«Χάρη στους κλέφτες», έγραψε, «δουλεύουν αστυνομικοί,

25/9/25

 

Σ’ έναν μαθητή της 8ης τάξης δόθηκε το ασυνήθιστο θέμα: να γράψει μια έκθεση με τίτλο «Οι Κλέφτες».

Ο δάσκαλος περίμενε λίγες σκόρπιες σκέψεις, ίσως και κάποιες ηθικολογικές παρατηρήσεις. 

Όμως ο μικρός τον αιφνιδίασε..να τι έγραψε:

«Οι κλέφτες», σημείωσε ο μαθητής, «είναι κι αυτοί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της οικονομίας μας. Συμβάλλουν με τον δικό τους τρόπο στην απασχόληση και στην ανάπτυξη της χώρας».

Κι έφερε παραδείγματα:

– Χρηματοκιβώτια, κλειδαριές, ντουλάπια, συρταριέρες∙ όλα αυτά τα παράγουμε μόνο και μόνο επειδή υπάρχουν οι κλέφτες.

– Χιλιάδες εργάτες και τεχνίτες βρίσκουν δουλειά τοποθετώντας μανταλάκια, κλειδαριές, σιδεριές σε παράθυρα και πόρτες.

– Οι φύλακες στα σχολεία, τα εργοστάσια, τα γραφεία, τα σπίτια – όλοι αυτοί έχουν δουλειά χάρη στους κλέφτες.

– Ολόκληρες βιομηχανίες κατασκευάζουν κάμερες ασφαλείας, ανιχνευτές μετάλλων, συναγερμούς, για να μας προφυλάξουν από αυτούς.

Και δεν σταμάτησε εκεί:

«Χάρη στους κλέφτες», έγραψε, «δουλεύουν αστυνομικοί, δικαστές, δικηγόροι, δεσμοφύλακες∙ συντηρούνται φυλακές, αγοράζονται όπλα, στολές, αυτοκίνητα και μηχανές για την αστυνομία. Ακόμη κι όταν κλέβονται κινητά, υπολογιστές ή τσάντες, ο κόσμος αναγκάζεται να τα ξαναγοράσει – κι έτσι κινείται η αγορά».

Και στο τέλος, με παιδική ειλικρίνεια αλλά και μια δόση ειρωνείας, πρόσθεσε:

«Οι πιο διάσημοι και σκανδαλώδεις κλέφτες συχνά καταλήγουν στην πολιτική – κι εκεί οι κλοπές γίνονται ακόμη μεγαλύτερες. Θα μπορούσα να πω κι άλλα, αλλά αρκεί αυτό: η συμβολή των κλεφτών στην οικονομία αξίζει την προσοχή μας».

Ο δάσκαλος, διαβάζοντας την έκθεση, δεν μπόρεσε να συγκρατήσει το χαμόγελο. Του έβαλε τον ανώτατο βαθμό – 100% – και σημείωσε το όνομα του μαθητή στη λίστα των «άξιων συγγραφέων».

Και πράγματι..

όλα είναι θέμα οπτικής γωνίας.


Μιχάλης Αντωνιάδης