πῶς προκαλεῖται ἡ καλὴ ἀνησυχία,

11/7/24

 Γέροντα, τί μπορεῖ νὰ κεντήση ἕναν ἄνθρωπο ποὺ εἶναι ἀδιάφορος, γιὰ νὰ ἀρχίση νὰ ζῆ πνευματικά;

– Πολλὰ μποροῦν νὰ τὸν κεντήσουν, ὅταν ὁ ἴδιος θέλη νὰ προχωρήση. Ἀλλά,ἂν ὁ ἴδιος δὲν θέλη νὰ προχωρήση, ἁπλῶς θὰ γεμίση πληγὲς ἀπὸ τὸ κέντημα, σὰν μερικὰ βόδια ποὺ τὰ κεντᾶς μὲ τὴν βουκέντρα, γιὰ νὰ πᾶνε πιὸ γρήγορα, ἀλλὰ δὲν προχωροῦν· μόνον πληγώνονται ἀπὸ τὴν βουκέντρα καὶ δουλειὰ πάλι δὲν βγάζουν.

– Γέροντα, ἂν κάποιος ἔχη καλὴ διάθεση καὶ τὸν κεντᾶς, δὲν θὰ βοηθήση καὶ ὁ Θεός, ὥστε κάτι νὰ κάνη;– Ναί, θὰ βοηθήση καὶ ὁ Θεός, ἀλλὰ μὲ ἕνα κέντημα πρέπει νὰ τρέξη. Ἀλλιῶς κουράζεται κι ἐκεῖνος ποὺ τὸν κεντάει. Ὅταν σκαλώνη κανεὶς συνέχεια στὰ ἴδια, γιατὶ δὲν θέλει νὰ διορθωθῆ, εἶναι πολὺ κουραστικὸ γιὰ τὸν ἄλλον ποὺ προσπαθεῖ νὰ τὸν βοηθήση.Ἂν δὲν μπῆ στὸν ἄνθρωπο ἡ καλὴ ἀνησυχία, γιὰ νὰ παίρνη στροφὲς καὶ νὰ δουλεύη πνευματικά, δὲν μπορεῖ νὰ κάνη προκοπὴ πνευματική· μένει τετράγωνη ρόδα καὶ θέλει κάθε τόσο σπρώξιμο. Δίνεις μιά,«γκάπ», σταματάει· τοῦ ξαναδίνεις μιά,«γκάπ», πάλι σταματάει. Πῶς νὰ πάη ἔτσι μπροστά; Ἂν ἔχη νὰ κάνη μιὰ μακρινὴ πορεία, γίνεται μὲ σπρώξιμο νὰ τὴν φέρη σὲ πέρας; Καὶ ἡ πνευματικὴ πορεία εἶναι μακρινή· δὲν εἶναι ἑκατὸ ἢ διακόσια μέτρα, γιὰ νὰ τὸν σπρώξουν καὶ νὰ προχωρήση.

– Γέροντα, πῶς προκαλεῖται ἡ καλὴ ἀνησυχία;– Ἂς ὑποθέσουμε, διαβάζω ἕνα πνευματικὸ βιβλίο καὶ μοῦ κάνει ἐντύπωση κάποιο σημεῖο. Σταματάω ἐκεῖ – σὰν νὰ βρίσκω ἕνα πετράδι καὶ θέλω νὰ δῶ τί εἶναι –καὶ τὸ μελετῶ. Καθρεφτίζω σ ̓ αὐτὸ τὸν ἑαυτό μου, ρωτάω μετὰ ἂν τὸ κατάλαβα σωστὰ καὶ προσπαθῶ νὰ τὸ ἐφαρμόσω. Στὴν συνέχεια ρωτάω ἂν τὸ ἐφάρμοσα σωστά.Ἔτσι σιγὰ‐σιγὰ μαθαίνω νὰ προχωράω σωστὰ στὴν πνευματικὴ ζωή. Ποιός μοῦ εἶχε μιλήσει ἐμένα γιὰ Ἀββᾶ Ἰσαάκ; Ἕνας μπακάλης μοῦ τύλιξε μιὰ φορὰ μιὰ ρέγκα σὲ ἕνα φύλλο ἀπὸ τὸ περιοδικὸ «Ἁγιορειτικὴ Βιβλιοθήκη». Ὅταν τὴν ξετύλιγα, ἔπεσε τὸ μάτι μου στὸ κείμενο ποὺ ἦταν γραμμένο στὸ χαρτί. Ἦταν ἀπὸ τὸν Ἀββᾶ Ἰσαάκ. Τὸ πῆρα, τὸ στέγνωσα στὸν ἥλιο, τὸ διάβασα καὶ μὲ διέλυσε. Μὲ τὴν ἀνάγνωση αὐτὴν πέρασα ἕναν χρόνο· τὸ διάβαζα‐τὸ ξαναδιάβαζα, κι ἔτσι ἀγάπησα τὸν Ἀββᾶ Ἰσαάκ.Ἀναρωτήθηκα ἂν ὑπάρχει βιβλίο. Ἔψαξα καὶ τρόμαξα νὰ βρῶ καὶ νὰ πάρω τὸ βιβλίο στὰ χέρια μου. Κι ἐσεῖς τόσα καὶ τόσα διαβάζετε· δὲν σᾶς κάνει κάτι ἐντύπωση; Αὐτὸ ποὺ σᾶς κάνει ἐντύπωση νὰ τὸ ἀντιγράφετε. Ἂν τὸ ἀντιγράψετε καὶ τὸ φέρνετε συχνὰ στὸν νοῦ σας, δὲν θὰ τὸ ξεχάσετε εὔκολα καὶ θὰ τὸ ἐφαρμόσετε.Σὲ μερικοὺς λέω ἕνα‐δυὸ λόγια καὶ ἀμέσως γυαλίζουν τὰ μάτια τους. Τὰ σημειώνουν  σὲ  ἕνα  τόσο  δὰ  χαρτάκι,  τὰ  ἐφαρμόζουν  καὶ  προχωροῦν  παραπέρα.«Δίδου σοφῷ ἀφορμήν, καὶ σοφώτερος ἔσται»266, δὲν λέει ὁ Σολομών; Καὶ ἄλλοι, ἂν καὶ ἔχουν ἀκούσει ἕνα σωρὸ καὶ ἔχουν βοηθηθῆ πολύ, δὲν κάνουν τίποτε, γιατὶ δὲν μπῆκε μέσα  τους  ἡ  καλὴ  ἀνησυχία.  Ἔρχονται  καὶ  μοῦ  κάνουν  ἁπλῶς  μιὰ  ἔκθεση  τῆς καταστάσεώς τους, χωρὶς νὰ ἔχουν τὴν καλὴ ἀνησυχία γιὰ νὰ ἀγωνισθοῦν. Αὐτὸ εἶναι μιὰ ρηχὴ κατάσταση. Ἀπορῶ! Δὲν προβληματίζονται στὴν πνευματικὴ ζωή; 

Δὲν ἔχουν ἐρωτηματικά; Ἀπὸ τὴν στιγμὴ ποὺ μπαίνει στὸν ἄνθρωπο ἡ καλὴ ἀνησυχία, παρατηρεῖ τί τοῦ λείπει, ρωτάει πῶς θὰ τὸ ἀποκτήση καὶ ὠφελεῖται. Πῶς θὰ μάθη κανείς, ἅμα δὲν ρωτάη; Ταξίδευα μιὰ φορὰ μὲ ἕνα ἀνδρόγυνο ποὺ εἶχαν μαζί τους καὶ τὸ παιδάκι τους.Τὸ παιδάκι σὲ ὅλη τὴν διαδρομὴ δὲν ἄφησε ἥσυχο τὸν πατέρα του μὲ τὶς ἐρωτήσεις του.«Μπαμπά,  ἐκεῖνο  τί  εἶναι; μπαμπά,  ἐκεῖνο  γιατί;».«Πάψε, τὸν ζάλισες τὸν πατέρα σου», τοῦ λέει ἡ μάνα.«Ἄσ ̓ το τὸ παιδί, λέει ἐκεῖνος· ἂν δὲν ρωτήση, πῶς θὰ μάθη;». Ἔτσι καὶ στὰ πνευματικά.Γιὰ νὰ καταλάβετε πιὸ καλὰ πῶς ἐργάζεται πνευματικὰ αὐτὸς ποὺ ἔχει καλὴ ἀνησυχία, θὰ ἔπρεπε νὰ σᾶς πῶ τί θέματα ἀπασχολοῦν ἐδῶ μιὰ ἀδελφή. Τὴν βλέπω καὶ τὴν χαίρομαι. Σὲ κάθε ἐρώτηση ποὺ μοῦ κάνει, ἀπὸ καλὴ ἀνησυχία καὶ ὄχι γιὰ νὰ βρισκώμαστε  σὲ  συζήτηση,  χρειάζεται  νὰ  γράψω  ὁλόκληρο  τετράδιο, γιὰ νὰ τῆς ἀπαντήσω. Ἔχει μεγάλη καλὴ ἀνησυχία, πιάνει πολλά,ἀγωνίζεται πολύ, γι ̓ αὐτὸ καὶ χαριτώνεται πολύ. Ὅταν ὁ ἄνθρωπος ψάχνη νὰ βρῆ ποῦ δὲν πηγαίνει καλὰ καὶ προσπαθῆ νὰ διορθωθῆ, ταπεινώνεται, ἔρχεται ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ καὶ ἀπὸ ἐκεῖ καὶ πέρα προχωράει κανονικά.


Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου:    ΛΟΓΟΙ  Ε’«Πάθη καὶ Ἀρετὲς»   ‐ 166 ‐

Μιχάλης Αντωνιάδης



read more ►
0 σχόλια

ΣΩΖΕΙ, ὁ Θεός, ἀλλὰ μὲ ἕνα κέντημα πρέπει νὰ τρέξη. Ἀλλιῶς κουράζεται κι ἐκεῖνος ποὺ τὸν κεντάει.

8/7/24

 Γέροντα, τί μπορεῖ νὰ κεντήση ἕναν ἄνθρωπο ποὺ εἶναι ἀδιάφορος, γιὰ νὰ ἀρχίση νὰ ζῆ πνευματικά;

Πολλὰ μποροῦν νὰ τὸν κεντήσουν, ὅταν ὁ ἴδιος θέλη νὰ προχωρήση. Ἀλλά,ἂν ὁ ἴδιος δὲν θέλη νὰ προχωρήση, ἁπλῶς θὰ γεμίση πληγὲς ἀπὸ τὸ κέντημα, σὰν μερικὰ βόδια ποὺ τὰ κεντᾶς μὲ τὴν βουκέντρα, γιὰ νὰ πᾶνε πιὸ γρήγορα, ἀλλὰ δὲν προχωροῦν· μόνον πληγώνονται ἀπὸ τὴν βουκέντρα καὶ δουλειὰ πάλι δὲν βγάζουν.

– Γέροντα, ἂν κάποιος ἔχη καλὴ διάθεση καὶ τὸν κεντᾶς, δὲν θὰ βοηθήση καὶ ὁ Θεός, ὥστε κάτι νὰ κάνη;– Ναί, θὰ βοηθήση καὶ ὁ Θεός, ἀλλὰ μὲ ἕνα κέντημα πρέπει νὰ τρέξη. Ἀλλιῶς κουράζεται κι ἐκεῖνος ποὺ τὸν κεντάει. Ὅταν σκαλώνη κανεὶς συνέχεια στὰ ἴδια, γιατὶ δὲν θέλει νὰ διορθωθῆ, εἶναι πολὺ κουραστικὸ γιὰ τὸν ἄλλον ποὺ προσπαθεῖ νὰ τὸν βοηθήση.Ἂν δὲν μπῆ στὸν ἄνθρωπο ἡ καλὴ ἀνησυχία, γιὰ νὰ παίρνη στροφὲς καὶ νὰ δουλεύη πνευματικά, δὲν μπορεῖ νὰ κάνη προκοπὴ πνευματική· μένει τετράγωνη ρόδα καὶ θέλει κάθε τόσο σπρώξιμο. Δίνεις μιά,«γκάπ», σταματάει· τοῦ ξαναδίνεις μιά,«γκάπ», πάλι σταματάει. Πῶς νὰ πάη ἔτσι μπροστά; Ἂν ἔχη νὰ κάνη μιὰ μακρινὴ πορεία, γίνεται μὲ σπρώξιμο νὰ τὴν φέρη σὲ πέρας; Καὶ ἡ πνευματικὴ πορεία εἶναι μακρινή· δὲν εἶναι ἑκατὸ ἢ διακόσια μέτρα, γιὰ νὰ τὸν σπρώξουν καὶ νὰ προχωρήση.

Γέροντα, πῶς προκαλεῖται ἡ καλὴ ἀνησυχία;– Ἂς ὑποθέσουμε, διαβάζω ἕνα πνευματικὸ βιβλίο καὶ μοῦ κάνει ἐντύπωση κάποιο σημεῖο. Σταματάω ἐκεῖ – σὰν νὰ βρίσκω ἕνα πετράδι καὶ θέλω νὰ δῶ τί εἶναι –καὶ τὸ μελετῶ. Καθρεφτίζω σ ̓ αὐτὸ τὸν ἑαυτό μου, ρωτάω μετὰ ἂν τὸ κατάλαβα σωστὰ καὶ προσπαθῶ νὰ τὸ ἐφαρμόσω. Στὴν συνέχεια ρωτάω ἂν τὸ ἐφάρμοσα σωστά.Ἔτσι σιγὰ‐σιγὰ μαθαίνω νὰ προχωράω σωστὰ στὴν πνευματικὴ ζωή. Ποιός μοῦ εἶχε μιλήσει ἐμένα γιὰ Ἀββᾶ Ἰσαάκ; Ἕνας μπακάλης μοῦ τύλιξε μιὰ φορὰ μιὰ ρέγκα σὲ ἕνα φύλλο ἀπὸ τὸ περιοδικὸ «Ἁγιορειτικὴ Βιβλιοθήκη». Ὅταν τὴν ξετύλιγα, ἔπεσε τὸ μάτι μου στὸ κείμενο ποὺ ἦταν γραμμένο στὸ χαρτί. Ἦταν ἀπὸ τὸν Ἀββᾶ Ἰσαάκ. Τὸ πῆρα, τὸ στέγνωσα στὸν ἥλιο, τὸ διάβασα καὶ μὲ διέλυσε. Μὲ τὴν ἀνάγνωση αὐτὴν πέρασα ἕναν χρόνο· τὸ διάβαζα‐τὸ ξαναδιάβαζα, κι ἔτσι ἀγάπησα τὸν Ἀββᾶ Ἰσαάκ.Ἀναρωτήθηκα ἂν ὑπάρχει βιβλίο. Ἔψαξα καὶ τρόμαξα νὰ βρῶ καὶ νὰ πάρω τὸ βιβλίο στὰ χέρια μου. Κι ἐσεῖς τόσα καὶ τόσα διαβάζετε· δὲν σᾶς κάνει κάτι ἐντύπωση; Αὐτὸ ποὺ σᾶς κάνει ἐντύπωση νὰ τὸ ἀντιγράφετε. Ἂν τὸ ἀντιγράψετε καὶ τὸ φέρνετε συχνὰ στὸν νοῦ σας, δὲν θὰ τὸ ξεχάσετε εὔκολα καὶ θὰ τὸ ἐφαρμόσετε.Σὲ μερικοὺς λέω ἕνα‐δυὸ λόγια καὶ ἀμέσως γυαλίζουν τὰ μάτια τους. Τὰ σημειώνουν  σὲ  ἕνα  τόσο  δὰ  χαρτάκι,  τὰ  ἐφαρμόζουν  καὶ  προχωροῦν  παραπέρα.«Δίδου σοφῷ ἀφορμήν, καὶ σοφώτερος ἔσται»266, δὲν λέει ὁ Σολομών; Καὶ ἄλλοι, ἂν καὶ ἔχουν ἀκούσει ἕνα σωρὸ καὶ ἔχουν βοηθηθῆ πολύ, δὲν κάνουν τίποτε, γιατὶ δὲν μπῆκε μέσα  τους  ἡ  καλὴ  ἀνησυχία.  Ἔρχονται  καὶ  μοῦ  κάνουν  ἁπλῶς  μιὰ  ἔκθεση  τῆς καταστάσεώς τους, χωρὶς νὰ ἔχουν τὴν καλὴ ἀνησυχία γιὰ νὰ ἀγωνισθοῦν. Αὐτὸ εἶναι μιὰ ρηχὴ κατάσταση. Ἀπορῶ! Δὲν προβληματίζονται στὴν πνευματικὴ ζωή; Δὲν ἔχουν ἐρωτηματικά;Ἀπὸ τὴν στιγμὴ ποὺ μπαίνει στὸν ἄνθρωπο ἡ καλὴ ἀνησυχία, παρατηρεῖ τί τοῦ λείπει, ρωτάει πῶς θὰ τὸ ἀποκτήση καὶ ὠφελεῖται. Πῶς θὰ μάθη κανείς, ἅμα δὲν ρωτάη; Ταξίδευα μιὰ φορὰ μὲ ἕνα ἀνδρόγυνο ποὺ εἶχαν μαζί τους καὶ τὸ παιδάκι τους.Τὸ παιδάκι σὲ ὅλη τὴν διαδρομὴ δὲν ἄφησε ἥσυχο τὸν πατέρα του μὲ τὶς ἐρωτήσεις του.«Μπαμπά,  ἐκεῖνο  τί  εἶναι; μπαμπά,  ἐκεῖνο  γιατί;».«Πάψε, τὸν ζάλισες τὸν πατέρα σου», τοῦ λέει ἡ μάνα.«Ἄσ ̓ το τὸ παιδί, λέει ἐκεῖνος· ἂν δὲν ρωτήση, πῶς θὰ μάθη;». Ἔτσι καὶ στὰ πνευματικά.Γιὰ νὰ καταλάβετε πιὸ καλὰ πῶς ἐργάζεται πνευματικὰ αὐτὸς ποὺ ἔχει καλὴ ἀνησυχία, θὰ ἔπρεπε νὰ σᾶς πῶ τί θέματα ἀπασχολοῦν ἐδῶ μιὰ ἀδελφή. Τὴν βλέπω καὶ τὴν χαίρομαι. Σὲ κάθε ἐρώτηση ποὺ μοῦ κάνει, ἀπὸ καλὴ ἀνησυχία καὶ ὄχι γιὰ νὰ βρισκώμαστε  σὲ  συζήτηση,  χρειάζεται  νὰ  γράψω  ὁλόκληρο  τετράδιο, γιὰ νὰ τῆς ἀπαντήσω. Ἔχει μεγάλη καλὴ ἀνησυχία, πιάνει πολλά,ἀγωνίζεται πολύ, γι ̓ αὐτὸ καὶ χαριτώνεται πολύ. Ὅταν ὁ ἄνθρωπος ψάχνη νὰ βρῆ ποῦ δὲν πηγαίνει καλὰ καὶ προσπαθῆ νὰ διορθωθῆ, ταπεινώνεται, ἔρχεται ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ καὶ ἀπὸ ἐκεῖ καὶ πέρα προχωράει κανονικά.


Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου:    ΛΟΓΟΙ  Ε’«Πάθη καὶ Ἀρετὲς»   ‐ 166 ‐

Μιχάλης Αντωνιάδης

read more ►
0 σχόλια

Ἡ λέξη ἔξυπνος,

 Ἡ λέξη ἔξυπνος, δὲν ἔχει τὸ νόημα ποὺ τὴν ἐννοεῖ ὁ κόσμος, δηλαδὴ νὰ ἀπαντᾶ κάποιος καθηλώνοντας τοὺς ἄλλους, ἢ νὰ κάνει μιὰ δουλειὰ καλύτερα ἀπὸ τοὺς ἄλλους. 

Ὁ πραγματικὰ ἔξυπνος, σὲ κάθε δυσκολία ποὺ τοῦ παρουσιάζεται, δὲν τὰ χάνει, δὲν ἀπελπίζεται, ἀλλὰ προσφεύγοντας στὸ Χριστό, ποὺ εἶναι μέσα του, βρίσκει ὡραίους καὶ εὔκολους τρόπους νὰ τὴν ξεπερνάει, χωρὶς νὰ τοῦ στοιχίζει, χωρὶς νὰ φθείρεται ἐσωτερικά. 

Ἅγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης


ΚΑΛΟ ΣΑΣ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!!

Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΘΕΟ, Τρισάγια ή Μνημόσυνα,

 Πολλοί χριστιανοί, όταν πρόκειται να τελέσουν Μνημόσυνο τεσσαρακονθήμερο ή ετήσιο για προσφιλή τους πρόσωπα, επιθυμούν να τελεσθεί «ιδιαίτερο», δηλαδή μόνο του, χωριστά από τα υπόλοιπα μνημόσυνα που ενδεχομένως θα υπάρχουν την ίδια ημέρα. Σε διαφορετική δηλαδή ώρα. Το ίδιο συμβαίνει αρκετές φορές και κατά τα Ψυχοσάββατα. Δηλαδή επιθυμούν να τελέσουν «ιδιαίτερα» Τρισάγια ή Μνημόσυνα στους Ιερούς Ναούς. Νομίζουν, ότι έτσι προσφέρουν κάτι παραπάνω στους κεκοιμημένους τους. 

Αυτό βέβαια είναι εντελώς αθεολόγητο και χρήζει προσοχής.

Τα Μνημόσυνα και τα Τρισάγια είναι προσευχή προς τον Δημιουργό μας Θεό, κατά τα οποία Τον παρακαλούμε να δώσει το έλεός Του και να αναπαύσει τις ψυχές των συνανθρώπων μας. Η Χάρις την οποία λαμβάνει η ψυχή του κεκοιμημένου μας δεν μειώνεται αν διαβαστούν μαζί και άλλα ονόματα. Διότι η Χάρις δεν έχει ποσότητα η οποία διαιρείται σε όσα ονόματα διαβαστούν. Δηλαδή, δεν ισχύει ότι, αν διαβάσουμε ένα όνομα θα πάρει όλη τη Χάρη, ενώ αν διαβάσουμε δύο ονόματα θα πάρει το καθένα από μισή ή αν διαβάσουμε τρία θα πάρει το καθένα από το ένα τρίτο. Αυτό, αν μη τι άλλο, είναι αστείο. 

Η Χάρις του Θεού είναι άπειρος και ταυτόχρονα δίνεται πλούσια σε όσους τη ζητούν. Ο Θεός δεν είναι υπολογιστής που μπλοκάρει αν κάνουμε ταυτόχρονα πολλές εργασίες. Ο Άγιος Παΐσιος έλεγε, αφού πάει το τρένο, ας γεμίσει με επιβάτες. Δηλαδή αφού τελούμε Μνημόσυνο (προσευχή στον Θεό), ας γράψουμε και άλλα ονόματα στο χαρτί. 

Επ’ ευκαιρία να θίξουμε ακόμα ένα θέμα. Πολλοί χριστιανοί υπερβάλλουν στους στολισμούς με άνθη των Κηδειών και Μνημοσύνων ή δημιουργούν μνήματα πολυτελή, με πανάκριβα μάρμαρα ή γρανίτες. Έτσι νομίζουν ότι τιμούν τους κεκοιμημένους. Οι κεκοιμημένοι όμως δεν ωφελούνται διόλου από τέτοιες μάταιες και ψεύτικες προσφορές. 

Είτε γίνονται είτε δεν γίνονται είναι ακριβώς το ίδιο. Δεν αλλάζει κάτι για τις ψυχές. Οι ψυχές αναπαύονται, ωφελούνται και χαίρονται από μερικές απλές καρδιακές πράξεις.

Από τη μνημόνευση των ονομάτων στη Θεία Λειτουργία και τα Σαρανταλείτουργα, από την τέλεση Μνημοσύνων και Τρισαγίων, από την προσευχή με το κομποσχοίνι, από τις ελεημοσύνες. 

Συμβαίνει πολλές φορές, να έχουν ενοχές οι ζώντες οικείοι για την ανεπαρκή τους προσφορά, βοήθεια και στήριξη όταν ήταν εν ζωή οι άνθρωποί τους, και προσπαθούν να απαλλαγούν από τις ενοχές και τις τύψεις με την κοσμική πολυτέλεια στις τελετές και τους τάφους. Από τις τύψεις όμως και τις ενοχές θα μας απαλλάξουν για πάντα μόνο οι πνευματικές και καρδιακές προσφορές. 

-Θεία Λειτουργία 

-Σαρανταλείτουργο 

-Μνημόσυνο

-Τρισάγιο

-Προσευχή

-Ελεημοσύνη

Τέλος, ένας λιτός και απέριττος τάφος εμπνέει για προσευχή. Το ίδιο και ένας απλός στολισμός στις Τελετές.

Όλα τα άλλα, τα υπερβολικά, τα υλικά και ψεύτικα, προκαλούν μια συναισθηματική φόρτιση, αρκετές φορές έντονη, και δάκρυα που γρήγορα στεγνώνουν.

Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

Περήφανος και γι' αυτό αγαπώ την μητέρα μου,

 ''Η μαμά μου μας έλεγε ότι της πονάει το στομάχι για να μην φάει και για να μην στερήσει απο εμάς το ψωμί.

Η μαμά δεν είχε ποτέ πόνο στο στομάχι.

Απλά ήθελε να φάμε εμείς και να μην πεινάμε.

Κάθε φορά που έφτιαχνε το φαγητό έλεγε «πονάει το στομάχι μου».

Ψέμα, το φαγητό δεν ήταν αρκετό και αυτή έπρεπε να μεινει νηστική.

Γι' αυτό είμαι περήφανος και γι' αυτό αγαπώ την μητέρα μου, για τις θυσίες που έκανε για όλους μας.''

Ντιέγκο Αρμάντο Μαραντόνα.


ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΗΜΕΡΑ!!

Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

ο γιός σου, Παρακάλα να γίνει ένας Άνθρωπος σαν τον Σίμον Κιάερ.

 Σ Ε Β Α Σ Μ.Ο Σ !!!!!!!

Τον λένε Σίμον Κιάερ. Είναι διεθνής Δανός ποδοσφαιριστής και παίκτης της Μίλαν.

Δεν είναι σταρ, δεν έχει χρυσά παπούτσια και τεράστιες προσωπικές διακρίσεις, ούτε είναι από τους πλέον ακριβοπληρωμένους.

Πέρασε στην ιστορία του αθλήματος, ως ένας σύγχρονος σούπερ ήρωας. Πρώτα έσωσε τον συμπαίκτη του, Κρις Έρικσεν, που έπεσε αναίσθητος στο γήπεδο, δίνοντάς του τις πρώτες βοήθειες στα κρίσιμα πρώτα δευτερόλεπτα..

Μετά ζήτησε από τους συμπαίκτες του να σχηματίσουν μια “ασπίδα” προστασίας γύρω από τον πεσμένο στο χορτάρι συναθλητή του, για να τον προστατεύσουν από φλας, κάμερες και σοκαριστικά στιγμιότυπα.

Και καπάκι βρήκε χρόνο να πάει στην κερκίδα και να δώσει κουράγιο στην σύζυγο του άτυχου - τυχερού Έρικσεν, που σοκαρισμένη έβλεπε τον σύζυγο και πατέρα των δυο ανήλικων παιδιών της, να παλεύει με τον θάνατο 

Αγαπητέ γονιέ, από σήμερα, μη παρακαλάς τον Θεό να γίνει ο γιός σου ένας νέος Μέσι ή Ρονάλντο. Παρακάλα να γίνει ένας Άνθρωπος σαν τον Σίμον Κιάερ.


  Πηγή :

" Καταγραφή γεγονότων"

       2021

Μιχάλης Αντωνιάδης



read more ►
0 σχόλια

Πῶς θὰ μάθη κανείς, ἅμα δὲν ρωτάη;

 Γέροντα, τί μπορεῖ νὰ κεντήση ἕναν ἄνθρωπο ποὺ εἶναι ἀδιάφορος, γιὰ νὰ ἀρχίση νὰ ζῆ πνευματικά;

– Πολλὰ μποροῦν νὰ τὸν κεντήσουν, ὅταν ὁ ἴδιος θέλη νὰ προχωρήση. Ἀλλά,ἂν ὁ ἴδιος δὲν θέλη νὰ προχωρήση, ἁπλῶς θὰ γεμίση πληγὲς ἀπὸ τὸ κέντημα, σὰν μερικὰ βόδια ποὺ τὰ κεντᾶς μὲ τὴν βουκέντρα, γιὰ νὰ πᾶνε πιὸ γρήγορα, ἀλλὰ δὲν προχωροῦν· μόνον πληγώνονται ἀπὸ τὴν βουκέντρα καὶ δουλειὰ πάλι δὲν βγάζουν.
– Γέροντα, ἂν κάποιος ἔχη καλὴ διάθεση καὶ τὸν κεντᾶς, δὲν θὰ βοηθήση καὶ ὁ Θεός, ὥστε κάτι νὰ κάνη;
– Ναί, θὰ βοηθήση καὶ ὁ Θεός, ἀλλὰ μὲ ἕνα κέντημα πρέπει νὰ τρέξη. Ἀλλιῶς κουράζεται κι ἐκεῖνος ποὺ τὸν κεντάει. Ὅταν σκαλώνη κανεὶς συνέχεια στὰ ἴδια, γιατὶ δὲν θέλει νὰ διορθωθῆ, εἶναι πολὺ κουραστικὸ γιὰ τὸν ἄλλον ποὺ προσπαθεῖ νὰ τὸν βοηθήση.Ἂν δὲν μπῆ στὸν ἄνθρωπο ἡ καλὴ ἀνησυχία, γιὰ νὰ παίρνη στροφὲς καὶ νὰ δουλεύη πνευματικά, δὲν μπορεῖ νὰ κάνη προκοπὴ πνευματική· μένει τετράγωνη ρόδα καὶ θέλει κάθε τόσο σπρώξιμο. Δίνεις μιά,«γκάπ», σταματάει· τοῦ ξαναδίνεις μιά,«γκάπ», πάλι σταματάει. 
Πῶς νὰ πάη ἔτσι μπροστά;
-Ἂν ἔχη νὰ κάνη μιὰ μακρινὴ πορεία, γίνεται μὲ σπρώξιμο νὰ τὴν φέρη σὲ πέρας; Καὶ ἡ πνευματικὴ πορεία εἶναι μακρινή· δὲν εἶναι ἑκατὸ ἢ διακόσια μέτρα, γιὰ νὰ τὸν σπρώξουν καὶ νὰ προχωρήση.
Γέροντα, πῶς προκαλεῖται ἡ καλὴ ἀνησυχία;– Ἂς ὑποθέσουμε, διαβάζω ἕνα πνευματικὸ βιβλίο καὶ μοῦ κάνει ἐντύπωση κάποιο σημεῖο. Σταματάω ἐκεῖ – σὰν νὰ βρίσκω ἕνα πετράδι καὶ θέλω νὰ δῶ τί εἶναι –καὶ τὸ μελετῶ. Καθρεφτίζω σ ̓ αὐτὸ τὸν ἑαυτό μου, ρωτάω μετὰ ἂν τὸ κατάλαβα σωστὰ καὶ προσπαθῶ νὰ τὸ ἐφαρμόσω. Στὴν συνέχεια ρωτάω ἂν τὸ ἐφάρμοσα σωστά.Ἔτσι σιγὰ‐σιγὰ μαθαίνω νὰ προχωράω σωστὰ στὴν πνευματικὴ ζωή. Ποιός μοῦ εἶχε μιλήσει ἐμένα γιὰ Ἀββᾶ Ἰσαάκ; Ἕνας μπακάλης μοῦ τύλιξε μιὰ φορὰ μιὰ ρέγκα σὲ ἕνα φύλλο ἀπὸ τὸ περιοδικὸ «Ἁγιορειτικὴ Βιβλιοθήκη». Ὅταν τὴν ξετύλιγα, ἔπεσε τὸ μάτι μου στὸ κείμενο ποὺ ἦταν 
γραμμένο στὸ χαρτί. Ἦταν ἀπὸ τὸν Ἀββᾶ Ἰσαάκ. Τὸ πῆρα, τὸ στέγνωσα στὸν ἥλιο, τὸ διάβασα καὶ μὲ διέλυσε. Μὲ τὴν ἀνάγνωση αὐτὴν πέρασα ἕναν χρόνο· τὸ διάβαζα‐τὸ ξαναδιάβαζα, κι ἔτσι ἀγάπησα τὸν Ἀββᾶ Ἰσαάκ.Ἀναρωτήθηκα ἂν ὑπάρχει βιβλίο. Ἔψαξα καὶ τρόμαξα νὰ βρῶ καὶ νὰ πάρω τὸ βιβλίο στὰ χέρια μου. Κι ἐσεῖς τόσα καὶ τόσα διαβάζετε· δὲν σᾶς κάνει κάτι ἐντύπωση; Αὐτὸ ποὺ σᾶς κάνει ἐντύπωση νὰ τὸ ἀντιγράφετε. Ἂν τὸ ἀντιγράψετε καὶ τὸ φέρνετε συχνὰ στὸν νοῦ σας, δὲν θὰ τὸ ξεχάσετε εὔκολα καὶ θὰ τὸ ἐφαρμόσετε. Σὲ μερικοὺς λέω ἕνα‐δυὸ λόγια καὶ ἀμέσως γυαλίζουν τὰ μάτια τους. Τὰ σημειώνουν  σὲ  ἕνα  τόσο  δὰ  χαρτάκι,  τὰ  ἐφαρμόζουν  καὶ  προχωροῦν  παραπέρα.«Δίδου σοφῷ ἀφορμήν, καὶ σοφώτερος ἔσται»266, δὲν λέει ὁ Σολομών; Καὶ ἄλλοι, ἂν καὶ ἔχουν ἀκούσει ἕνα σωρὸ καὶ ἔχουν βοηθηθῆ πολύ, δὲν κάνουν τίποτε, γιατὶ δὲν μπῆκε μέσα  τους  ἡ  καλὴ  ἀνησυχία.  Ἔρχονται  καὶ  μοῦ  κάνουν  ἁπλῶς  μιὰ  ἔκθεση  τῆς καταστάσεώς τους, χωρὶς νὰ ἔχουν τὴν καλὴ ἀνησυχία γιὰ νὰ ἀγωνισθοῦν. Αὐτὸ εἶναι μιὰ ρηχὴ κατάσταση. Ἀπορῶ! Δὲν προβληματίζονται στὴν πνευματικὴ ζωή; Δὲν ἔχουν ἐρωτηματικά; Ἀπὸ τὴν στιγμὴ ποὺ μπαίνει στὸν ἄνθρωπο ἡ καλὴ ἀνησυχία, παρατηρεῖ τί τοῦ λείπει, ρωτάει πῶς θὰ τὸ ἀποκτήση καὶ ὠφελεῖται. Πῶς θὰ μάθη κανείς, ἅμα δὲν ρωτάη; Ταξίδευα μιὰ φορὰ μὲ ἕνα ἀνδρόγυνο ποὺ εἶχαν μαζί τους καὶ τὸ παιδάκι τους.Τὸ παιδάκι σὲ ὅλη τὴν διαδρομὴ δὲν ἄφησε ἥσυχο τὸν πατέρα του μὲ τὶς ἐρωτήσεις του.«Μπαμπά,  ἐκεῖνο  τί  εἶναι; μπαμπά,  ἐκεῖνο  γιατί;».«Πάψε, τὸν ζάλισες τὸν πατέρα σου», τοῦ λέει ἡ μάνα.«Ἄσ ̓ το τὸ παιδί, λέει ἐκεῖνος· ἂν δὲν ρωτήση, πῶς θὰ μάθη;». Ἔτσι καὶ στὰ πνευματικά.Γιὰ νὰ καταλάβετε πιὸ καλὰ πῶς ἐργάζεται πνευματικὰ αὐτὸς ποὺ ἔχει καλὴ ἀνησυχία, θὰ ἔπρεπε νὰ σᾶς πῶ τί θέματα ἀπασχολοῦν ἐδῶ μιὰ ἀδελφή. Τὴν βλέπω καὶ τὴν χαίρομαι. Σὲ κάθε ἐρώτηση ποὺ μοῦ κάνει, ἀπὸ καλὴ ἀνησυχία καὶ ὄχι γιὰ νὰ βρισκώμαστε  σὲ  συζήτηση,  χρειάζεται  νὰ  γράψω  ὁλόκληρο  τετράδιο, γιὰ νὰ τῆς ἀπαντήσω. Ἔχει μεγάλη καλὴ ἀνησυχία, πιάνει πολλά,ἀγωνίζεται πολύ, γι ̓ αὐτὸ καὶ χαριτώνεται πολύ. Ὅταν ὁ ἄνθρωπος ψάχνη νὰ βρῆ ποῦ δὲν πηγαίνει καλὰ καὶ προσπαθῆ νὰ διορθωθῆ, ταπεινώνεται, ἔρχεται ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ καὶ ἀπὸ ἐκεῖ καὶ πέρα προχωράει κανονικά.

Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου:    ΛΟΓΟΙ  Ε’«Πάθη καὶ Ἀρετὲς»   ‐ 166 ‐

Μιχάλης Αντωνιάδης

read more ►
0 σχόλια

Ο Ποιμένας μας, μας ψάχνει μέχρι να μας επαναφέρει...

4/7/24

Ο Ποιμένας μας, μας ψάχνει απλώς όταν χάνουμε τον δρόμο μας.

Μας καταδιώκει και δεν σταματά να μας κυνηγά, μέχρι να μας επαναφέρει...

Ούτε για μια στιγμή δεν παραιτείται απο την αναζήτηση μας.

"και το Ελεος σου καταδιώξει με 

πάσας τας ημέρας της ζωής μου."...

Τόσο πολύ αγαπά τα πρόβατα Του.

Τα ΠΡΟΒΑΤΑ ΤΟΥ...


ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΗΜΕΡΑ!!

Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

Τυφώνας " Δαβίδ" σχηματίστηκε προσπέρασε τον Ατλαντικό Ωκεανό,

 Στο τέλος του Αυγούστου του 1979 , ο φοβερός τυφώνας " Δαβίδ" σχηματίστηκε στον Ατλαντικό Ωκεανό. Στον τυφώνα αυτό πνέουν άνεμοι που η ταχύτητα τους φθάνει μέχρι και 100 μίλια την ώρα προκαλώντας πολλές καταστροφές και πολλούς θανάτους στη Δομινικανή Δημοκρατία.

Από την κατεύθυνση προς την οποία εκινείτο ο τυφώνας, ήταν βέβαιο πως κατευθυνόταν στο Μαϊάμι της Φλόριδας. Το Σάββατο της 1ης Σεπτεμβρίου, δεν υπήρχε πλέον καμία  αμφιβολία , ότι έτσι θα γινόταν. Την Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου, οι τοπικές αρχές έδωσαν οδηγίες ώστε να εκκενωθούν οι παραλιακές κατοικίες και τα ξενοδοχεία. Τη Δευτέρα, στις 3 Σεπτεμβρίου, νωρίς το πρωί, τα ραδιόφωνα και οι εφημερίδες ανακοίνωναν ότι " ο τυφώνας λυπήθηκε το Μαϊάμι και το προσπέρασε! ". 

Ο συγγραφέας αυτής της μαρτυρίας βρισκόταν εκείνη την εποχή στο Μαϊάμι και θα ήθελε να εκθέσει πώς ακριβώς έγιναν τα πράγματα.

Την Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου, μετά τη Θεία Λειτουργία στην Ορθόδοξη Εκκλησία του Αγίου Βλαδίμηρου, στο Μαϊάμι, ο ιερέας έκανε παννυχιδα για τον Άγιο Ιωάννη 

Όταν οι Ρώσοι πριν από 30 χρόνια έμεναν στο νησί Τουμπαμπάο, στις Φιλιππίνες , χάρις στις αδιάλειπτες προσευχές του Αγίου Ιωάννη, οι τυφώνες συνήθως δεν ενοχλούσαν καν αυτά τα μέρη. Αυτό το είχαν καταλάβει ακόμα και οι ιθαγενείς, οι οποίοι συχνά έβλεπαν τον Άγιο Ιωάννη να προσεύχεται τις νύκτες, να ψέλνει στον καταυλισμό και να σφραγίζει με το σημείο του σταυρού τον ορίζοντα. Κάποτε, στις Φιλιππίνες, ένας πολύ ισχυρός τυφώνας κατευθυνόταν προς τον καταυλισμό των Ρώσων και με τις προσευχές του Αγίου Ιωάννη, καθώς έφτανε στο νησί, άλλαξε πορεία και δεν έπληξε τον καταυλισμό!

Το ίδιο θαύμα έγινε και στη Φλόριδα. Μετά την παννυχιδα στον Άγιο Ιωάννη, ο "τυφώνας Δαβίδ" καθώς πλησίαζε στο Μαϊάμι, ξαφνικά άλλαξε πορεία , στράφηκε βόρεια και προσπέρασε! Έτσι, με τις προσευχές του Αγίου Ιωάννη, ακόμα και τώρα, μετά την κοίμηση του, ο Κύριος διέσωσε τους κατοίκους της πόλεως. Ευχόμαστε πάντοτε με τις προσευχές του, ο παντοδύναμος Θεός μας, να μας χαρίζει το έλεος Του!


Κ. Κ .Μ.

Μαϊάμι Φλόριδα 

3 Σεπτεμβρίου 1979


Από το βιβλίο "ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΞΙΜΟΒΙΤΣ

Επίσκοπος Σαγγαης και Σαν Φρανσίσκο 

Ο θαυματουργός"

ΕΚΔΟΣΗ 5η

ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ 

ΑΓ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΔΩΡΙΔΟΣ

Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

*_Η προσευχή είναι συνομιλία με Τον Θεό.

 *_Η προσευχή είναι συνομιλία με Τον Θεό. 

Η ψυχή του πραγματικού χριστιανού θέλει να προσεύχεται συνεχώς. 

Αρχίζει με τη δοξολογία, προχωράει στη δέηση και την αίτηση. 

Πρέπει να προετοιμαζόμαστε για την προσευχή διαβάζοντας ένα κομμάτι από το Ευαγγέλιο ή το Γεροντικό. 

Ο προσευχόμενος πρέπει να θυμάται και τους αδελφούς του και καθημερινά να παρακαλάει Τον Θεό να τον ελεήσει και να τους κατευθύνει στο δρόμο της σωτηρίας. 

Το πρόβλημα των άλλων να γίνεται και δικό μας πρόβλημα.

 Και αν θέλεις να έχεις καθαρή προσευχή πρέπει γνήσια και αληθινά να βλέπεις όλους τους ανθρώπους σαν Αγίους.

 Πρότυπο στην προσευχή μας πρέπει να έχουμε τον εκ γενετής τυφλό, που όσο του έλεγαν να σωπάσει αυτός περισσότερο έκραζε να τον ελεήσει ο Κύριος.

 Την Χαναναία, αλλά και τον ίδιο τον Κύριο που στο όρος των Ελαιών ο ιδρώτας του έτρεχε σαν σβώλοι αίματος.!_*

*_Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης"_*

Μιχάλης Αντωνιάδης


ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΗΜΕΡΑ!!


Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια