέρες μετά". 

Η ιστορία είναι μελόδραμα κανονικό, εγώ όμως δεν θα ξεχάσω ποτέ τη στιγμή που η Μαρίζα Κωχ και μία γυναίκα στο τέλος της ζωής της ένωσαν τις φωνές τους.

-Η φωτογραφία είναι από τη  προσωπική  σελίδα της Μαρίζας -που παρεπιπτόντως κάνει υπέροχο ελληνικό καφέ!

Με αυτή την εμφάνιση έδωσε εξετάσεις το 1966  στην Εθνική Λυρική σκηνή για να γίνει τραγουδίστρια  και της προσφέρθηκε υποτροφία για να συνεχίσει τις σπουδές της στην Λυρική  Σκηνή, την οποία δεν αποδέχτηκε γιατί ήθελε να γίνει τραγουδίστρια...αλλά όχι για την Λυρική... 


Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

Αρχή πάντων είναι ο φόβος Κυρίου.

 "Αρχή πάντων είναι ο φόβος Κυρίου. 

Από τον φόβο γεννιέται η κατάνυξη.

 Από την κατάνυξη γεννιέται η αποταγή και από την αποταγή η ταπείνωση.

 Από την ταπείνωση γεννιέται η νέκρωση του θελήματος και από αυτήν, ξεριζώνονται και μαραίνονται τα πάθη.

 Από τον μαρασμό των παθών βλασταίνουν οι αρετές. Από την άνθιση των αρετών καθαρίζεται η καρδιά.

 Από την κάθαρση της καρδιάς, αποκτάται η τελειότητα της Αποστολικής αγάπης."

Όσιος Κασσιανός ο Ρωμαίος.


ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΗΜΕΡΑ!!


Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

Η Ἐκκλησία εὔχεται νά μᾶς φυλάει ὁ Θεός ἀπό αἰφνίδιο θάνατο.

 Ὁ αἰφνίδιος θάνατος εἶναι κάτι πού δέν τό θέλουμε καί ἡ Ἐκκλησία εὔχεται νά μᾶς φυλάει ὁ Θεός ἀπό αἰφνίδιο θάνατο.


 Ὑπάρχει ἀλληγορική ἱστορία μέ ἕναν ἀετό πού πετοῦσε πάνω ἀπό ἕνα μεγάλο ποτάμι τῆς Ἀμερικῆς. Αὐτό τό ποτάμι ἐρχόταν ἀπό πάνω ψηλά, ἀπό τούς πόλους, καί κατέβαζε καί κομμάτια ἀπό πάγο. Εἶχε ἐντοπίσει ὁ ἀετός πάνω στόν πάγο ἕνα ζῶο ψόφιο καί κατέβηκε καί ἄρχισε νά τό τρώει μέ τήν ἡσυχία του. Ἤξερε βέβαια ὁ ἀετός, ὅτι μετά ἀπό λίγο αὐτό τό μεγάλο ποτάμι ἔχει καταρράκτη, ἀλλά ἔλεγε μέ τόν λογισμό του: «ὅταν δῶ τόν καταρράκτη θά πετάξω, δέν θά γκρεμιστῶ καί ἐγώ στό χάος».

Ἔτρωγε λοιπόν ἔτσι ἀμέριμνος, ἀλλά ὅταν εἶδε τόν καταρράκτη καί προσπάθησε νά πετάξει, δέν μποροῦσε νά πετάξει. Τί εἶχε συμβεῖ; Τά νύχια του εἶχαν μπεῖ μέσα στόν πάγο καί μέσα στίς σάρκες τοῦ ζώου, εἶχαν παγώσει. Εἶχαν γίνει ἕνα σῶμα ὅλα, εἶχε κολλήσει μέσα στόν πάγο καί μέσα στίς σάρκες τοῦ ζώου πού ἔτρωγε.

Ἔτσι γίνεται καί ἡ ψυχή πού θεληματικά μένει στήν ἁμαρτία καί λέει ὅτι κάποια στιγμή θά ξεκολλήσω ἀπό τήν ἁμαρτία καί θα μετανοήσω. Δέν μπορεῖ μετά νά ξεκολλήσει, γιατί ἀκριβῶς ἀγαπάει τά πάθη, ἀγαπάει τόν βόρβορο καί ἀδυνατίζει ἡ θέληση τοῦ ἀνθρώπου.

Ἐπιπλέον, ἕνας ἄνθρωπος πού σκέφτεται ἔτσι, πορεύεται μέ πονηρία μπροστά στόν Θεό καί ὁ Θεός δέν εὐλογεῖ ἕναν τέτοιο ἄνθρωπο καί δέν ἔχει Χάρη μετά αὐτός ὁ ἄνθρωπος γιά νά μπορέσει νά μετανοήσει πραγματικά, καί πολλές φορές, μᾶς λένε οἱ Ἅγιοι Πατέρες, παραχωρεῖ ὁ Θεός αὐτοί οἱ ἄνθρωποι νά μή βροῦν μετάνοια, νά μή βροῦνε χρόνο μετανοίας. Πεθαίνουν ξαφνικά. Δέν τούς δίνεται εὐκαιρία, ὅπως δίνεται σέ ἄλλους, λόγου χάρη μέ ἕναν καρκίνο νά ἔχουν χρόνο, ὁπότε μέσα στήν ἀσθένειά τους, πού κρατάει πολύ, νά συνέλθουν καί νά μετανοήσουν. Ὁ αἰφνίδιος θάνατος εἶναι κάτι πού δέν τό θέλουμε καί ἡ Ἐκκλησία εὔχεται νά μᾶς φυλάει ὁ Θεός ἀπό αἰφνίδιο θάνατο.

Ἔ, αὐτοί οἱ ἄνθρωποι πού πορεύονται ἔτσι μέ πονηρία, καί λένε: «θά ζήσω τώρα ἔτσι, θά κάνω τή ζωή μου καί μετά θά μετανοήσω», αὐτοί πολλές φορές ἔχουν αἰφνίδιο θάνατο. Δέν τούς δίνει ὁ Θεός χρόνο μετανοίας, γιατί πᾶνε μέ πονηρία καί δέν θέλουν πραγματικά νά μετανοήσουν, δέν ἔχουν ἀγαπήσει πραγματικά τόν Χριστό. Ἕνας πού ἀγαπάει πραγματικά τόν Χριστό, ἀπό τή στιγμή πού πραγματικά ἀγαπάει καί πῆρε τήν ἀπόφαση νά ζήσει κατά Χριστόν, σταματάει τήν ἁμαρτία. Δέν λέει: «θά ζήσω ἀκόμα λίγο τήν ἁμαρτία καί μετά θά μετανοήσω».


Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου (Ὁμιλία 19 – 8 – 2017)


Μιχάλης Αντωνιάδης




read more ►
0 σχόλια

Προσευχή για την ειρήνη του κόσμου.

23/6/25

 Προσευχή για την ειρήνη του κόσμου.


Κύριε, δῶσε τήν εἰρήνη σου στόν λαό σου. Κύριε δῶσε στούς δούλους σου τό Πνεῦμα τό Ἅγιο, γιά νά θερμαίνει τίς ψυχές τους μέ τήν ἀγάπη σου καί νά τούς ὁδηγεῖ σ’ ὅλη τήν ἀλήθεια καί σέ Κύριε, κάνε να περιβάλλει ἡ εἰρήνη σου ὅλο τόν κόσμο, πού τόν ἀγάπησες τόσο πολύ καί ἔδωσες τόν μονογενή σου Υἱό, γιά νά σωθεῖ ὁ κόσμος δι’αὐτοῦ.

Ὑπόταξε στό εἰρηνικό σου θέλημα ὅλα τά βάρβαρα ἔθνη, ὅσα ἀγαποῦν τούς πολέμους. Θεμελίωσε εἰρηνική τή διαβίωση μεταξύ ὅλων τῶν λαῶν τῆς γῆς.

Πανάγαθε Κύριε, δῶσε τους τή χάρη Σου, ὥστε μέ τή δική Σου εἰρήνη καί ἀγάπη νά γνωρίσουν καί νά ἀγαπήσουν Ἐσένα. 

Αμήν.

Από το Προσευχητάρι του Α.Δ. Σιμωνώφ.

Μιχάλης Αντωνιάδης


ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΗΜΕΡΑ!!


read more ►
0 σχόλια

Ποιάς χώρας, ΕΙΝΑΙ οι των διεθνών;;

 

Διδάκτωρ νεώτερης ιστορίας του Tμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας του Ε.Κ.Π.Α.  Χαράλαμπος Μηναογλου:

-Όσοι απαιτούσαν κάποτε δικαιοσύνη και επιβολή του διεθνούς ποινικού δικαίου κατά των Σέρβων ηγετών, όλοι μα όλοι τους σήμερα είναι αναφανδόν κατά των "μουλάδων" του Ιράν. 

Βαστάτε λίγο αριστεροφιλελέοι σιωνιστές μου... να βάλουμε τα πράγματα κάτω... να δούμε με ποιανού το μέρος είναι το δίκαιο....

1.Ο Νετανιάχου διώκεται από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο και έχει εκδοθεί σχετικό ένταλμα σύλληψής του... ο Αγιατολλάχ Χαμενεΐ δεν διώκεται για κάτι και κανένα διεθνές ένταλμα σύλληψής του δεν υφίσταται. 

2. Το Ισραήλ αρνείται πεισματικά οποιονδήποτε διεθνή έλεγχο στο οπλοστάσιό του, ενώ το Ιράν τηρεί τις συμφωνίες που έχει υπογράψει με την Δύση για μη κατασκευή πυρηνικών όπλων. 

3. Το Ισραήλ επιτέθηκε πρώτο στο Ιράν, επικαλούμενο τις φήμες που διέδιδαν σιωνιστικά παπαγαλάκια ανά τον κόσμο, ότι το Ιράν ήταν έτοιμο να του επιτεθεί, ενώ το Ιράν ανταπέδωσε απλώς την σιωνιστική επίθεση

4. Το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία σε βάρος των Παλαιστινίων, όπως έχει κατηγορηθεί ήδη από την Ν. Αφρική στο Διεθνές Δικαστήριο και αναμένεται η εκδίκαση της υπόθεσης, ενώ το Ιράν δεν έχει κατηγορηθεί ποτέ για γενοκτονία. 

Τελικά το Διεθνές Δίκαιο είναι καλό όταν τιμωρούνται όσοι ορθόδοξοι υψώνουν το ανάστημά τους στο ΝΑΤΟ και κακό όταν είναι να τιμωρηθούν και οι σιωνιστές γενοκτόνοι... οπότε τότε το αγνοούμε αριστεροφιλελέσια μου ε;




Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

ΚΟΛΠΟ;; ΤΟ ΙΡΑΝ; και η δήμευσης της περιουσίας της Αγίας Αικατερίνης στο Σινά,

 Κάθε μέρα που περνάει, νιώθω έναν κόμπο στο στομάχι. Νιώθω θυμό. Νιώθω θλίψη. Και πάνω απ’ όλα, νιώθω αδικία.

Χθες πάλι έσκασε είδηση για τρομοκρατικό χτύπημα σε Εκκλησία στη Συρία. Χριστιανοί δολοφονημένοι μέσα στον οίκο του Θεού. Πριν λίγες μέρες ακούσαμε για απόπειρα δήμευσης της περιουσίας της Αγίας Αικατερίνης στο Σινά – ενός τόπου Ιερού, που στέκει εκεί αιώνες. Η Αγία Σοφία έγινε τζαμί. Η Μονή της Χώρας το ίδιο. Στην Αφρική, κάθε εβδομάδα βλέπουμε εικόνες φρίκης – καμένες εκκλησίες, απαγωγές, σφαγές. Παντού.

Και αναρωτιέμαι: Είναι Κανείς Εκεί Έξω Που Βλέπει;

Γιατί κανείς δεν μιλάει; Γιατί όταν διώκεται ο Χριστιανισμός, όταν χτυπιέται η πίστη μου, δεν θεωρείται είδηση; Δεν είμαι λιγότερο άνθρωπος επειδή πιστεύω στον Χριστό. Δεν αξίζει λιγότερο η ζωή μου, ούτε οι αξίες μου.

Κουράστηκα να βλέπω την πίστη μου να λοιδορείται. Να γίνεται στόχος είτε με σφαίρες είτε με «προοδευτικά» φαρμάκια. Κουράστηκα να μετρούνται τα πάντα με δυο μέτρα και δυο σταθμά. Δεν βλέπω να διώκεται το Ισλάμ. Ούτε άλλες θρησκείες. Ο μόνος που βάλλεται παντού – σε Ανατολή και Δύση – είναι ο Χριστιανισμός.

Αν αυτό δεν μας προβληματίζει, αν δεν μας πονάει, τότε κάτι μέσα μας έχει πεθάνει. Δεν είναι θέμα μόνο πίστης. Είναι θέμα αξιοπρέπειας, ιστορίας, πολιτισμού. Είναι θέμα ταυτότητας.


Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

Τὴν πίστη ὅμως την ἀκολουθεῖ, ἡ ἀληθινὴ ταπεινοσύνη,

22/6/25

 Πίστη...


Ὁ δειλὸς ἄνθρωπος, διδάσκει 

ὁ σοφὸς Ἰσαὰκ ὁ Σύρος, πάσχει κυρίως ἀπὸ δυὸ ψυχικὲς ἀσθένειες. 

Ἀπὸ ὀλιγοπιστία κι ἀπὸ φιλοσωματία

Ὅποιος ἀγωνίζεται νὰ νικήσει αὐτὰ τὰ δυὸ μεγάλα κακὰ εἶναι φανερὸ πὼς πιστεύει ὁλόψυχα στὸν Θεὸ κι εἶναι ἕτοιμος νὰ δεχθεῖ ὅλα τὰ δυσάρεστα ποὺ τυχὸν Ἐκεῖνος θὰ παραχωρήσει.

Ἡ ὑπερβολικὴ τόλμη πάλι καὶ καταφρόνηση τῶν κινδύνων γεννῶνται ἢ ἀπὸ μεγάλη πίστη στὸν Θεὸ ἢ ἀπὸ τὴ σκληροκαρδία τοῦ ἀνθρώπου. Καὶ τὴ σκληροκαρδία ἀκολουθεῖ ἀπαραιτήτως ἡ ὑπερηφάνεια, τὴν πίστη ὅμως ἡ ἀληθινὴ ταπεινοσύνη.

Γεροντικόν.


ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΚΥΡΙΑΚΗ!!  Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

Πάνω απ’ όλες, είναι η προσευχή των έργων,

 Καλά τα προσκυνήματα αλλά σαν την ελεημοσύνη δεν είναι.

 

Ο Έλληνας Φωτιστής των Ρώσων Όσιος Μάξιμος ο Γραικός (1470-1556) παρέμεινε τα τελευταία πέντε έτη της ζωής του στην Λαύρα της Αγίας Τριάδος, που ίδρυσε ο Όσιος Σέργιος του Ραντονέζ.

Εκεί τον επισκέφθηκε ο Τσάρος Ιβάν ο Τρομερός, καθώς πήγαινε με την Τσαρίνα Αναστασία και τον μικρό Τσάρεβιτς Δημήτριο, σε προσκύνημα του Οσίου Κυρίλλου στο Μπελοζέρσκ.

Ο Όσιος Μάξιμος προσπάθησε, χωρίς τελικά να το πετύχει, με πολλή επιμονή και με κίνδυνο της ζωής του, να πείσει τον θρησκόληπτο Ηγεμόνα, αντί να κάνει προσκυνήματα, να βοηθήσει τις φτωχές γυναίκες και τα απροστάτευτα ορφανά, θύματα πολέμου για την απελευθέρωση του Καζάν από τους Τατάρους.

Τον υποδέχτηκε στο κελλί του με τα λόγια:

– Ευχαριστώ τον Μεγαλοδύναμο Θεό, Τσάρε Ιβάν, που μ’ αξίωσε να σε δω με τα ίδια μου τα μάτια πριν να έρθει η ώρα τους να κλείσουν. Ας σε συνοδεύει η Θεία Προστασία, μεγάλε Βασιλιά της Ορθοδοξίας! Κι αν σου είναι αρεστό, έχε και την δική μου ταπεινή ευλογία.

– Για τούτο με βλέπεις εδώ, Γέροντα, απάντησε ο Τσάρος. Επειδή θέλω να έχω την ευλογία σου. Κι εγώ και η Τσαρίνα κι ο μικρός Τσάρεβιτς, που δεν χρόνισε ακόμη.

Ήταν ένας από τους αγριότερους και πιο βάναυσους βασιλιάδες της Ρωσίας. Η συμπεριφορά του ήταν απρόβλεπτη. Καταλαμβανόταν από δολοφονική μανία και μετά από λίγο ζητούσε συγχώρεση απ’ τον Θεό, κλαίγοντας.

– Έμαθα, Τσάρε μου, πως σκέφτεσαι να κάνεις μεγάλο ταξίδι. Έτσι είναι όπως το λένε;

– Έτσι, απάντησε ο Ιβάν. Πηγαίνω στο Μπελοζέρσκ να προσκυνήσω τον Όσιο Κύριλλο. Τέτοιο είναι το τάμα μου.

– Όταν ήσουν, είπε τότε ο Όσιος, βαριά άρρωστος, προσευχήθηκα σε όλους τους Αγίους. Προσευχήθηκα ακόμη και στην Θαυματουργό Εικόνα της Παναγίας της Βατοπεδινής. Αλλά δεν πήγα στο Βατοπέδι! Από  δω μέσα την παρακάλεσα, από το κελλί μου. Κι η Παναγία μ’ άκουσε…

Ο Τσάρος απόρησε. Δεν ήταν τόσο τα λόγια, όσο η φωνή του, που δεν του άρεσε. Παρατηρητικός ο Ιβάν, κατάλαβε ότι αυτά που άκουσε, έπρεπε να τα ξετυλίξει, να τα ψάξει και να βρει την έννοια τους. Τον ρώτησε:

– Και δεν είναι καλό που πάω να κάνω το τάμα μου;

– Δεν είναι καλό…, του δόθηκε δίχως δισταγμό η απάντηση.

Ο Ιβάν έπεσε σε πιο μεγάλη απορία.

– Μα πάω να προσκυνήσω τον Όσιο Κύριλλο στην ίδια την Μονή του!

– Τσάρε Ιβάν. Όταν έχεις να κάνεις ένα μεγάλο καλό και δεν το κάνεις, κι αντί για το μεγάλο καλό κάνεις άλλο, μικρότερο, τότε λογάριαζε πως δεν κάνεις καλό, παρά κακό!… Λογάριαζε ότι οφείλεις πέντε και δίνεις ένα. Μα τότε η οφειλή σου μένει!

– Και ποια είναι εκείνα που δεν δίνω; Ποιο είναι το μεγάλο καλό που δεν κάνω; –

Οι προσευχές των λόγων είναι πάρα πολλές, μα πάνω απ’ όλες, Τσάρε Ιβάν, είναι η προσευχή των έργων. Ο Κύριος είπε: «Μη μου λέτε “Κύριε! Κύριε!” αλλά να πράττετε τα όσα σας λέω». Κι εσύ τώρα, αντί για έργα, πηγαίνεις να πεις λόγια. Να το κακό που κάνεις… Ο Ιβάν έμεινε σιωπηλός. Δεν σκεφτόταν τίποτε. Ένιωθε μόνο μέσα του μεγάλο θυμό για τα λόγια του Οσίου.

– Και τι μου λες να κάνω;… ρώτησε σε λίγο.

– Πήρες πέρσι το Καζάν από τους άπιστους και πολλοί γενναίοι Χριστιανοί πολεμιστές έπεσαν μπροστά στα κάστρα… 

Άφησαν χήρες γυναίκες, παιδιά ορφανά, μάνες χαροκαμένες κι απροστάτευτες. Ε, αυτούς να σκεφτείς τώρα. Γύρισε πίσω στην Μόσχα και κάθισε να σκεφτείς πως θα ελαφρώσεις τον πόνο τους. Βάζοντας ο Όσιος την παλάμη στην καρδιά του, πρόσθεσε με ανείπωτη ικεσία ζωγραφισμένη στο πρόσωπο του: 

– Κάνε όπως σου λέω, και θα προσεύχομαι για σένα νύχτα και μέρα, μέχρι τον θάνατο μου. Δείξε στους πάσχοντες την ευσπλαχνία σου. Καλύτερη προσευχή δεν υπάρχει!…

Και να είσαι βέβαιος, Τσάρε μου, ότι ο Κύριος θα την ακούσει μια τέτοια προσευχή, θα δοξάσει το όνομα σου στον αιώνα τον άπαντα!

– Γέροντα, είπε ο Ιβάν, μπορεί να γίνει και τούτο που λες εσύ κι εκείνο που λογαριάζω εγώ. Το ένα δεν εμποδίζει τ  άλλο!

– Εμποδίζει!… φώναξε ο Όσιος με έξαψη. Εμποδίζει, Τσάρε, πάρα πολύ. Σε ικετεύω, άκουσε με. Δεν είναι μόνο που θα ανακουφίσεις τις χήρες και τους φτωχούς και τους άλλους πονεμένους. Ακόμη πιο σπουδαίο είναι το παράδειγμα! Όσα σου λέω εγώ τούτη την στιγμή, δεν τα λέω με την δική μου φτωχή Φώτιση. Άκουσε με καλά. Κάνε την αρχή, μάθε τους ανθρώπους, εσύ ο Τσάρος, ν’ αφήσουν τα λόγια και να δώσουν αξία στις πράξεις. Τούτο θέλει ο Κύριος, τίποτε άλλο. Και να την, Τσάρε Ιβάν, η στιγμή! Τώρα που δυνάμωσε το Βασίλειο σου κι έγινε ακατανίκητο, τώρα σήμανε η εποχή, επί της δικής σου Βασιλείας, να γίνει επιτέλους ο Χριστιανισμός, Θρησκεία των έργων.

– Κι αν συνεχίσω το ταξίδι, Γέροντα, όπως το ξεκίνησα;

– Αν το συνεχίσεις, θα κάνεις μεγάλο κακό! Και ανάλογος θα είναι ο πόνος που θα δοκιμάσεις… Αλλά και συ προσωπικά θα πάθεις μεγάλο κακό! Και μάλιστα πολύ σύντομα…

– Για ποιο κακό λες;… ρώτησε οργισμένος ο Τσάρος.

– Εκεί που πας, θα χάσεις τον Τσάρεβιτς…, απάντησε ο Όσιος έχοντας Θεία πληροφορία.

Ο Ιβάν έγινε κατακίτρινος! Φοβήθηκε τον προφητικό λόγο, μα δυνατότερη κι από τον φόβο ένιωθε μέσα του την οργή.

– Τι; Με φοβερίζεις;… φώναξε. Πώς τολμάς εσύ, ένας θνητός, να μου λες πράγματα που μόνο ο Θεός τ’ αποφασίζει; Πάρε πίσω όσα είπες για τον Τσάρεβιτς.

Στα μάτια του ο Όσιος, είδε τον τρόμο για την επαλήθευση της προφητείας. Μέσα στον τρόμο του Τσάρου θαμπόφεγγε η μοναδική ελπίδα.

– Βοήθα, Χριστέ μου!… έκανε τον Σταυρό του.

Και πλησιάζοντας τον Ιβάν, τον κοίταξε βαθιά στα μάτια:

– Τσάρε Ιβάν…, του είπε. Αν δεν ακούσεις τα λόγια μου, το παιδί θα το χάσεις! Έξαλλος ο Ιβάν μούγκρισε σαν θηρίο, χτύπησε κάτω με φοβερή δύναμη το πόδι του και όρμησε στην πόρτα.

Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε. Ο Τσάρος περιφρόνησε την έκκληση φιλανθρωπίας του Οσίου, η οποία θα ήταν αφορμή για μια γενικότερη αλλαγή νοοτροπίας σε πολλούς θρησκόληπτους. Σύμφωνα όμως με την πρόρρηση, ο Τσάρεβιτς Δημήτριος, πρωτότοκος γιός του Ιβάν του Τρομερού, δεν άντεξε τις κακουχίες του ταξιδιού και πέθανε στον δρόμο.


Μιχάλης Αντωνιάδης

read more ►
0 σχόλια

ΕΧΩ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ, "Περί Προσωπικού Αριθμού ο λόγος".

21/6/25

 Sofia Xanthopoulou,   Από τη Galatia Evan με την οποία γνωριζόμαστε πολλά χρόνια και είναι ένα άτομο που μόνο εμπιστοσύνη μπορείς να έχεις. Ναι στην τεχνολογική εξέλιξη. Κανένας δεν την αρνείται. Αλλά άλλο είναι η τεχνολογική εξέλιξη και άλλο είναι ο έλεγχος της ελευθερίας μου. Τόσο απλό.

"Περί Προσωπικού Αριθμού ο λόγος.

Για όσους δε με γνωρίζουν, είμαι η Γαλάτεια με μακροχρόνια καριέρα στην Πληροφορική. Τα τελευταία χρόνια εργάζομαι ως προϊσταμένη Μηχανικός Δικτύων και Κυβερνοασφάλειας.

Ως Ελληνίδα πολίτης έχω συνδιαλλαγεί με 5 κράτη ως τώρα στη ζωή μου. Δείχνει το Ελληνικό κράτος ΚΛΟΝΙΣΜΕΝΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ, ΩΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΗΠΙΩΝ, στους ίδιους τους πολίτες του δεν την έχω συναντήσει πουθενά αλλού!

Φέρε μας φωτοαντίγραφο πιστοποιητικού γέννησης, επικυρωμένη φωτοτυπία ταυτότητας, λογαριασμό ρεύματος, φορολογική ενημερότητα, βεβαίωση τηλεφωνικού αριθμού, βεβαίωση εργοδότη, ΑΜΚΑ, ΑΦΜ, Αρ. Δημοτολογίου, υπεύθυνη δήλωση, πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας, γνήσιο υπογραφής, σφραγίδες, χαρτιά, κι άλλες σφραγίδες κι άλλα χαρτιά για να μας αποδείξεις πως είσαι εσύ αυτή που μας λες πως είσαι... μη σας τα λέω, τα ξέρετε όλοι πολύ καλά. Ενώ, σε όλα τα υπόλοιπα κράτη το διαβατήριο ή η ταυτότητα αρκεί ώστε να αποδείξει ο πολίτης το άτομό του.

Ανέφερα την ιδιότητά μου ως επαγγελματίας της Πληροφορικής, επειδή καταλαβαίνω τι πάνε να κάνουν με τον Προσωπικό Αριθμό (ΠΑ). Παρακαλώ κάντε υπομονή και διάβαστε όλα τα παρακάτω ώστε με αυτές τις πληροφορίες να καταλάβετε και να αποφασίσετε αν είναι καλό ή κακό.

Όποιος γνωρίζει από Πληροφορική, βεβαίως θα έχει ακούσει τον όρο Federated Identity. Αγνοώ την Ελληνική ορολογία, ωστόσο θα σου περιγράψω με ένα παράδειγμα τι είναι αυτό το Federated Identity. Φαντάζομαι πως όλοι, λίγο πολύ, έχετε αγοράσει κάτι από online shop. Τις περισσότερες φορές πλέον, το διαδικτυακό κατάστημα επιτρέπει στους πελάτες του αντί να δημιουργήσουν νέο λογαριασμό, να συνδεθούν χρησιμοποιώντας τους κωδικούς του Gmail. Αυτό γίνεται ώστε να διευκολυνθεί ο πελάτης και αντί να θυμάται 200 ονόματα χρήστη και κωδικούς, με έναν κεντρικό λογαριασμό Gmail να χρησιμοποιεί και άλλες υπηρεσίες. Το Gmail δηλαδή λειτουργεί ως ταυτοποιητής του χρήστη σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία.

Πάρτε όλα αυτά με το παράδειγμα του online shop και του Gmail και συσχετίστε τα με τον ΠΑ.

 Ο ΠΑ λοιπόν θα λειτουργεί μέσω της αρχής του Federated Identity ως ταυτοποιητής του πολίτη για όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες. Αντί λοιπόν για χαρτάκια, χαρτούδια, σφραγίδες και υπογραφές, ο πολίτης θα έχει έναν ΠΑ με QR code και βιομετρικά και θα αποδεικνύει την ταυτότητά του σε κάθε ενδιαφερόμενο. Ο ΠΑ θα είναι μια "ομπρέλα" για όλους τους αριθμούς που κολλά στους πολίτες του το Ελληνικό κράτος. ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, Αρ. Ταυτότητας, Διαβατήριο, Δίπλωμα Οδήγησης, Αρ. Δημοτολογίου, Αρ. Στρατολογίας και όποιος άλλος αριθμός βάλει ο νους σας θα βρίσκονται κάτω από την ανοιχτή ομπρέλα που στην κορυφή της θα είναι ο ΠΑ.

Θα ρωτήσει κάποιος τώρα: Πού το κακό; Όλα τα άλλα κράτη με έναν και μοναδικό αριθμό δεν κάνουν μήπως τη δουλειά τους; Βεβαίως! Κανένα κακό να νοικοκυρευτούν όλα ώστε να γλιτώσει ο Έλληνας πολίτης από το κυνήγι της γραφειοκρατίας. Δε διαφωνεί κανένας φαντάζομαι σε αυτό. Το αντερώτημα είναι το εξής: Γιατί το Ελληνικό κράτος δε δέχεται την ταυτότητα ή το διαβατήριο που πλέον περιλαμβάνουν και βιομετρικά και που το ίδιο εκδίδει και χρειάζεται τον ΠΑ; Όποιος έχει ζήσει σε χώρα του εξωτερικού γνωρίζει πως ένας ή δύο αριθμοί είναι αρκετοί για όλες τις συναλλαγές των πολιτών με το κράτος: Ταυτότητα ή Διαβατήριο και ένας αριθμός φορολογίας. Αυτά τα 2-3 απλά. Ρωτώ ξανά: Γιατί δεν αρκεί η Ταυτότητα ή το Διαβατήριο με το τσιπ των βιομετρικών και το Ελληνικό κράτος χρειάζεται και τον ΠΑ τώρα;

Θα σου απαντήσω αμέσως. Φαντάσου ένας πολίτης να μην έχει πληρώσει μια κλήση για παράνομο παρκάρισμα, κάποιος άλλος να μην έχει πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, ένας τρίτος να μην έχει κάνει ένα υποτιθέμενο εμβόλιο, ένας άλλος να χρωστά 2 δόσεις δανείου... Τι νομίζεις πως θα κάνει το Ελληνικό κράτος με τον ΠΑ που θα λειτουργεί ως ομπρέλα για όλους τους υπόλοιπους αριθμούς; Θα πατάει λοιπόν το σύστημα ένα κλείδωμα στον ΠΑ, θα κλείνει η ομπρέλα και σε όποια υπηρεσία πηγαίνεις θα εμφανίζεσαι με μια κόκκινη κλειδαριά στην καρτέλα σου. Δε θα έχεις πληρώσει μια κλήση τροχαίας; για τόλμησε να ζητήσεις ένα χαρτί από το κτηματολόγιο. Θα χρωστάς τέλη κυκλοφορίας; Ο ΠΑ θα σου κρατά κλειδωμένο τον ΑΜΚΑ και ούτε στο νοσοκομείο δε θα σε δέχονται. Δε θα μπορείς να κάνεις τίποτα επειδή ο ΠΑ θα σου έχει κλειδώσει κεντρικά όλες τις υπηρεσίες. Τον εαυτό τους πάνε να διευκολύνουν, όχι εσένα!

Αν σου φαίνονται όλα αυτά υπερβολικά, σκέψου τώρα το εξής: Ποια η χρησιμότητα του ΠΑ στην κορυφή της ομπρέλας των υπηρεσιών; Γιατί δε βάζουν την Ταυτότητα ή το Διαβατήριο στην κορυφή της ομπρέλας που θα αγκαλιάζει ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, Δίπλωμα Οδήγησης, κλπ; Μα είναι απλό! Θα ήταν όχι μόνο αντισυνταγματικό, μα θα επισημοποιούνταν η ήδη υπάρχουσα κυβερνητική χούντα αν σου κλείδωναν την Ταυτότητα ή το Διαβατήριο. Δε μπορούν να κλειδώσουν ή να εκμηδενίσουν την Ταυτότητα των πολιτών. Σκαρφίστηκαν λοιπόν τον ΠΑ για να εφαρμόζουν εκεί το κεντρικό κλείδωμα των υπηρεσιών, χωρίς τον αντισυνταγματικό κίνδυνο να σε ακυρώσουν ως πολίτη.

Διάβασα κάπου πως δεν είναι υποχρεωτικό. Δεν είναι υποχρεωτικό ακόμα! Χρειάζονται 1.000 κορόιδα που θα το κάνουν ώστε να δοκιμάσουν τα συστήματά τους και τις λειτουργίες τους. Όσοι περισσότεροι το κάνετε, τόσο κοντά στην υποχρεωτικότητα θα είστε και εσείς και οι επόμενες γενιές των Ελλήνων. Μην παραξενευτείτε αν δείτε να προσφέρουν και τίποτα κουπόνια σε όσους θα εκδώσουν ΠΑ. Μας λένε πως είμαστε μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ ακολουθούν πρακτικές που θυμίζουν Κίνα. Τελευταίοι στα καλά και πρώτοι στα κακά. Πρώτοι στο πείραμα της σύγχρονης σκλαβιάς και του ελέγχου της ζωής.

Αυτά είχα να πω. Ευχαριστώ που με διαβάσατε ως το τέλος. Τώρα ξέρετε.

Και για όσους ίσως ρωτήσουν, ναι, επιτρέπεται η αναδημοσίευση και η αντιγραφή ώστε να ενημερώσετε με τη σειρά σας τους δικούς σας φίλους. Πρέπει να σταματήσει η εποχή που είμαστε μόνοι και να αρχίσουμε να είμαστε μαζί. Για το καλό μας".


Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια