Η Φαρμακολογία να Προστατεύει την Βοτανολογία, ΔΕΣ Αψιθιά,

5/8/23

 



Περιγραφή

Δρα ως πικρό τονωτικό, άφυσο, ανθελμινθικό, αντιφλεγμονώδες, αντισηπτικό, αντιπυρετικό, παυσίπονο.

Αρτεμισία (Αψιθιά),

 Artemisia absinthium   

Η Αψιθιά είναι από τα πιο παλιά γνωστά φαρμακευτικά φυτά. 

Ο Ιπποκράτης τη χρησιμοποιούσε σε σκόνη ενώ η θεά Άρτεμις της έδωσε το όνομά της, σε αναγνώριση των πολύτιμων ιδιοτήτων της. Η Αρτεμισία αναφέρεται συχνά στον πρώτο μ.Χ. αιώνα στα Ελληνικά και Ρωμαϊκά κείμενα. Αναφέρεται επίσης στην Κινέζικη ιατρική βιβλιογραφία πριν από το 500 μ.Χ. ενώ και σήμερα χρησιμοποιείται στη Μοξαθεραπεία (καύση της αψιθιάς σε σημεία βελονισμού).


Παραδοσιακά η Αψιθιά χρησιμοποιούνταν για ένα ευρύ φάσμα καταστάσεων και οι περισσότερες χρήσεις της έχουν επαληθευθεί μέσα από την ανάλυση των συστατικών που περιέχει.


Δρα ως τονωτικό για το συκώτι το πεπτικό σύστημα και τα νεύρα.

Διεγείρει τη μήτρα και αποβάλλει τα σκουλήκια των εντέρων.


Το τσάι Αψιθιάς 

αυξάνει την όρεξη, βελτιώνει την πέψη, βοηθά στην καούρα και στη γαστρίτιδα με μειωμένη οξύτητα, σαν ήπιο καθαρτικό.

Είναι ωφέλιμο σε μερική ανεπάρκεια του συκωτιού και το χρησιμοποιούν για τον διαβήτη.

Βοηθά σε γυναικολογικά προβλήματα, μητρορραγίες και λευκόρροια. Είναι καλό αντιπυρετικό και αποχρεμπτικό σε περιπτώσεις κρυολογημάτων, δύσπνοιας, φλεγμονών των άνω αναπνευστικών οδών και στο βήχα.

Σε περιπτώσεις επιληψίας και σπασμών χρησιμοποιείται σκόνη 

από τις θρυμματισμένες ρίζες της Αψιθιάς, από 1 – 3 κουταλάκια του καφέ την ημέρα, μόνη της ή με λίγη ζάχαρη.

Συνιστάται για την αποβολή των πετρών από το ουρικό σύστημα και ενάντια στα οιδήματα.

Υπό μορφή αφεψήματος (μπορεί και σε ρυζόνερο) χρησιμοποιείται στις ασθένειες του συκωτιού, σαν χολαγωγό, στη χρυσή και στις δηλητηριάσεις (ειδικά με μανιτάρια).

Αφέψημα και έγχυμα της Αψιθιάς χρησιμοποιείται επίσης στα επώδυνα έμμηνα, διαταραχές των έμμηνων, στον αλκοολισμό, ελονοσία.


*Επιστήμονες δημοσίευσαν στο περιοδικό Life Sciences, μία μελέτη σύμφωνα με την οποία η αρτεμισινίνη (ουσία που περιέχεται στο βότανο), σε συνδυασμό με σίδηρο, μπορεί να σκοτώσει το 98 % των καρκινικών κυττάρων του μαστού σε 16 ώρες. Αναφέρουν συγκεκριμένα στο άρθρο ότι χορηγώντας το βότανο σε ασθενείς με καρκίνο του μαστού, παρατήρησαν μία μείωση των καρκινικών κυττάρων κατά 28%. Στη συνέχεια, χορηγώντας το βότανο σε συνδυασμό με σίδηρο, τα καρκινικά κύτταρα εξαφανίστηκαν σε ποσοστό 98% εντός 16 ωρών.

Οι επιστήμονες στη μελέτη αναφέρουν ότι η αρτεμισινίνη αντιδρά με σίδηρο για να σχηματίσει ελεύθερες ρίζες που σκοτώνουν τα καρκινικά κύτταρα. Δεδομένου ότι τα καρκινικά κύτταρα προσλαμβάνουν μεγαλύτερη ποσότητα σιδήρου από ό,τι τα φυσιολογικά, είναι πιο ευαίσθητα στην τοξική επίδραση της αρτεμισινίνης.

Μπορούν ομοιοπολικά συνδεδεμένα προς την αρτεμισινίνη σιδήρου να μεταφέρουν την γλυκοπρωτεΐνη του πλάσματος την τρανσφερίνη.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι η holotransferrin – tagged αρτεμισινίνη, είναι πολύ ισχυρή και εκλεκτική στη θανάτωση των καρκινικών κυττάρων. Εχει αποδειχθεί ότι μειώνει την αγγειογένεση και την έκφραση του αγγειακού ενδοθηλιακού αυξητικού παράγοντα σε ορισμένες καλλιέργειες ιστών. Ετσι, είναι μια αποτελεσματική  θεραπεία του καρκίνου.




Παρασκευή και δοσολογία

Για να παρασκευάσουμε την Αψιθιά ως έγχυμα ρίχνουμε σε 1-2 κουταλάκια του γλυκού ξηρό βότανο ένα φλιτζάνι βραστό νερό και το αφήνουμε 10 – 15 λεπτά. Σουρώνουμε και πίνουμε έως τρεις φορές την ημέρα. Το έγχυμα είναι πικρό και αν χρειάζεται προσθέστε μέλι.

Εξωτερικά χρησιμοποιείται σε κομπρέσες (για μώλωπες και δαγκώματα) και πλύσεις (ψώρα).


Παρενέργειες

Πρέπει να παίρνεται σε μικρές δόσεις και για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Παρατεταμένη χρήση και υπερβολικές δόσεις της Αψιθιάς μπορεί να προκαλέσουν διαταραχές του νευρικού συστήματος. Η Αψιθιά σε υπερβολικές δόσεις είναι δηλητηριώδης και μπορεί να βλάψει τον εγκέφαλο και να προκαλέσει σπασμούς. Δεν πρέπει να χρησιμοποιείται από τις έγκυες γυναίκες, κατά τη διάρκεια του θηλασμού και μικρά παιδιά. Η διάρκεια της θεραπείας με Αψιθιά δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 2 βδομάδες.


Βάρος: 50γρ


Σημείωση:

Η ως άνω παρουσίαση του φυτού, σε καμμία περίπτωση δεν αποτελεί συνταγή.

Οι πληροφορίες που δίδονται για τα βότανα και τις ιδιότητες τους έχουν αντληθεί από βιβλία, συγγράμματα βοτανολογίας και έρευνες.

Η συμβουλή ειδικού κρίνεται απαραίτητη πριν από την χρήση του φυτού.

Μην χρησιμοποιείτε βότανα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, ή σε συνδυασμό με άλλα φάρμακα ακόμα και συμπληρώματα χωρίς τη γνώμη κάποιου ειδικού.


Αναδημοσίευση Από Το Γιατροσόφι.gr


read more ►
0 σχόλια

Για να με γνωρίσεις, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΕ ΕΓΚΡΙΝΩ,

 


Ταπεινότητα δεν σημαίνει να έχεις μικρή ιδέα για τον εαυτό σου, αλλά να ασχολείσαι με αυτόν λιγότερο,


«Ταπεινότητα δεν σημαίνει να έχεις μικρή ιδέα για τον εαυτό σου, αλλά να ασχολείσαι με τον εαυτό σου λιγότερο»Σιντ Μπανκς,


Υπό αυτή την έννοια, η ταπεινότητα ισοδυναμεί με την ανθρώπινη κατάσταση.

Δεν έχει καμία σχέση με την υψηλή ή χαμηλή αυτοεκτίμηση, αλλά με την αναγνώριση του γεγονότος ότι είμαστε ένα από τα έξι δισεκατομμύρια κύματα στον ωκεανό της ζωής και ότι κανείς μας δεν είναι περισσότερο ή λιγότερο σημαντικός από τους άλλους.

Χωρίς να χρειάζεται να κάνω οτιδήποτε γι’ αυτό, ο ήλιος ανατέλλει το πρωί και το βράδυ βγαίνουν τα άστρα. Προτού ακόμα σηκωθώ από το κρεβάτι, η Γη έχει εκτελέσει το ένα τρίτο της περιστροφής της γύρω από τον άξονά της και έξι δισεκατομμύρια άνθρωποι έχουν κάνει ό,τι καλύτερο μπορούν για να γίνουν πιο ευτυχισμένοι και να μετριάσουν τον πόνο τους.


Και αφού δεν είμαι εγώ υπεύθυνος, μπορώ να χαλαρώσω και να απολαύσω τη ζωή. Δεν δειλιάζω συνειδητοποιώντας ότι είμαι αδύναμος – ή ακόμα και απόλυτα ανίσχυρος – μπροστά στις δυνάμεις που είναι πολύ ανώτερες από τις δικές μου, αλλά, αντίθετα, νιώθω ελεύθερος.  Ελεύθερος να απολαμβάνω τη ζωή όταν τα πράγματα εξελίσσονται σύμφωνα με τις επιθυμίες μου, αλλά και να επιδεικνύω στωικότητα και αξιοπρέπεια όταν καλούμαι να διαχειριστώ δυσκολίες.


Ελεύθερος να αγαπώ και να βοηθώ τους ανθρώπους όταν συμπεριφέρονται όπως θα ήθελα, αλλά και να εξακολουθώ να τους αγαπώ και να τους βοηθώ όταν η συμπεριφορά τους δεν είναι η επιθυμητή.


Ελεύθερος να δημιουργήσω τη ζωή των ονείρων μου όταν τα πράγματα φαίνονται εύκολα, αλλά και ελεύθερος να συνεχίσω να κινούμαι προς αυτή την κατεύθυνση ή να παραιτηθώ και να χαράξω νέα πορεία όταν τα πράγματα φαίνονται δύσκολα.


Τελικά, αυτό μου φαίνεται ότι είναι στον πυρήνα κάθε επιθυμίας μας: η ελευθερία να απολαμβάνουμε τη ζωή μας και να συνεισφέρουμε στο Όλον, τόσο στα εύκολα όσο και στα δύσκολα, με όποιο τρόπο μπορούμε και για όσο καιρό βρισκόμαστε εδώ.


Το πώς θα καταλήξουν τα πράγματα δεν είναι στο χέρι μας. Ποτέ δεν ήταν στο χέρι μας. Αν όμως βάλουμε κι εμείς το λιθαράκι μας και παίξουμε τον ρόλο μας, είναι απίστευτο πόσο μακριά μπορούμε να πάμε.


Πηγή: Απόσπασμα από το βιβλίο του 

Michael Neill «Η Επανάσταση αρχίζει μέσα μας» από τις εκδόσεις Διόπτρα


Αναδημοσίευση Από, Σχέσεις και Συναισθήματα.com

read more ►
0 σχόλια

Αν είσαι ένα αστέρι, Τραγούδι του Νίκος Βέρτης, Στίχοι..Μουσι_κή,

25/7/23

 




Αν Είσαι ένα αστέρι

Τραγούδι του Νίκος Βέρτης,

Στίχοι

Αυτό που μου συμβαίνει

Φοβάμαι τόσο να το πω

Καρδιά μου πληγωμένη

Ας είναι αλήθεια αυτό που ζω

Αγάπη να 'ναι αληθινή

Αιτία να 'ναι κι αφορμή

Σ' αυτά τα μάτια που κοιτώ

Τον έρωτα να βρω

Αν είσαι ένα αστέρι

Που φως θα φέρει στην άδεια μου ζωή

Ποτέ μη σβήσεις ποτέ να μη μ' αφήσεις

Ποτέ να μη χαθεί η αγάπη αυτή

Μα όνειρο αν είσαι τα φώτα σβήσε

Στα όνειρα να ζω

Μη ξημερώσει ποτέ να μη τελειώσει

Μέσα μου μείνε να σ' αγαπώ

Στο δρόμο το δικό μου

Τα πάντα ήταν σκοτεινά

Ποτέ τα όνειρά μου

Δε θα 'χαν γίνει αληθινά

Μα τώρα είσαι εδώ εσύ

Και έχω ξαναγεννηθεί

Το τέλος κι η αρχή μου

Ζωή μου είσαι εσύ

Αν είσαι ένα αστέρι

Που φως θα φέρει στην άδεια μου ζωή

Ποτέ μη σβήσεις ποτέ να μη μ' αφήσεις

Ποτέ να μη χαθεί η αγάπη αυτή

Μα όνειρο αν είσαι τα φώτα σβήσε

Στα όνειρα να ζω

Μη ξημερώσει ποτέ να μη τελειώσει

Μέσα μου μείνε να σ' αγαπώ.


Μουσι_κή, ΠΑΤΗΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΟ ΛΙΝΚ ΑΚΟΥΣΤΕ, 


 https://youtu.be/6Ye0NOn7nrI

read more ►
0 σχόλια

ΠΡΟΦΗΤΗ ΗΛΙΑ,

24/7/23


 

read more ►
0 σχόλια

Η ζωή είναι η επιλογή της αγάπης,


 Ο πύθωνας έπνιξε τη βασιλικη Κομπρα, ενώ η βασιλική κόμπρα τον δαγκωνε.

Και τα δύο φίδια πέθαναν, το ένα από ασφυξία και το άλλο από το δηλητήριο.
Και έτσι οι άνθρωποι καταστρέφουν ο ένας τον άλλον. Οι φιλίες τελειώνουν, οι σχέσεις κλεινουν με βια, και οι οικογένειες καταλήγουν να αποδεκατίζονται επειδή ο ένας θέλει πάντα να είναι καλύτερος από τον άλλον.

Κάποιοι «πνίγουν» τους ανθρώπους με το εγώ της ανωτερότητάς τους, άλλοι καταλήγουν να δηλητηριάζουν με κουτσομπολιά, φθόνο και δόλο μέχρι να καταστρέψουν ο ένας τον άλλον.

Οπως φαίνεται ολοι οι δρόμοι της υπερίσχυσης οδηγούν στον θάνατο.

Μονόδρομος προς την ζωή είναι η επιλογή της αγάπης, της συμπόνιας, της ειλικρίνειας και της πίστεως...

ΑΠΟ ΜΙΧΑΛΗ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ,

read more ►
0 σχόλια

Απλά Καλοκαιρινά, Ελαφριά-Λιτά, ΦΑΒΑ ΑΠΟ από Ελλάδα,

15/7/23




 "ΦΑΒΑ ΑΙΓΑΙΟΥ"



Για τη φάβα,

Τοποθετούμε τη φάβα σε ένα μπολ και την καλύπτουμε με νερό.


  • Αφήνουμε 30 λεπτά να μουλιάσει.


  • Τη στραγγίζουμε.


  • Ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο σε μέτρια φωτιά, σε μία κατσαρόλα πλασοτέ με χοντρή βάση.


  • Ρίχνουμε τα χοντροκομμένα κρεμμύδια με το θυμάρι και αφήνουμε για 7-8 λεπτά να γυαλίσουν χωρίς να πάρουν χρώμα.


  • Προσθέτουμε τη φάβα και το νερό.


  • Ανακατεύουμε μέχρι να πάρει βράση.


  • Αφού έρθει σε σημείο βρασμού, χαμηλώνουμε τη φωτιά.


Φάβα του Αιγαίου, 

Η πιο αφράτη και ελαφριά φάβα από την Αργυρώ που φάγατε ποτέ.





Στα νησιά η φάβα σερβίρεται σαν κυρίως πιάτο. Κάποιοι την προτιμούν σαν ορεκτικό. Μια απλή συνταγή για μια αγαπημένη ελληνική γεύση που έφτιαχνε παλιά η γιαγιά και ξετρελαινόμασταν. Διαβάστε όλα τα μυστικά για το πώς φτιάχνεται η κλασική και η παντρεμένη φάβα, με τι ταιριάζει και πώς συνοδεύεται καλύτερα και πολλά άλλα που θα σε βοηθήσουν να φτιάξεις την πιο νόστιμη! Δοκιμάστε την!


Η φάβα του Αιγαίου είναι η κλασική συνταγή για φάβα από την Αργυρώ. Αυτή που έφτιαχνε παλιά η γιαγιά και τρωγόταν στο λεπτό. Ένα ορεκτικό που έχει σημαντική θέση στην ελληνική κουζίνα και όλοι αγαπάμε. Δεν λείπει από κανένα τραπέζι την Καθαρά Δευτέρα αλλά και όχι μόνο. Σε πολλά γιορτινά ή επίσημα τραπέζια κάνει την εμφάνισή της για να δώσει μια ένταση στα ορεκτικά μας και να μας ανοίξει την όρεξη. Είναι μια απλή συνταγή που κρύβει όμως και τα μυστικά της. Με τι ταιριάζει, με τι συνοδεύεται καλύτερα, πως γίνεται παντρεμένη και όλα όσα πρέπει να ξέρεις για την πιο νόστιμη φάβα είναι εδώ!


Υλικά  μερίδες 5, Για τη φάβα


  • 500 γρ. φάβα
  • 2 μέτρια ξερά κρεμμύδια κομμένα σε χοντρές φέτες
  • 1½ lt νερό
  • 1/4 φλ. ελαιόλαδο
  • 1 κλων. φρέσκο θυμάρι
  • Αλάτι


Για το γαρνίρισμα,

  • 2 ξερά άνυδρα κρεμμύδια
  • 4 κ.σ. ελαιόλαδο
  • 2 κ.σ. κάππαρη
  • 1 κ.σ. ξίδι
  • 4-5 ντοματίνια βελανίδια (μακρόστενα)


Μαγείρεμα/ Προετοιμασία,

Τοποθετούμε τη φάβα σε ένα μπολ και την καλύπτουμε με νερό, Αφήνουμε 30 λεπτά να μουλιάσει. Τη στραγγίζουμε.


Ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο σε μέτρια φωτιά, σε μία κατσαρόλα πλασοτέ με χοντρή βάση.


Ρίχνουμε τα χοντροκομμένα κρεμμύδια με το θυμάρι και αφήνουμε για 7-8 λεπτά να γυαλίσουν χωρίς να πάρουν χρώμα.


Προσθέτουμε τη φάβα και το νερό.


Ανακατεύουμε μέχρι να πάρει βράση.


Αφού έρθει σε σημείο βρασμού, χαμηλώνουμε τη φωτιά.


Αφαιρούμε το θυμάρι και σιγοβράζουμε.


Κάθε τόσο ξαφρίζουμε το σκούρο αφρό που βγαίνει στην επιφάνεια.


Αφήνουμε να σιγοβράσει για περίπου 50 λεπτά (ανάλογα με το πόσο βραστερό είναι το όσπριο). Δεν ανακατεύουμε όσο σιγοβράζει γιατί πιάνει.


Αφήνουμε σχεδόν να λιώσει από το βράσιμο.


Αλατίζουμε προς το τέλος του βρασμού.


Την πολτοποιούμε με τη ράβδο ή στο μπλέντερ.


💦ΤΙΠ...................Για πιο βελούδινη υφή την περνάμε από ψιλή σίτα.


Για το σερβίρισμα,

  • Μπορούμε να τη σερβίρουμε σκέτη με ελαιόλαδο και λεμόνι ή να την παντρέψουμε.


  • Για τη παντρεμένη φάβα............Κόβουμε τα κρεμμύδια σε μέτρια καρέ και τα ρίχνουμε σε βαθύ τηγάνι με το ελαιόλαδο.  Τα αφήνουμε σε μέτρια φωτιά για 10 λεπτά ανακατεύοντάς τα συχνά για να καραμελώσουν.


  • Προσθέτουμε τα ντοματίνια και αφήνουμε για 2′ να μαλακώσουν.

ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗΣ..Πόσο νερό θέλει η φάβα;    

  • Μην βάζετε πολύ νερό όταν βράζετε τη φάβα. Στην συνταγή που σας δίνω, η ποσότητα είναι μετρημένη ώστε να βράσει σωστά. Επίσης, η χαμηλή φωτιά δεν εξατμίζει το νερό με το βρασμό, έτσι τα υγρά επαρκούν ώστε να βράσει σωστά και στο χρόνο που αναγράφεται στη συνταγή.


  • Από την ώρα που θα βάλετε την φάβα με το νερό στην κατσαρόλα, χαμηλώστε τη φωτιά. Το σιγανό μαγείρεμα είναι αυτό που θα την κάνει να βράσει και να λιώσει. Εγώ στην κουζίνα του σπιτιού τη μαγειρεύω αφού πάρει την πρώτη βράση στο 2. Όχι πιο δυνατά.


  • Βράζουμε χωρίς καπάκι στην κατσαρόλα, γιατί όταν την σκεπάσετε φουσκώνει και χύνεται.


  • Μια φορά ανακατεύουμε την φάβα μόλις πάρει βράση και μετά πότε ξανά. Την ξεχνάμε μέχρι να λιώσει το κρεμμύδι.


  • Ξαφρίζουμε τη φάβα μόλις πάρει βράση γιατί εμφανίζεται γκρι αφρός στην επιφάνεια.ρισμα
  • Μπορούμε να τη σερβίρουμε σκέτη με ελαιόλαδο και λεμόνι ή να την παντρέψουμε.
  • Σβήνουμε τα υλικά με το ξίδι και προσθέτουμε την κάππαρη.
  • Ανακατεύουμε τα καραμελωμένα κρεμμύδια με τη φάβα, ή τη σερβίρουμε και γαρνίρουμε από πάνω με τα καραμελωμένα υλικά.


Μυστικά για βελούδινη φάβα,

  • Η φάβα θέλει μούσκεμα σε μπόλικο νερό από 30′ ως 1 ώρα πριν το μαγείρεμα. Μετά, στραγγίζουμε καλά και προχωράμε στην εκτέλεση της εκάστοτε συνταγής.
  • Αν βιάζεστε πολύ, λίγη σόδα μαγειρικής στο μούλιασμα βοηθάει στο να βράσει σε λιγότερο χρόνο. Αν έχετε όμως χρόνο, καλό είναι να την αποφύγετε.
  • Απαραιτήτως χρειάζεστε μια κατσαρόλα με χοντρή βάση.



Πόσο νερό θέλει η φάβα;

Μην βάζετε πολύ νερό όταν βράζετε τη φάβα. Στην συνταγή που σας δίνω, η ποσότητα είναι μετρημένη ώστε να βράσει σωστά. Επίσης, η χαμηλή φωτιά δεν εξατμίζει το νερό με το βρασμό, έτσι τα υγρά επαρκούν ώστε να βράσει σωστά και στο χρόνο που αναγράφεται στη συνταγή.

Από την ώρα που θα βάλετε την φάβα με το νερό στην κατσαρόλα, χαμηλώστε τη φωτιά. Το σιγανό μαγείρεμα είναι αυτό που θα την κάνει να βράσει και να λιώσει. Εγώ στην κουζίνα του σπιτιού τη μαγειρεύω αφού πάρει την πρώτη βράση στο 2. Όχι πιο δυνατά.

Βράζουμε χωρίς καπάκι στην κατσαρόλα, γιατί όταν την σκεπάσετε φουσκώνει και χύνεται.

Μια φορά ανακατεύουμε την φάβα μόλις πάρει βράση και μετά πότε ξανά. Την ξεχνάμε μέχρι να λιώσει το κρεμμύδι.

Ξαφρίζουμε τη φάβα μόλις πάρει βράση γιατί εμφανίζεται γκρι αφρός στην επιφάνεια.


Πότε είναι έτοιμη η φάβα;

Και πότε καταλαβαίνω ότι η φάβα είναι έτοιμη για πολτοποίηση; 

Όταν τα κρεμμύδια που έχετε βάλει στη φάβα λιώσουν τελείως και γίνουν διάφανα, σχεδόν αόρατα, τότε είναι έτοιμη για αλάτισμα και πολτοποίηση.

Η φάβα μπορεί να γίνει όσο πηχτή ή όσο αραιή προτιμάτε. Να θυμάστε πάντα ότι όταν είναι ζεστή είναι αραιή και μόλις αρχίσει και κρυώνει, τότε αρχίζει και σταθεροποιείται.

Πληροφορίες για τη φάβα

Βελούδινη φάβα σημαίνει φάβα που η υφή της είναι σαν μους, απαλή, λεία και αφράτη και η γεύση της σκέτο γλύκισμα. Όσοι έχετε δοκιμάσει φάβα από τα νησιά του Αιγαίου, θα καταλάβατε ότι η ποιότητα και η γεύση της άνυδρης φάβας, που φύεται στα νησιά πχ Σαντορίνη και μικρές Κυκλάδες, είναι κορυφαία. Θα μου πείτε…και που να την βρούμε; Σωστό κι αυτό. Η παραγωγή είναι μικρή και δεν φτάνει για καλύψει τις ανάγκες. Παρ’ όλα αυτά, αν σας δοθεί η ευκαιρία, θα πρέπει να τη δοκιμάσετε.


Αν ακολουθήσετε πιστά τις οδηγίες μου ό,τι φάβα κι αν φτιάξετε πάλι τέλεια θα σας 

βγει, γιατί όλο το μυστικό της φάβας κρύβεται σε ένα και μόνο υλικό. 

Στο μπόλικο ξερό κόκκινο κρεμμύδι.


Πολλοί μαγειρεύουν φάβα με καρότα, με δάφνη, με πράσο κλπ. Στην Πάρο όπου μεγαλώνουν τα παιδιά μαθαίνοντάς τα να τρώνε φάβα από πολύ μικρά, οι νοικοκυρές έχουν βρει το μυστικό με το κρεμμύδι και η γεύση της φάβας στο τέλος είναι ένα γλύκισμα. Γεύση που αναζητούν και όσοι επισκέπτονται τα νησιά του Αιγαίου κατά την περίοδο των διακοπών τους.


Η φάβα παραδοσιακά γίνεται κάθε Τετάρτη σε όλα τα σπίτια των νησιών του Αιγαίου ανελλιπώς. Και η φάβα που περισσεύει από την προηγούμενη ημέρα, έχει την τιμητική της την επόμενη, σε ένα πιάτο που λέγεται φάβα παντρεμένη.


Η παντρεμένη φάβα, γίνεται πάντα με χθεσινό περίσσευμα γιατί πρέπει να έχει σφίξει καλά από την προηγούμενη μέρα, ώστε να μην γίνει σούπα κατά την διάρκεια της παντρειάς.


Η φάβα παραδοσιακά “παντρεύεται” μέσα σε τηγάνι, με μπόλικο ξερό κρεμμύδι κι ελαιόλαδο. Το αποτέλεσμα; Απλά υπέροχο. Η φάβα μπορεί να σερβιριστεί ή να “παντρευτεί” με πλήθος υλικών, όπως ξερό και φρέσκο κρεμμύδι, κάπαρη και καπαρόφυλλα, αλίπαστα και ξηρούς καρπούς. Επίσης, σε πολλά νησιά, παντρεύεται με κρεμμύδι-κάπαρη-ντομάτα και ξύδι. Στην κλασική συνταγή η φάβα σερβίρεται με μπόλικο ελαιόλαδο και λεμόνι.



Η Ελληνική κουζίνα είναι σοφή και πάρα πολύ υγιεινή στη βάση της. Και η φάβα είναι μια τρανταχτή απόδειξη γι’ αυτό.

Καθιερώστε την λοιπόν στο εβδομαδιαίο σας μενού και μάθετε στα παιδιά σας να τρέφονται με φάβα από μικρή ηλικία (πάντα με την σύμφωνη γνώμη του παιδιάτρου σας). Μην περιμένετε να μεγαλώσουν για να τη δοκιμάσουν.


Πολλοί απολαμβάνουν την φάβα κυρίως σαν ορεκτικό αλλά για εμάς τους νησιώτες, αποτελεί πάντα κυρίως γεύμα καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου.


Συνοδεύεται τέλεια με μαριναρισμένες σαρδέλες, χταπόδι σαλάτα, καπνισμένο σκουμπρί αλλά και γαύρο μαρινάτο.

read more ►
0 σχόλια

Παιδοφιλία-διαστροφή-ανωμαλία και βία,

27/11/22

 

Στα σχολεία της επικράτειας ΠΡΕΠΕΙ:


α) οι νεοδιορισθέντες (μετά από δεκαετίες) 3.000 ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί να καταγράφουν, να επεξεργάζονται τα στοιχεία και να τα στέλνουν στις αρμόδιες υπηρεσίες. Ο βόθρος της βίας στο σχολείο θα πρέπει να ανοίξει.


β) να λειτουργήσουν τα πρωτόκολλα στα σχολεία για τον εντοπισμό των ύποπτων περιστατικών.


γ) να ενημερωθούν οι μαθητές με sms (όπως στην πανδημία)  για την τηλεφωνική γραμμή SOS ‘’1056’’ του Χαμόγελου του Παιδιού. Έτσι θα δώσουμε φωνή στα παιδιά. Οι κοινωνικές υπηρεσίες και τα σχολεία δυστυχώς έχουν κενά στα φίλτρα τους άρα δεν υπάρχουν άμυνες στην παιδική κακοποίηση. Λόγω της πρωτοφανούς καταιγίδας βίας στα σχολεία και την κοινωνία και επειδή δεν υπάρχει αναχαίτιση του φαινομένου, καλό είναι να μιμηθούμε άλλες χώρες και να θεσπίσουμε ως ποινική κύρωση τον χημικό ευνουχισμό. Αναμένει η ελληνική κοινωνία την γνωστοποίηση «της πελατείας» με τα 213 ονόματα για διαπόμπευση και παραπομπή σε δίκη. Το να μιλάμε δεν είναι «καταγγελία», αλλά συμβολή στο να σωθούν  ψυχές. Δυστυχώς ο άνθρωπος έχασε την ανθρωπιά του.Rethemnos news monogram



40.000 κακοποιημένων παιδιών προκαλεί σοκ.  Κάθε μέρα 2 παιδιά κακοποιούνται σεξουαλικά, θύματα παιδόφιλων και παιδεραστών. Τους πρώτους 8 μήνες του έτους, 294 παιδιά έχουν κακοποιηθεί σεξουαλικά από κυνικά ανθρωπόμορφα τέρατα, καθάρματα και αποβράσματα της κοινωνίας.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ, ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ,


Αναδημοσίευση Από https://www.rethemnosnews.gr/apopseis/680440_paidofilia-diastrofi-anomalia-kai-bia

read more ►
0 σχόλια

Δεν είναι εγκλήματα πάθους, δεν είναι εγκλήματα τιμής – Βιβλία με θέμα τις γυναικοκτονίες,

24/11/22

Είναι πολλές πλέον οι γυναίκες που στη χώρα μας χάνουν τη ζωή τους όχι γιατί τις βρήκε η «κακή στιγμή» ή γιατί τις «αγάπησαν με πάθος», αλλά επειδή έτυχαν δίπλα σε κακοποιητικούς συντρόφους. Οι τρεις γυναικοκτονίες τις προηγούμενες μέρες υπενθυμίζουν ότι πολλοί άντρες ταυτίζουν την αγάπη, τον έρωτα, το πάθος με την κτήση. Η πατριαρχία δεν είναι μια αφηρημένη έννοια για την οποία έχουμε άπλετο χρόνο να συζητήσουμε· είναι η ζώσα πραγματικότητα. 


Η δημοσιογράφος Τζένη Κριθαρά,

ερευνά το πεδίο των,

γυναικείων δικαιωμάτων, 

έμφυλης ανισότητας,

 και των μηχανισμών παραγωγής στερεοτύπων. 

Στο βιβλίο της «Είμαι γυναίκα, γι’ αυτό με σκοτώνεις» (εκδόσεις ΚΨΜ),

 δέκα γυναίκες αφηγούνται τις εμπειρίες έμφυλης βίας που βίωσαν. Αφορμή για την έρευνα στάθηκε, όπως σημειώνει η συγγραφέας, μια δημόσια τοποθέτησή της για όσους αρνούνται να αναγνωρίσουν τον όρο γυναικοκτονία, προβάλλοντας ανυπόστατα επιχειρήματα. 

Από εκείνη τη μέρα γυναίκες όλων των ηλικιών απ’ όλη τη χώρα άρχισαν να της στέλνουν μηνύματα, ζητώντας να της αφηγηθούν την ιστορία τους. Η συγγραφέας μέσα από στοιχεία δίνει μια εικόνα της έμφυλης βίας 

σε όλο τον κόσμο, αναφέρεται στο γυναικείο κίνημα της Αργεντινής –ένα από τα πιο μαζικά και μαχητικά–, παρουσιάζει την κατάσταση στην Τουρκία όπου η έμφυλη βία εξαπλώνεται ραγδαία και αναλύει ενδελεχώς το φαινόμενο στη χώρα μας. Οι μαρτυρίες των γυναικών που της μίλησαν παρουσιάζονται ως περιπτώσεις που μέσω της εμπειρίας τους μπορούν να προσφέρουν κλειδιά για την αναγνώριση συμπεριφορών τοξικής αρρενωπότητας που οδηγούν στην έμφυλη βία και τη γυναικοκτονία.

Η Τουρκάλα δημοσιογράφος Αϊσέ Ονάλ έχει καλύψει θέματα σχετικά με την πολιτική κατάσταση στη χώρα της, το οργανωμένο έγκλημα και τις συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή. Το 1995 μπήκε στη μαύρη λίστα της τουρκικής κυβέρνησης και για δέκα χρόνια δεν μπορούσε να εργαστεί στα ΜΜΕ. Το βιβλίο «Νουράν» (εκδόσεις Νάρκισσος, μτφρ. Αλέξης Καλοφωλιάς) αποτελεί ένα σπουδαίο δημοσιογραφικό ντοκουμέντο και ένα σοκαριστικό ανάγνωσμα με θέμα τις γυναικοκτονίες. Βασίζεται στο τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ της Ονάλ που προβλήθηκε από τον κρατικό τηλεοπτικό σταθμό Star TV το 2006, όταν η δημοσιογράφος συνάντησε δέκα φυλακισμένους που είχαν σκοτώσει γυναίκες της οικογένειάς τους για «λόγους τιμής».





Στην κατανόηση, την ορατότητα αλλά και την αντιμετώπιση του φαινομένου των γυναικοκτονιών επιδιώκει να συμβάλει η μελέτη «Γυναικοκτονίες: Διαπιστώσεις, ερωτήματα και ερωτηματικά» (εκδόσεις Gutenberg, μτφρ. Γεωργία Πετράκη) του Εργαστηρίου Σπουδών Φύλου του τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου, που κυκλοφορεί στη σειρά επιστημονικών μονογραφιών «Τετράδια Κοινωνικής Πολιτικής». Το Εργαστήριο διοργάνωσε τον Μάρτιο του 2019 ημερίδα με θέμα τις γυναικοκτονίες στην Ελλάδα, εστιάζοντας σε τέσσερις φόνους: της Ελένης Τοπαλούδη στη Ρόδο (Νοέμβριος 2018), της Αγγελικής Πέτρου στην Κέρκυρα (Ιανουάριος 2019), της Λίτσας Μ. στο Αγναντερό Καρδίτσας (Ιανουάριος 2019) και της Κατερίνας Μ. στη Σητεία (Μάρτιος 2019). 



Στο πρώτο μέρος του βιβλίου δίνεται έμφαση στην εννοιολόγηση του φαινομένου και στις προσπάθειες μέτρησης και ερμηνείας του. 

Στο δεύτερο μέρος αναδεικνύονται οι πολιτικές και νομικές διαστάσεις του φαινομένου, η παρουσίασή του στον δημόσιο λόγο και ο ρόλος της αστυνομίας.

 Ο τόμος 

περιλαμβάνει εργασίες,

 -της Γεωργίας Πετράκη («Οι γυναικοκτονίες είναι αόρατοι φόνοι»), 

-της Βασιλικής Αρτινοπούλου («Γυναικοκτονίες: Εννοιολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα»), -της Αλεξίας Τσούνη («Παρατηρητήριο για τις γυναικοκτονίες: κρισιμότητα, ανάλυση στοιχείων και προτάσεις»), 

-της Μαρίας Γκασούκα («Παλιά Ιστορία σε σύγχρονα πλαίσια: Θηλυκοκτονία/Γυναικοκτονία»), 

-της Άννας Βουγιούκα («Γυναικοκτονίες: Διεθνής εμπειρία, πολιτικές διαστάσεις και ο μετασχηματισμός της σιωπής σε λόγο και δράση»), 

-της Άννας Μιχαλακέλη («Η γυναικοκτονία στο δημόσιο λόγο και τη δημόσια σφαίρα»), 

-της Φωτεινής Μηλιώνη («Γυναικοκτονία: Εγκληματολογικές και Νομικές διαστάσεις»)

-της Σοφίας Βαγενά («Ποιος είναι ο ρόλος λοιπόν της ελληνικής αστυνομίας στο θέμα των γυναικοκτονιών;»). 


Κι επειδή τίποτε από όλα αυτά δεν θα συνέβαινε αν δεν ζούσαμε σε πατριαρχικές κοινωνίες, αξίζει να διαβάσει κάποιος το βιβλίο «Αόρατες γυναίκες» (εκδόσεις Μεταίχμιο, μτφρ. Κατερίνα Γουλέτη, Βασιλική Μίσιου) της Βρετανίδας δημοσιογράφου και φεμινίστριας – ακτιβίστριας Caroline Criado Perez προκειμένου να θυμηθεί εκ νέου ότι ο κόσμος αυτός είναι φτιαγμένος για να εξυπηρετεί τις ανάγκες των αντρών, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις γυναίκες: από τη μεγάλη διαφορά στις οικονομικές απολαβές μεταξύ των δύο φύλων, τη φροντίδα του νοικοκυριού που κατά κύριο λόγο αναλαμβάνουν οι γυναίκες, την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη που είναι προσανατολισμένη σε συγκεκριμένες ανάγκες μέχρι τον τρόπο που είναι φτιαγμένα τα αυτοκίνητα. 




Πριν από λίγες μέρες οι εκλογείς της πολιτείας του Κάνσας απέρριψαν την πρόταση αναθεώρησης του πολιτειακού συντάγματος σχετικά με το δικαίωμα στην άμβλωση. Είναι μια νίκη όχι του γυναικείου κινήματος, αλλά του μέρους εκείνου της κοινωνίας που αρνείται να γυρίσει πίσω ολοταχώς. Ας κρατήσουμε τη χαρά, έστω αυτής της μικρής νίκης, την οποία κανείς δεν περίμενε από μια πολιτεία με τόσο υψηλό ποσοστό ρεπουμπλικανών. 


 


Αναδημοσιευση από, https://www.documentonews.gr/article/den-einai-egklimata-pathoys-den-einai-egklimata-timis-vivlia-me-thema-tis-gynaikoktonies/


read more ►
0 σχόλια

Μαζεύοντας ελιές σε πλατείες και πάρκα της Αττικής,

19/11/22

 

Μπορεί η ελιά να συνδέεται άρρηκτα με την Αθήνα σύμφωνα με τη μυθολογία, ωστόσο οι Αθηναίοι δεν είναι συνηθισμένοι στο να μαζεύουν τον καρπό της και να παράγουν λάδι. Κι όμως, τα δέντρα της υπάρχουν στις περισσότερες περιοχές του λεκανοπεδίου και ιδιαίτερα σ’ εκείνες που βρίσκονται στην πλευρά του Υμηττού.


Χιλιάδες ελιές ξεπροβάλλουν μέσα στο αστικό τοπίο της πόλης και των προαστίων, σε πεζοδρόμια, σε πλατείες και σε πάρκα, και κάποιοι δήμοι δεν αφήνουν τον καρπό της να πάει χαμένος. Φροντίζουν, όχι μόνο να τον μαζέψουν, αλλά να τον πάνε και για επεξεργασία, ώστε να παραχθεί λάδι, το οποίο στη συνέχεια το παραδίδουν στο Κοινωνικό Παντοπωλείο τους, ώστε να φτάσει στα σπίτια εκείνων των δημοτών, που είναι αδύναμοι οικονομικά και με δυσκολία ανταπεξέρχονται στις καθημερινές ανάγκες.


Οι δήμοι Αγίου Δημητρίου, Αλίμου και Γλυφάδας έχουν οργανώσει κανονικό «λιομάζωμα», στο οποίο με συστηματικό τρόπο εργάζονται αυτό το διάστημα τα συνεργεία τους, αλλά και εθελοντές. Και οι δήμαρχοι διαβεβαιώνουν για την ποιότητα του λαδιού που βγαίνει από τις ελιές της αττικής γης.


Στον δήμο Αγίου Δημητρίου

«Μας απασχολεί ο καρπός να μην πετιέται», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η δήμαρχος Αγίου Δημητρίου Μαρία Ανδρούτσου και εξηγεί: «Τα παλαιότερα χρόνια υπήρχαν κάτοικοι που τις μάζευαν τις ελιές στην πόλη, σήμερα όμως όχι, οπότε ενδιαφερθήκαμε εμείς ως δημοτική Αρχή. Οργανώθηκε η δράση από την Υπηρεσία Πρασίνου του δήμου μας και το λάδι που θα βγει από τους καρπούς που μαζεύουμε θα δοθεί στον Κοινωνικό Παντοπωλείο, για το συσσίτιο σε απόρους και για οικογένειες που το έχουν ανάγκη».


Με την ευκαιρία αυτή η κ. Ανδρούτσου έδωσε και εκπαιδευτικό χαρακτήρα στη δράση. «Μετά από συνεννόηση με τον Σύλλογο Γονέων, ήρθαν μαθητές Δημοτικού Σχολείου και παρακολούθησαν το μάζεμα. Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον, είδαν από κοντά τη διαδικασία κι επειδή υπάρχει ένα οικόπεδο του δήμου πολύ κοντά στο σχολείο τους, το οποίο έχει ελιές, εμείς θα παραχωρήσουμε τον χώρο και τα παιδιά θα υιοθετήσουν τα δέντρα και θα τα φροντίζουν».


Και καταλήγοντας η δήμαρχος Αγίου Δημητρίου αναφέρει και μια ανάλογη δράση που είχε γίνει παλαιότερα. Λέει συγκεκριμένα: «Αυτό το έχουμε κάνει και με τα νεράντζια. Τα μαζέψαμε από τις νεραντζιές της πόλης και με τη βοήθεια που πρoσέφεραν οι μαγείρισσες των παιδικών σταθμών, είχαμε φτιάξει γλυκό και μαρμελάδα».


Στον δήμο Αλίμου

Με εντατικούς ρυθμούς εργάζονται τα συνεργεία και στον δήμο Αλίμου. Ο δήμαρχος Ανδρέας Κονδύλης λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Η ελιά είναι ένας πολύτιμος φυσικός πόρος και δεν πρέπει να πηγαίνει χαμένος, ούτε να πέφτει κάτω και να ρυπαίνει τους δρόμους και τις πλατείες, ούτε να γίνεται επικίνδυνος για τους πεζούς. Τον μαζεύουμε λοιπόν και τον κάνουμε λάδι. Ήδη έχουμε βγάλει περισσότερο από έναν τόνο και υπολογίζουμε πως φέτος θα φτάσουμε τους δύο τόνους».


Ως προς τη διαδικασία και την επεξεργασία, ο κ. Κονδύλης αναφέρει: «Πηγαίνουμε τις ελιές σ’ ένα ελαιοτριβείο στο Κορωπί, όπου ο άνθρωπος εκεί δεν μας παίρνει χρήματα και πρέπει να το τονίσουμε αυτό. Κάνει αφιλοκερδώς την επεξεργασία, ακριβώς γιατί είναι για έναν τέτοιο σκοπό, είναι δηλαδή η δική του προσφορά στις οικογένειες που έχουν ανάγκη. Εμείς στη συνέχεια συσκευάζουμε το λάδι σε τενεκέδες και το παραδίδουμε στο Κοινωνικό Παντοπωλείο για να το μοιράσει σε περίπου 400 ωφελούμενους των κοινωνικών δομών μας».


Και στην ερώτηση για την ποιότητα του λαδιού, ο δήμαρχος Αλίμου απαντά: «Είναι εξαιρετικής ποιότητας και μην μας κάνει εντύπωση αυτό. Είναι λογικό, αφού δεν έχουν ριχθεί φάρμακα, ούτε έχουν γίνει ψεκασμοί. Είναι φυσικός ο καρπός και παράγει γνήσιο και φίνο λάδι. Και ταυτόχρονα φροντίζουμε και το δέντρο, γιατί θέλει κι αυτό το κλάδεμά του».


Στον δήμο Γλυφάδας

Ως προς την ποιότητα του λαδιού συμφωνεί απόλυτα και ο δήμαρχος Γλυφάδας. «Το λάδι που βγάζουμε είναι πρώτης ποιότητας και χαμηλής οξύτητας, οι ελιές δεν έχουν δεχτεί φάρμακα», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιώργος Παπανικολάου και προσθέτει: «Κάθε χρόνο το πηγαίνουμε και το εξετάζουν στο Γενικό Χημείο του Κράτους. Είναι ελιές που “κατεβαίνουν’” από τον Υμηττό και φτάνουν κάτω στην πόλη μέχρι την παραλία».


Για τον δήμο Γλυφάδας είναι η 9η χρονιά που πραγματοποιεί αυτή τη δράση. «Ξεκινήσαμε το 2014, ήμασταν ο πρώτος δήμος που το έκανε αυτό. Την ιδέα την είχαν κάποιοι δημότες, μας το πρότεινε τότε κι ένας κάτοικος που είναι από την Κρήτη και γνωρίζει καλά από λάδι κι εμείς το προχωρήσαμε. Οι ελιές παράγουν εξαιρετικούς καρπούς, που δεν τους αφήνουμε να πάνε χαμένοι. Είναι σχεδόν 400 δέντρα, τα οποία φροντίζουμε και αυτά μας προσφέρουν τον καρπό τους. Κάθε χρόνο ξεπερνάμε τον έναν τόνο και τις περισσότερες φορές φτάνουμε τους δύο».


Στο τέλος ο δήμαρχος Γλυφάδας προσθέτει: «Οι εργαζόμενοι του δήμου το κάνουν με μεράκι, μαζεύουν τους καρπούς και τους πηγαίνουμε στην Παιανία, σ’ ένα ελαιοτριβείο που κάνει δωρεάν την επεξεργασία, επειδή καταλήγει σε οικογένειες του Κοινωνικού Παντοπωλείου. Ο Νοέμβριος είναι ο μήνας συγκομιδής της ελιάς και για εμάς κάθε χρόνο το μάζεμα είναι σαν γιορτή».




Αναδημοσίευση, από ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


read more ►
0 σχόλια