Στο τέλος, μέσα από Εκείνον, θα βρεις Εσένα. Κυριακή των Βαΐων,

14/4/25

 Υπάρχει μια είσοδος στη ζωή μαςσιωπηλή και ανεπαίσθητη

δεν τη φέρνει ο θόρυβος, ούτε η νίκη.

Έρχεται με τη μορφή ενός Ανθρώπου που δεν ζητά να εντυπωσιάσειμα να αγαπηθεί. Που δεν απαιτεί χειροκροτήματα, μα εσωτερική μεταστροφήΤον υποδέχονται με βάγιαΜα εκείνος κοιτά αλλούΞέρει πως η αποδοχή των πολλών δεν λέει την αλήθεια της ψυχής. Η ζωή, λέει, δεν είναι αυτό που φαίνεται. Δεν είναι οι φωνές του πλήθους, ούτε οι τίτλοι και οι θρόνοι. Είναι ο δρόμος που διαλέγεις όταν είσαι μόνοςΌταν κανείς δεν βλέπει. Όταν η φωνή μέσα σου ψιθυρίζει ποιος στ’ αλήθεια είσαι. 

Η Κυριακή των Βαΐων δεν είναι γιορτή. Είναι ερώτηση: Ποιον εαυτό προσκυνάς;

Αυτόν που δείχνεις; Ή αυτόν που κρύβεις και πονά; Γιατί Εκείνος, όταν μπαίνει στην Ιερουσαλήμ, μπαίνει στην καρδιά σου. Όχι για να κρίνει — αλλά για να σε ξυπνήσει. Να σου θυμίσει πως η πιο βαθιά νίκη είναι να μη φοβηθείς τον αληθινό εαυτό σου. Αυτός είναι ο δρόμος Του. Κι αν Τον ακολουθήσεις, θα χαθείς για λίγο. Μα στο τέλος, μέσα από Εκείνον, θα βρεις Εσένα.


Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

Πόση είναι η πικρότητα του άδη,

12/4/25

 

Πόση είναι η πικρότητα του άδη, το δήλωσε ο ίδιος ο άγιος Λάζαρος, ο οποίος για τέσσερις μόνο μέρες, που ήταν  η ψυχή του στον τόπο του άδη, τόσο πολύ πικράθηκε, που δεν ήταν δυνατόν να φάη ψωμί, ή άλλο φαγητό, χωρίς μετά  να φάη και κανένα γλύκισμα για τριάντα ολόκληρα χρόνια, που έζησε μετά την ανάστασή του, όπως έτσι αναφέρει  στον Συναξαριστή του Τριωδίου...

~ Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης☦️

(Μελέτη Ι',  Πνευματικά Γυμνάσματα σελ. 61).


ΚΑΛΟ ΣΑΣ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!!


Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

Εβραϊκό «’El’azár», που σημαίνει «ο θεός βοηθός».

 Μπροστά στο καταπληκτικό θαύμα της ανάστασης του τετραήμερου Λαζάρου, ας αναρωτηθούμε αν εμείς εγειρόμαστε από τον «τάφο» των παθών μας

Ανάσταση του Λαζάρου: Στα πόσα «Δεύρο έξω», θα αναστηθούμε από τη δική μας πνευματική νέκρωση;

Η Ανάσταση του Λαζάρου ήταν η τελική σφραγίδα πριν τα Άγια Πάθη που πιστοποίησε ότι ο Χριστός είναι ο απόλυτος Κύριος της ζωής και νικητής του θανάτου. Είναι μια συγκλονιστική στιγμή των Ευαγγελίων, όπου φανερώνονται ταυτόχρονα και οι δύο φύσεις του Χριστού, η ανθρώπινη και η θεϊκή. Είναι μια προφητεία που ο Χριστός παρέδωσε στον κόσμο στη μορφή ενός εκπληκτικού θαύματος.

Οκτώ ημέρες αργότερα ο Ζωοδότης θα παρέδιδε το πνεύμα του στον Σταυρό. Κι έπειτα θα συνέτριβε το κράτος του Άδη. Ο Λάζαρος ήταν ένα μικρό λάφυρο του Χριστού από την ηγεμονία του θανάτου, ένα προμήνυμα της τελικής λεηλασίας αυτού του αρχαίου κακού που συντελέστηκε με την ένδοξη Ανάσταση Του. Το προειδοποιητικό χτύπημα, πριν το καθολικό σάρωμα.

Ξέρουμε ότι ο Λάζαρος ήταν καρδιακός φίλος του Χριστού, και αυτό μας κάνει να συλλογιζόμαστε ότι ο καθένας από εμάς θα έπρεπε να είναι ένας «Λάζαρος».

«Τον Χριστό να Τον αισθανόμαστε φίλο μας. Είναι ο φίλος μας. Το βεβαιώνει ο ίδιος, όταν λέει: ‘’Υμείς φίλοι μου εστέ…’’. Σαν φίλο να Τον ατενίζουμε και να Τον πλησιάζουμε», έλεγε τόσο όμορφα ο Άγιος Πορφύριος με την αγαπητική του ψυχή.

Το σώμα του τετραήμερου Λαζάρου είχε παραδοθεί ήδη στη φθορά και τη σήψη, έτσι όπως ορίζουν οι λειτουργίες της φύσης. Κάθε ένας από εμάς έχει βρεθεί τρόπον τινά στη νεκρική κατάσταση του Λαζάρου. Όχι μόνο για τέσσερις μέρες, αλλά για μήνες, για χρόνια ή και για μια ολόκληρη ζωή, τα πάθη μας νεκρώνουν την ψυχή και προκαλούν πνευματική σήψη που εξαπλώνεται, όσο δεν λαμβάνουμε το φάρμακο της μετάνοιας.

Το ταφικό σπήλαιο του Λαζάρου είχε έναν μεγάλο λίθο που το έφραζε. Βαρύς, ασήκωτος και αποτρεπτικός να εισέλθει το φως του Χριστού, σαν το πέτρινο τείχος του εγωισμού, που μας καθηλώνει στην πνευματική αδράνεια και τέλος στην απονέκρωση.

Ενώ ο Χριστός μπορούσε να θεραπεύσει έγκαιρα τον Λάζαρο ακόμα και εξ’ αποστάσεως και ενώ στη συνέχεια «είδε» την ακριβή στιγμή που ξεψύχησε ο φίλος του, εντούτοις καθυστέρησε σκόπιμα να πάει στη Βυθανία. Στο θαυμαστό σχέδιο του Θεού, έπρεπε να περάσουν πρώτα τέσσερεις μέρες ώστε να διαλυθεί κάθε ζιζάνιο αμφιβολίας για το ασύλληπτο θαύμα που θα ακολουθούσε «ὑπὲρ τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ».

Έτσι και στις δικές μας ώρες λιγοψυχίας, πολλές φορές σκεφτόμαστε με παράπονο ότι ο Θεός δεν επεμβαίνει τη στιγμή που νιώθουμε ότι το χρειαζόμαστε περισσότερο. Όμως Εκείνος γνωρίζει τον κατάλληλο χρόνο και τον κατάλληλο τρόπο που θα μας αποτραβήξει από τα υγρά σκοτάδια του ψυχικού μας μνήματος. Αν έχουμε εμπιστοσύνη στο θέλημά Του, θα παραμερίσει τα πάντα για να μας βοηθήσει, όπως αψήφησε τους Ιουδαίους που Τον έψαχναν για να Τον φονεύσουν, και παρόλα αυτά πήγε στη Βυθανία παρά τις προειδοποιήσεις των Αποστόλων.

Το δάκρυ του Χριστού

Όπως αναφέρει το ευαγγέλιο του Ιωάννη, ο Ιησούς όταν είδε την αδερφή του Λαζάρου Μαρία να κλαίει, και τους ανθρώπους που τη συνόδευαν επίσης να κλαίνε, «ἐνεβριμήσατο τῷ πνεύματι καὶ ἐτάραξεν ἑαυτόν», δηλαδή επιβλήθηκε στο πνεύμα του για να συγκρατήσει τη συγκίνησή του και τάραξε τον εαυτό του για να συνέλθει. Έπειτα όμως «εδάκρυσεν ὁ Ἰησοῦς», παραδόθηκε στην ορμητική δύναμη της συγκίνησης ως άνθρωπος.

Ο Χριστός δάκρυσε γιατί ο θάνατος είναι η ύστατη και απόλυτη συντριβή του ανθρώπου από την αμαρτία. Που για τους αμετανόητους ακολουθείται και από τον δεύτερο και χειρότερο θάνατο, τον πνευματικό, που είναι ο αιώνιος αποχωρισμός της ψυχής από τη σωτηρία που μας έχει εξασφαλίσει ο Θεός.

Σε αυτά τα δάκρυα του Χριστού, χώρεσαν όλοι οι ωκεανοί δακρύων που χύθηκαν από τον άνθρωπο, από την αρχή ως τη συντέλεια του κόσμου. Ως αποτέλεσμα της πτώσης που έφερε η ανθρωποκτόνος αμαρτία. Μπροστά στο μνήμα του Λαζάρου, ο Χριστός έκλαψε για όλα τα μνήματα, όλα εκείνα τα χαμόγελα που πάγωσαν, όλη την ομορφιά που έκλεψε το χώμα, όλα τα «εγώ» που πέθαναν αμετανόητα και όλα τα αναφιλητά που αναζητούσαν κάποιο νόημα στην κυριαρχία του θανάτου.

Όμως εκείνο το δάκρυ του Χριστού ήταν και η πρώτη σταγόνα της αναστάσιμης ευλογίας που θα έβρεχε καταρρακτωδώς σε ολόκληρο τον κόσμο. Ήταν αγίασμα που μέσα του κρυβόταν όλο το άπειρο της ευσπλαχνίας του Θεού για τα πλάσματά Του.

Πόσες φορές μείναμε χωρίς ανάσταση;

Ίσως θα έπρεπε να αναλογιστούμε πόσες φορές ακούσαμε εμείς το «Λάζαρε δεύρο έξω» στη ζωή μας, αλλά αρνηθήκαμε να εγκαταλείψουμε τον εθισμό στην πνευματική νέκρωσή μας. Πόσες φορές παρουσιάστηκαν άνθρωποι που έστειλε ο Θεός για να μας βοηθήσουν, και να αποκυλήσουν τον λίθο του εγωισμού μας, κι όμως εμείς τους διώξαμε και μείναμε καθηλωμένοι στο καλοχτισμένο μνήμα των παθών μας.

Να αναλογιστούμε πόσο παραμένουμε φασκιωμένοι από τις νεκρικές ταινίες που μας ζώνουν, παρά τα τόσα αγιοπατερικά αναγνώσματα, τα τόσα κηρύγματα, τα τόσα προσκυνήματα, τις τόσες πνευματικές συμβουλές που ακούμε.

Τελικά, πόσες φορές γνέφει η ψυχή μας αρνητικά στην έγερση και συγκαταβατικά στην κατάβαση στον Άδη;

Είμαστε όλοι μικροί «Λάζαροι» που χρωστάμε να ανταποκριθούμε σε αυτή τη βροντερή φωνή που μας καλεί να ξαναβγούμε στο ζεστό φως της αγάπης του Θεού. Ο τάφος της αμετανόητης ψυχής μας, είτε μια απλή σπηλιά είναι – είτε της χτίσουμε ολόκληρο μαυσωλείο, την ίδια σήψη περιέχει. Το ίδιο σκοτάδι φιλοξενεί. Την ίδια αιώνια κατάληξη θα έχει.

Η ετυμολογία του ονόματος Λάζαρος είναι από το εβραϊκό «’El’azár», που σημαίνει «ο θεός βοηθός». Η χείρα βοηθείας προσφέρεται σε όλους μας. Μένει να ζωοποιηθούμε με τα βήματα της δικής μας ανάστασης…


Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

Η αιωνιότητα είναι πολύ μεγάλη. Καλύτερα να προετοιμαστείς!

11/4/25

 Συχνά ακούμε:Η ζωή είναι μικρή, καλύτερα να την απολαύσεις.

Τι θα έλεγες γι' αυτό:

Η αιωνιότητα είναι πολύ μεγάλη. Καλύτερα να προετοιμαστείς!


ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΗΜΕΡΑ!!

Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

Ο λόγος του Θεού πάντοτε καρποφορεί.

 Ας μείνουν οι οίκοι εις τους αιρετικούς κι ας έχομε εμείς τον οικούντα.

†.Ό,τι συνέβη στην Κωνσταντινούπολη όταν οι αιρετικοί κατέλαβαν όλους τους ναούς -ήταν οι Αρειανοί- και δεν είχε μείνει παρά ένας μικρός ναΐσκος της Αγίας Αναστασίας -αν ήταν της Αγίας Αναστασίας ή ονομάστηκε της Αγίας Αναστασίας επειδή εκεί ανεστήθη η Ορθοδοξία, άλλο αυτό. Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος που εξεφώνη εκείνους τους περιφήμους θεολογικούς του λόγους περί της Θεότητος του Ιησού Χριστού, είπε την περίφημη εκείνη φράση: "Ας μείνουν οι οίκοι εις τους αιρετικούς κι ας έχομε εμείς τον οικούντα." Να έχομε εμείς Εκείνον που κατοικεί, δεν έχομε ανάγκη από τον ναόν.

Είδατε; Είναι το πνεύμα του Στεφάνου, είναι το πνεύμα του Παύλου, είναι το πνεύμα της Αγίας Γραφής και της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης. Πήραν τον ναόν. Αυτά όλα είναι σχήματα του παρόντος αιώνος. Τον πήραν, τον πήραν οι αιρετικοί . Εμείς όμως έχομε Εκείνον που κατοικεί εις τον ναόν και κατοικεί σε μας. Αυτοί πήρανε τα ντουβάρια, τίποτε άλλο.

Βλέπετε λοιπόν, αν αγαπητοί μου τότε οι Εβραίοι επείθοντο εις τον Στέφανον με όλην αυτήν την θεολογικήν κατοχύρωση που τους κάνει, δεν θα έφθαναν οι ταλαίπωροι να υποδεχθούν, αναμένοντες εννοείται, τον Αντίχριστον που θα εκπληρώσει την επιθυμία τους για να ξαναχτιστεί ο ναός.

Είναι ακόμη αξιοπρόσεκτο ότι το φόντο όλων αυτών των γεγονότων είναι αιώνες ολόκληροι. Πότε ο ναός κατεστράφη; Το 70'. Δέκα περίπου χρόνια μετά την ολοκλήρωσή του. Στην εποχή του Χριστού ακόμη ο ναός δεν είχε τελειοποιηθεί. Έμεινε τόσο λίγο ο ναός αυτός. Ε, το 70' κατεστράφη. Εθεωρήθηκε μεγίστη συμφορά.

Εμείς οι Έλληνες θεωρήσαμε μεγίστη συμφορά ότι χάσαμε την Αγία Σοφία; … Δεν έχομε βεβαίως εκείνον τον ναόν. Ποιός δεν θα ήθελε να τον έχει; Τι θα λέγαμε όμως; Το ότι θα στερηθούμε την Θεία Λειτουργία επειδή χάσαμε τον ναόν της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη; Και ποιος δεν θα ήθελε να τον επανακτήσουμε; Αλλά μόνο εθνικοί λόγοι ή συναισθηματικοί λόγοι. .. Κι αν δεν είναι αυτός ο ναός, μια παράγκα, κι αν δεν είναι μια παράγκα, μια κατακόμβη, ένα δωμάτιο. Κι αν δεν υπάρχει αυτό, το δάσος, η νύχτα που θα σκεπάζει με τα πέπλα της για να μην φαίνονται εκείνοι που θα λατρεύουν τον Θεό.

Δεν μας εμποδίζει τίποτα να λατρεύουμε τον Θεό. Επιμένω πάρα πολύ στο σημείο αυτό. Δεν ξέρω τι μέρες έρχονται. Επιμένω πάρα πολύ. Μην νομίζετε ότι θα διακοπεί η λατρεία του Θεού. Μην νομίζετε ότι θα διακοπεί ο λόγος του Θεού -ο εμφανείς θα διακοπεί αναμφισβήτητα αλλά ο κρυφός δεν θα διακοπεί ποτέ. Μην νομίσετε ότι θα σταματήσει η Θρησκευτικότητα του λαού μας. Μην το πιστέψετε ποτέ αυτό. Ποτέ, ποτέ! Γιατί ο λόγος του Θεού είναι ριζωμένος μέσα στις ανθρώπινες καρδιές κι ό,τι κι αν επικρατεί, ο λόγος του Θεού πάντοτε καρποφορεί.


Απόσπασμα από την 72α ομιλία στο βιβλίο της Καινής Διαθήκης: «Πράξεις τῶν Ἀποστόλων».


Μιχάλης Αντωνιάδης

read more ►
0 σχόλια

Μέλισσα βοήθησε, στην ανέγερση ναού του Βυζαντίου, Σύμφωνα με θρύλο,

10/4/25

 

Σύμφωνα με έναν θρύλο, μια ταπεινή μέλισσα βοήθησε –άθελά της– στην ανέγερση του σπουδαιότερου ναού του Βυζαντίου.

Ήξερες την ιστορία με τη μέλισσα και την Αγία Σοφία;

Όταν ο Ιουστινιανός ξεκίνησε να χτίζει την Αγία Σοφία το 532 μ.Χ., κάθε ημέρα οι εργάτες κουβαλούσαν υλικά, λάσπη και ασβέστη για να προλάβουν να ολοκληρώσουν τον τεράστιο Ναό. Ήταν έργο τιτάνιο, και τα πάντα έπρεπε να είναι τέλεια. Οι τεχνίτες ζύμωναν τα υλικά με απόλυτη ακρίβεια, σαν να ετοίμαζαν Ιερό Μυστήριο.

Μια μέρα, λέει ο θρύλος, ένας νέος μαθητευόμενος άφησε ένα καλούπι με ασβέστη και νερό στην άκρη, για να πάει να βοηθήσει στους τοίχους. Όταν γύρισε, είχε εξαφανιστεί. Κανείς δεν ήξερε τι είχε γίνει. Μέχρι που κάποιος παρατήρησε μια μέλισσα να πετά μακριά, φορτωμένη με μικροσκοπικά κομματάκια από το μείγμα. Την ακολούθησαν.

Η μέλισσα μπήκε σε μια σχισμή στα θεμέλια και χάθηκε. Την επόμενη μέρα, τη βρήκαν να έχει φτιάξει μέσα σε μια κόγχη ένα μελίσσι από πηλό και ασβέστη, σε σχήμα τέλειου εξαγώνου. Οι μάστορες σταμάτησαν τις εργασίες και κοιτούσαν σιωπηλοί. Τους φάνηκε Θεϊκό σημάδι.

Η γεωμετρία της μέλισσας, έλεγαν, ξεπερνούσε και του πιο έμπειρου τεχνίτη. Και τότε ο αρχιμάστορας φώναξε: «Θα χτίσουμε τον Ναό όπως η μέλισσα φτιάχνει την κυψέλη της· με αρμονία, σοφία και ταπεινότητα».

Ο θρύλος αυτός πέρασε από στόμα σε στόμα, από την Πόλη μέχρι τον Πόντο και τα βάθη της Μικρασίας. Σε κάποιες παραλλαγές, λέγεται πως η μέλισσα φύλαξε ένα Ιερό αντικείμενο της Θείας Λειτουργίας όταν μπήκαν οι Τούρκοι στην Πόλη, και πως θα το επιστρέψει όταν ξαναλειτουργήσει η Αγία Σοφία ως ναός. Σε άλλες εκδοχές, είναι φύλακας του θόλου, σαν μικρός Άγγελος με φτερά από κερί.

Η μέλισσα, πλάσμα ταπεινό, έγινε το σύμβολο της Θείας Σοφίας. Εργάζεται σιωπηλά, χωρίς να φαίνεται, κι όμως φτιάχνει θαύματα. Όπως και η Αγία Σοφία, που χτίστηκε όχι μόνο με πέτρα και μάρμαρο, αλλά με πίστη, υπομονή και… λίγο μέλι.


Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

Τι σπατάλη ομορφιάς!

9/4/25

 

Φυσούσε δυνατός αέρας 

και σκορπούσε,

σαν βροχή, τα λουλούδια 

της αμυγδαλιάς.

Τι σπατάλη ομορφιάς!

Αλ. Παπαδάκη.


ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΗΜΕΡΑ!!

Μιχάλης Αντωνιάδης



read more ►
0 σχόλια

Ο Άγιος Κωνσταντίνος έφερε την ανθρωπιά στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία,

 Ο Άγιος Κωνσταντίνος ήταν αυτός που έφερε την ανθρωπιά στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Εκείνος έθεσε, για πρώτη φορά, τέρμα στην κρατική κτηνωδία, και αγωνίστηκε για να κάνει σε πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο τον κόσμο όπως τον θέλει ο Χριστός.

Για παράδειγμα:

• Απαγόρευσε τις μονομαχίες, που έως τότε ήταν η καθημερινή διασκέδαση των Ρωμαίων.

• Απαγόρευσε πολύ αυστηρά την θανάτωση παιδιών από τους γονείς, καθώς και την έκθεση βρεφών για να πεθάνουν. Πρώτα αυτά ήταν επιτρεπτά.

• Απαγόρευσε να θανατώνουν ή να βασανίζουν τα αφεντικά τους δούλους τους. Επίσης ενθάρρυνε και προώθησε την απελευθέρωση των δούλων.

• Προστάτεψε το απαραβίαστο του ανθρωπίνου προσώπου, απαγορεύοντας το μαρκάρισμα των καταδίκων στο πρόσωπο (μέχρι τότε έτσι γινόταν).

• Θέσπισε το δικαίωμα των καταδίκων να βλέπουν φως, να έχουν υγιεινό κελλί και να πηγαίνουν έναν περίπατο κάθε μέρα.

• Επέβαλε να γίνονται οι δίκες και οι ανακρίσεις με δίκαιο και διαφανή τρόπο.

• Προτεραιότητά του (σχεδόν… “εμμονή”!) ήταν η προστασία των πιο αδύνατων (παιδιά, γυναίκες, ορφανά, χήρες, φτωχοί, χρεοφειλέτες), και με τους ποικίλους πρωτοφανείς και πρωτοποριακούς νόμους που εξέδωσε και με τις ακατάπαυστες υλικές φιλανθρωπικές ενέργειές του που έφθαναν στο σημείο της υπερβολής. Ήταν ο πρώτος κυβερνήτης στον κόσμο που εισήγαγε την Κοινωνική Πρόνοια, και μάλιστα σε πολύ μεγάλο βαθμό.

• Πλήρωνε τους στρατιώτες του για κάθε εχθρό που έπιαναν και δεν τον σκότωναν, για να σώσει τις ζωές όσο το δυνατόν περισσοτέρων αιχμαλώτων.

• Σταμάτησε τους διωγμούς κατά των Χριστιανών, αποκαθιστώντας όλους όσους είχαν ζημιωθεί κατά την διάρκειά τους (τους επιζώντες εννοείται), και θέσπισε το δικαίωμα της ανεξιθρησκίας. Επιπλέον, επέβαλε την αργία της Κυριακής.

Δεν είναι τυχαίο και ότι οι εχθροί του (Ιουλιανός ο Παραβάτης, Σέξτος Αυρήλιος Βίκτωρ, Ζώσιμος) τον κατηγορούσαν και για την υπερβολική γενναιοδωρία του με τις φιλανθρωπικές του «σπατάλες»!

Ο δωδεκαθεϊστής αρχαίος ιστορικός Ευτρόπιος γράφει: «Αφού τερμάτισε τον εμφύλιο πόλεμο, κατέρριψε και τους Γότθους σε διάφορες περιστάσεις, παρέχοντάς τους ειρήνη επιτέλους, και αφήνοντας στις συνειδήσεις των βαρβάρων μια δυνατή ανάμνηση της καλοσύνης του... Ο θάνατος του Κωνσταντίνου προβλέφθηκε από ένα αστέρι με μια ουρά, η οποία έλαμψε για πολύ, εξαιρετικού μεγέθους, που οι Έλληνες αποκαλούν κομήτη. Εγγράφτηκε επάξια μεταξύ των θεών.» (Historiae Romanae Breviarium ab urbe condita Χ, 7-8). Και είναι αξιοσημείωτο ότι, ενώ επαινεί τον Άγιο Κωνσταντίνο, μιλάει άσχημα για τους γιους του που τον διαδέχτηκαν (Χ, 9). Άρα δεν ήταν κόλακας.

Έμεινε στη συνείδηση όλου του λαού ως πραγματικά «Μέγας», ενώ, για όσους ήταν Χριστιανοί, και ως άγιος. Οι μόνοι που τον μισούσαν και είχαν, αναγκαστικά, κάτι να πουν εναντίον του, ήταν οι άρρωστοι νοσταλγοί του απάνθρωπου ειδωλολατρικού status quo, που επιτέλους εκείνος ανέτρεψε, και γενικότερα οι πολέμιοι της Εκκλησίας και του θαυμάσιου ρωμαίικου κοινωνικού, οικονομικού, πολιτιστικού κλπ μοντέλου.

Ο Άγιος Κωνσταντίνος ήταν «ο εν Βασιλεύσιν Απόστολος», όπως τον χαρακτηρίζει και ένα τροπάριο της εορτής του. Είναι το τελειότερο πρότυπο ηγεμόνα και μεγάλος δάσκαλος για όλες τις εποχές.


(† π. Γεώργιος Μεταλληνός)


Μιχάλης Αντωνιάδης


read more ►
0 σχόλια

Βουβὴ Ἑβδομάδα, τῶν Βαΐων! ὁ πιστός «προσκυνεῖ ἐν σιγῇ τὸ Πάθος τοῦ Χριστοῦ»

8/4/25

Για την βουβὴ ἢ κουφὴ ἑβδομάδα τῶν Βαΐων!!! 
Ὁ Ἅγιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης ἔλεγε στοὺς πιστούς 
«νὰ σταματήσουν τὶς κουβέντες καὶ τὶς φασαρίες, 
γιὰ νὰ ἀκούσουν μέσα τους τὴ φωνὴ τοῦ Θεοῦ» 
ὥστε νὰ κατορθώσουν τὴν «σιωπηλὴ ἑτοιμασία τῆς ψυχῆς». 

Ὁ Ὅσιος Ἐφραὶμ Κατουνακιώτης ἔλεγε 
«Ἐκεῖνες τὶς μέρες, παιδί μου, 
ἀκόμη καὶ τὰ πουλιὰ σταματοῦσαν 
νὰ κελαηδοὺν στὸ Ἅγιον Ὅρος. 
Ὅλα ἡσύχαζαν, γιατί ἡ Φύση ξέρει το 
Μυστήριο καλύτερα ἀπὸ ἐμᾶς». 

Ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης σημειώνει χαρακτηριστικά 
ὅτι ἡ Βουβὴ Ἑβδομάδα εἶναι περίοδος 
«σιωπῆς καὶ κατανύξεως», κατὰ τὴν ὁποία ὁ πιστός 
«προσκυνεῖ ἐν σιγῇ τὸ Πάθος τοῦ Χριστοῦ»

ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΗΜΕΡΑ!!

.Μιχάλης Αντωνιάδης

read more ►
0 σχόλια

ΤΟ ΖΗΤΑ, ΕΧΩ, Τώρα.

7/4/25

Ο Κύριος μου λέειΘα ελεήσω κάθε άνθρωπο που επικαλέσθηκε τον Θεό έστω και μία φορά στην ζωή του...

-Μου ήρθε τότε η σκέψη: Τότε, γιατί εμείς πάσχουμε καθημερινά;

-Ο Κύριος στην κίνηση αυτή της σκέψεώς μου,  απήντησε: Εκείνοι που πάσχουν για την εντολή Μου

ενώ τους άλλους μόνο θα τους ελεήσω.

Και ο Κύριος έφυγε.

Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης.


ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΗΜΕΡΑ!!

Μιχάλης Αντωνιάδης

read more ►
0 σχόλια