Τό Εὐαγγέλιο λέει: «ὁ πρῶτος πού θά σοῦ ἐπιτεθεῖ, ὅταν θά πᾶς στόν Χριστό, θά εἶναι ὁ οἰκιακός σου» (Ματθ. 10,36). Οἱ πρῶτοι μας ἐχθροί θά εἶναι οἱ συγγενεῖς μας. Μή σᾶς παραξενεύει!
Ὁ σύζυγος, ἡ σύζυγος, τά παιδιά, θά σοῦ ἐπιτεθοῦν μόλις σέ δοῦν νά κάνεις μετάνοια, μεταστροφή δηλαδή. Ἀληθινή μετάνοια! Θά σοῦ ποῦν:
- Τρελάθηκες; Εἴπαμε νά πᾶς στήν Ἐκκλησία, ἀλλά ὄχι νά γίνεις και ἔτσι! Καλόγρια θά γίνεις; Νά πᾶς μέ μέτρο.. Τά γνωστά..
Μέ μέτρο θά πᾶμε στόν Χριστό; Ὄχι! Στόν Χριστό πρέπει νά πᾶς: «ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς σου καί ἐξ ὅλης τῆς καρδιάς καί ἐξ ὅλης τῆς διανοίας σου» (Μαρκ. 12,30) καί νά Τόν ἀγαπήσεις. Ὄχι μέ μέτρο, ὄχι μέ ποσοστά.
Ἄν πᾶς μέ ποσοστά, λίγο στόν Χριστό καί λίγο στόν κόσμο, εἶσαι στόν κόσμο, δηλαδή στόν Διάβολο. Δέν εἶσαι στόν Χριστό. Καί δέν ζεῖς τόν Χριστό, ζεῖς τόν πονηρό.
Καί αὐτή εἶναι ἡ χειρότερη κατάσταση, τῆς χλιαρότητας, γιά τήν ὁποία μίλησε ὁ Κύριος στήν Ἀποκάλυψη καί εἶπε: «τούς χλιαρούς θά τούς κάνω ἐμετό» (Ἀποκ. 3,16), αὐτούς δηλαδή πού δέν πᾶνε μέ ὅλη τους τήν καρδιά στόν Χριστό ἀλλά ἀλληθωρίζουν καί πρός τόν κόσμο.
Λίγο κόσμος καί λίγο Θεός. Καί κοσμικές διασκεδάσεις καί καρναβάλια καί ὁτιδήποτε ἄλλο καί νά πᾶμε καί στήν Ἐκκλησία... «καλό πράγμα ἡ Ἐκκλησία...».
Δέν θέλει ὅμως ἔτσι ὁ Χριστός.
Ὁ Χριστός μᾶς θέλει 100%, μᾶς θέλει ὁλόκληρους
καί ὄχι διχασμένους. Μετά ἀρχίζουν τά ψυχολογικά. Ἡ σχιζοφρένεια.
Δέν μπορεῖς νά περπατᾶς ταυτόχρονα σέ δύο ἀντίθετους δρόμους. Θά σκιστεῖς στή μέση. Αὐτό προσπαθοῦν νά κάνουν κάποιοι - πού δέν γίνεται - νά ζοῦν καί Χριστό καί κόσμο.
Πρέπει νά ἔχουμε τέτοια ἀποφασιστικότητα καί ἄς συγκρουστοῦμε.
Τό εἶπε ὁ Κύριος: «θά γίνει ἐχθρός ὁ πατέρας μέ τόν γιό, ἡ μάνα μέ τήν κόρη, ἡ νύφη μέ τήν πεθερά» (Ματθ. 10,35).
Γιατί λέει ὁ Χριστός ἦλθε νά βάλει μάχαιρα! Μά θά πεῖς:
- Νά διαλύσω τήν οἰκογένειά μου;
Ναί, ἄν χρειαστεῖ, θά τήν ..«διαλύσεις».
Ὅταν σοῦ λέει ὁ ἄνδρας σου νά κάνεις κάτι πού δέν θέλει ὁ Χριστός, δέν θά τό κάνεις. Καί ὁ ἄνδρας τό ἴδιο. Γιατί
πρέπει πάνω ἀπ’ ὅλα νά ὑπακοῦμε στόν Χριστό.
Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου (Ὁμιλία 12 - 3 - 2016)
Μιχάλης Αντωνιάδης
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου